Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Tgoh ja, dan zit je met de vraag van wat is 'traag'...
Hij is, (en dat voel je natuurlijk) een pak trager dan bijvoorbeeld de ML met dezelfde motor. Kar is een pak logger.
Om nog maar te zwijgen over de E-klasse met die motor.
Echt traag traag is dat nooit natuurlijk, je zit wel nog steeds met 220pk en 500ofzo Nm.
Onderbemeten kan je zoiets niet noemen, maar eigenlijk ben je in zo'n auto zodanig verwend door de luxe en rij-eigenschappen, dat de prestaties een klein beetje een domper geven. Imo hé.
Maar dan komt er een splinternieuwe G320CDI binnengereden.... tjah
Mijn vader kon een GL350 hebben voor dezelfde prijs als zijn ML320cdi, maar hij heeft spijtig genoeg voor de ML gekozen
Traag kun je dat in ieder geval niet noemen, maar het is een ander gevoel natuurlijk in zo een SUV geval. In het verleden met de M400cdi en G400cdi gereden, die G voelt helemaal anders aan dan die M maar ze zijn beiden gewoon heel snel. Uiteindelijk was de 270cdi in de M al te snel voor mij, het is niks voor mij die overpowerde tanks die over de weg zweven.
De G beviel me nog het meest, omdat het gevoel in die wagen er voor zorgt dat je het beschaafd houdt. Het meest spartaans zeg maar. Ik rijd nog het liefst met zo een zware diesel in een Sprinter, af en toe zo een 270cdi onder mijn gat in een Sprinter en dat is leuk.
Tis te zeggen, zolang het wegdek zelf erg smooth is en de oneffenheden golvend zijn, is het echt magnifiek. Maar dan echt niet normaal perfect magnifiek.
Maar scherpe oneffenheden, dwarsrichels, etc, dat dempt 'ie veel te droog. Tis precies er er staat telkens iemand met een 150kg zware rubberen hamer op je voor- of achtertrein te slagen.
Ik vind het niet persé aangenaam.
Verschil tussen comfort en sport stand vond ik ook maar matig. Dacht dat dat ondertussen wél een groot verschil zou uitmaken.
Zo moet dat toch zijn vind ik , hard = goed
Bij de E-klasse met airmatic vond ik de sportstand zelfs nog iets te comfortabel. Maar wel nog een groot verschil met de comfortstand.
Wss zal dit idd bij de GL wat minder merkbaar zijn.
Ik heb ook al met een GL320CDI gereden en dat viel me ook wat tegen na een testrit met een ML350 en E320CDI.
Trouwens, een GLK 320 CDI moet volgens mij nog wel plezant rijden.
2006-2010 '97 VW Golf III TDI
2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
2012-... '07 BMW 118d
Bij de E-klasse met airmatic vond ik de sportstand zelfs nog iets te comfortabel. Maar wel nog een groot verschil met de comfortstand.
Wss zal dit idd bij de GL wat minder merkbaar zijn.
Ik heb ook al met een GL320CDI gereden en dat viel me ook wat tegen na een testrit met een ML350 en E320CDI.
Trouwens, een GLK 320 CDI moet volgens mij nog wel plezant rijden.
Dat verschil is te danken aan die DC (uitschakelbare luchtvolumes). Bij de GL is het enkel de demper die harder gezet wordt, bij de E veranderd ook de veer.
Wat zijn momenteel de gangbare kortingen voor een nieuwe C-klasse break?
Ik weet het'' ga naar de Mercedesgarage'',maar ik wil een beetje voorbereid zijn.
Er zijn wel 10.000 verschillende methodes om een ophanging 'hard' te krijgen hé.
En die zijn allemaal bijlange niet even goed.
Als jij morgen een ijzeren staaf steekt op de plaats waar normaal je dempers zitten, dan rijdt je kar ook 'hard' hé.
Zoals ik al zei, zolang het wegdek zelf 'comfortabel' is, is luchtvering echt een droom. Maar scherpe oneffenheden geeft 'ie veel te droog door.
Dat ervaarde ik ook in de S211 E320CDI met luchtvering die we eens testreden.
Voor de rest is dat allemaal leuk en wel.
Maar geef mij toch maar een (goed op elkaar afgestemde) olie-gasdemper en schroefveer combinatie.
Comment