Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Voor de rest is zo'n GL best wel een dikke ketel.



    Maar dan komt er een splinternieuwe G320CDI binnengereden.... tjah

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      BR = BauReihe

      Maar 218 heb ik nooit geweten dat die bestaat.

      208 wel, dat is vorige CLK
      CLS komt ook wel in de buurt met 219
      Thx, ik had het ook nog nergens gevonden, ondanks het overzichtelijke schema op http://nl.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz en google.

      Mogelijkheden: CLS=219, CLK=209, CL=216

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        jammer.

        standaard op zo'n kar zeker?
        Ja, in europa is het offroad-pakket standaard, en luchtvering dus ook

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          Tgoh ja, dan zit je met de vraag van wat is 'traag'...


          Hij is, (en dat voel je natuurlijk) een pak trager dan bijvoorbeeld de ML met dezelfde motor. Kar is een pak logger.
          Om nog maar te zwijgen over de E-klasse met die motor.

          Echt traag traag is dat nooit natuurlijk, je zit wel nog steeds met 220pk en 500ofzo Nm.

          Onderbemeten kan je zoiets niet noemen, maar eigenlijk ben je in zo'n auto zodanig verwend door de luxe en rij-eigenschappen, dat de prestaties een klein beetje een domper geven. Imo hé.

          Een 420CDI moet hemels zijn in die kar.
          420 is inderdaad véél beter voor de GL.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
            Voor de rest is zo'n GL best wel een dikke ketel.



            Maar dan komt er een splinternieuwe G320CDI binnengereden.... tjah
            Mijn vader kon een GL350 hebben voor dezelfde prijs als zijn ML320cdi, maar hij heeft spijtig genoeg voor de ML gekozen

            Traag kun je dat in ieder geval niet noemen, maar het is een ander gevoel natuurlijk in zo een SUV geval. In het verleden met de M400cdi en G400cdi gereden, die G voelt helemaal anders aan dan die M maar ze zijn beiden gewoon heel snel. Uiteindelijk was de 270cdi in de M al te snel voor mij, het is niks voor mij die overpowerde tanks die over de weg zweven.

            De G beviel me nog het meest, omdat het gevoel in die wagen er voor zorgt dat je het beschaafd houdt. Het meest spartaans zeg maar. Ik rijd nog het liefst met zo een zware diesel in een Sprinter, af en toe zo een 270cdi onder mijn gat in een Sprinter en dat is leuk.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
              Nee integendeel.

              Tis te zeggen, zolang het wegdek zelf erg smooth is en de oneffenheden golvend zijn, is het echt magnifiek. Maar dan echt niet normaal perfect magnifiek.

              Maar scherpe oneffenheden, dwarsrichels, etc, dat dempt 'ie veel te droog. Tis precies er er staat telkens iemand met een 150kg zware rubberen hamer op je voor- of achtertrein te slagen.

              Ik vind het niet persé aangenaam.

              Verschil tussen comfort en sport stand vond ik ook maar matig. Dacht dat dat ondertussen wél een groot verschil zou uitmaken.
              Zo moet dat toch zijn vind ik , hard = goed

              Bij de E-klasse met airmatic vond ik de sportstand zelfs nog iets te comfortabel. Maar wel nog een groot verschil met de comfortstand.
              Wss zal dit idd bij de GL wat minder merkbaar zijn.

              Ik heb ook al met een GL320CDI gereden en dat viel me ook wat tegen na een testrit met een ML350 en E320CDI.

              Trouwens, een GLK 320 CDI moet volgens mij nog wel plezant rijden.

              2006-2010 '97 VW Golf III TDI
              2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
              2012-...
              '07 BMW 118d

              Comment


              • GL GL GL.....


                tsss



                Comment




                • Comment


                  • en toch zou ik dat nog wel willen, zo'n kar

                    die ruimte, die stoelen, die stilte, het gemak waarmee alles gaat....


                    Maar zet er een RR TDV8 Autobiography tegenover en ik ga terug twijfelen....

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                      Zo moet dat toch zijn vind ik , hard = goed

                      Bij de E-klasse met airmatic vond ik de sportstand zelfs nog iets te comfortabel. Maar wel nog een groot verschil met de comfortstand.
                      Wss zal dit idd bij de GL wat minder merkbaar zijn.

                      Ik heb ook al met een GL320CDI gereden en dat viel me ook wat tegen na een testrit met een ML350 en E320CDI.

                      Trouwens, een GLK 320 CDI moet volgens mij nog wel plezant rijden.
                      Dat verschil is te danken aan die DC (uitschakelbare luchtvolumes). Bij de GL is het enkel de demper die harder gezet wordt, bij de E veranderd ook de veer.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                      GL GL GL.....


                      tsss



                      Mijn stageplaats

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                        en toch zou ik dat nog wel willen, zo'n kar

                        die ruimte, die stoelen, die stilte, het gemak waarmee alles gaat....


                        Maar zet er een RR TDV8 Autobiography tegenover en ik ga terug twijfelen....
                        GL 420 is jammer genoeg beter dan de RR

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          GL 420 is jammer genoeg beter dan de RR
                          waarschijnlijk.

                          Maar qua karakter: RR > GL, alhoewel ik de GL er absoluut wel vind staan.

                          Comment


                          • Ik zou ook liever een Range hebben. Maar op lange trajecten is de GL jammer genoeg de beter rijdende auto imho.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                              Trouwens, een GLK 320 CDI moet volgens mij nog wel plezant rijden.
                              Rijdt praktisch hetzelfde als een C, heeft een betere wegligging dan een E elegance in ieder geval

                              320CDI mist wel wat oumpf.

                              Comment


                              • Wat zijn momenteel de gangbare kortingen voor een nieuwe C-klasse break?
                                Ik weet het'' ga naar de Mercedesgarage'',maar ik wil een beetje voorbereid zijn.

                                Merci.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  En luchtvering suckt echt. Rij-kwaliteit trekt op geen kloten.
                                  Leer cruisen.

                                  Comment


                                  • een beetje inderdaad

                                    Comment


                                    • tis echt wel zompy, zompyer dan jouw s soms
                                      in de meest comfy stand

                                      Comment


                                      • Ik mag dat wel, voor een daily.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Mercedeske Bekijk Berichten
                                          Zo moet dat toch zijn vind ik , hard = goed

                                          Er zijn wel 10.000 verschillende methodes om een ophanging 'hard' te krijgen hé.

                                          En die zijn allemaal bijlange niet even goed.

                                          Als jij morgen een ijzeren staaf steekt op de plaats waar normaal je dempers zitten, dan rijdt je kar ook 'hard' hé.

                                          Zoals ik al zei, zolang het wegdek zelf 'comfortabel' is, is luchtvering echt een droom. Maar scherpe oneffenheden geeft 'ie veel te droog door.
                                          Dat ervaarde ik ook in de S211 E320CDI met luchtvering die we eens testreden.

                                          Voor de rest is dat allemaal leuk en wel.


                                          Maar geef mij toch maar een (goed op elkaar afgestemde) olie-gasdemper en schroefveer combinatie.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X