Oorspronkelijk geplaatst door matteus
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Toffe Bekijk BerichtenMja 185/65 gaat ook op een 7j
Bij bmw e36 is het dacht ik ook 195/65 op de 7j
I know.
Maar het rare is dat 205 op een Sportline wiel bij een 201 echt mooi staat, terwijl Mayonaise zegt dat een 205 band op zijn velgen (zelfde breedte) te bol zou staan...
Nja, ik zou sowieso 205 op een 7 brede velg leggen hoor. Had op m'n vorige 190E 195/50 op 6,5J liggen, dat stond erg mooi.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenI know.
Maar het rare is dat 205 op een Sportline wiel bij een 201 echt mooi staat, terwijl Mayonaise zegt dat een 205 band op zijn velgen (zelfde breedte) te bol zou staan...
Nja, ik zou sowieso 205 op een 7 brede velg leggen hoor. Had op m'n vorige 190E 195/50 op 6,5J liggen, dat stond erg mooi.
6,5j 195
En 5,5 - 6j 185 (winterbanden)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenNaar mijn weten is een 124 nooit geleverd met 205/60/15. Altijd met 195/65/15.
Toch wel hoor.
Sportline 124'ers werden geleverd met 205/60 R15.
Sportline 201'ers met 205/55 R15.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenToch wel hoor.
w124 heb ik niet veel gezien in sportline uitvoering, meer in de gewone met stalen velgen met bandenmaat 195/65
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenToch wel hoor.
Bon, dan heb ik Sportline velgen met non-sportline banden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenBon, dan heb ik Sportline velgen met non-sportline banden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Toffe Bekijk BerichtenVan de w201 ben ik ook zeker, de w124 weet ik zo niet
w124 heb ik niet veel gezien in sportline uitvoering, meer in de gewone met stalen velgen met bandenmaat 195/65
Heb het even opgezocht in m'n grote 'Sportline-boek'.
Het is inderdaad wel degelijk zo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenHeb het even opgezocht in m'n grote 'Sportline-boek'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenHeb het even opgezocht in m'n grote 'Sportline-boek'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk BerichtenHeeft een 190E 2.3-16V met 185pk een sper?
Stond deze hier al?
Lijkt me dan ook weer niet de allermooiste/zuiversteOorspronkelijk geplaatst door Gregoryjoseph Bekijk BerichtenSuper
Thx!
Bepaalde pijnpunten bij deze auto's?
heeft heel lang bij een mercedes-afbraak gestaan, en dezelfde prijs, met dezelfde foto's.... dus iemand heeft 'm gekocht, is er dan op gewezen door iemand die er wat meer van kent dat hij nog niet weet waar ie aan begonnen is, en zet 'm nu terug te koop.
Ofja, dat denk ik er van....
pijnpunten: échte fouten zaten er niet in (integendeel zelfs), dus niets typisch dat sowieso kapot gaat op die karren.... maar wel een hele lijst pijnpunten:
-vaak roest. Kijk ook achter die grilletjes in de C-stijl (indien mogelijk), de krikpunten, als de bodykit niet meer mooi aansluit kan dat ook op roest achter de bodykit wijzen, enzovoort
-motorisch: de realiteit is dat meer dan de helft van de 16-kleppers die je gaat bekijken motorisch 'gaar' is. De onderblokken zijn supersterkt, de cilinderkoppen echter niet. Ruw en onrustig (stationair) draaien doen ze bijna allemaal, daar komt dikwijls nog eens een tikkende ketting en/of heel wat olieverbruik bij
-voor de rest, ook typisch voor een krachtigere wagen waar sportief mee gereden is: onnauwkeurig schakelende boite (revisiekitje voor schakelmechanisme lost al veel op), speling op diff, aandrijfassen, ...
-ophanging: achteraan hebben ze standaard hoogteregeling (hydraulisch), optioneel volledig rondom. 't is niet dat dat teer is, maar na 15 à 20 jaar durft dat wel eens stuk te gaan.... en als je hem dan terug met originele stukken op punt wil zetten mag je +2000€ rekenen.
-chronometerschermpje loopt meestal uit.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Toffe Bekijk Berichtenw124 sportline zie je toch minder dan de w201 sportline hé?
inderdaad.
Maar je ziet ze beide heel erg weinig hoor.
Heb ooit eens één van mijn absolute droom 201's gezien op mobile.
199 Blauschwarze 190D 2.5 Turbo, volledig Sportline (aangezien je vroeger kon kiezen welke Sportline opties je nam, is dat niet zo evident ), handbak, 15" gulli's....
En echt alles van Sportline hé. Stoffen interieur, lederen pook en stuur, verlaagde ophanging, de wieletjes, etc...
Man man man wat was dat een magnifieke auto. Stond voor 3000 euro ofzo geloof ik.
Spijtig dat ik de foto's niet heb opgeslagen.
Comment
-
Heel de 124 familie op één foto, zaaaaaaaaaaaaaaalig!!
(nog 4 te gaan...)!1988 MB 500 SL R107 (245 PK) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=54051
1989 MB 500 SL R129 (326 PK) http://www.autoforum.be/showthread.p...-500-SL-(R129)
1992 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) zilver
1993 MB 300 CE-24 Cabriolet A124 (220 PK) blauw
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=28543
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenEerlijk... ik vind die 15" gulli's eigenlijk mooier staan op bovenstaande auto('s)...
Die 16" ers zijn te bol naar m'n goesting.
Mijn fakers zien er veel beter uit vind ik.
Ik zal me daarom ook 15" 8 gaats velgen aanschaffen, hopelijk kom ik snel een goed setje tegen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mayonaise Bekijk BerichtenKut ook net gevonden, Matteo heeft gelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door venteke Bekijk BerichtenHeel de 124 familie op één foto, zaaaaaaaaaaaaaaalig!!
(nog 4 te gaan...)!
Comment
Comment