Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ja, daarom dat ik zeg, als hij mij een kopie van de factuur door-PM't kan ik checken waar hij in het zak gezet is. 900 euro voor 1 gloeibougie is inderdaad precies hoog, maar ik weet niet wat er nog allemaal gebeurd is, en hoeveel zo een bougieke kost bij Benz.
Meestal vervangen ze wel alle gloeibougies als er 1 stuk is
Ja, daarom dat ik zeg, als hij mij een kopie van de factuur door-PM't kan ik checken waar hij in het zak gezet is. 900 euro voor 1 gloeibougie is inderdaad precies hoog, maar ik weet niet wat er nog allemaal gebeurd is, en hoeveel zo een bougieke kost bij Benz.
Merci voor de factuur Astraatje.
Het eerste wat mij opvalt is dat in die garage een uur werk 63 euro kost ipv 55.5 zoals in Turnhout, Lokeren en ik dacht ook St Niklaas.
Behalve voor onderhoud, daarvoor kost een uur werk 58 euro daar. (waarom ze dat verschil in uren zitten hebben is mij niet duidelijk, want zelfs het laagste niveau van technieker bij Mercedes moet in staat zijn die andere dingen te doen)
Wat is er vervolgens gebeurd?
- Onderhoud B
- Ventilatorriem + spanrol vervangen (waarom is me ook niet echt duidelijk, als dat ding niet piept, moet dat normaalgezien niet vervangen worden, ook niet bij een Assyst B)
- Gloeibougie vervangen (1)
- Remblokken vooraan vervangen (waarschijnlijk versleten)
- Lagers dwarssteunen vooras vervangen (ik veronderstel dat daar speling opzat?)
Even aannemen dat de prijzen van de onderdelen wel kloppen, schiet er van de 783.06 (excl BTW) nog 384,5 euro over aan werkuren.
Even checken:
- Onderhoud B: Normaal
- Ventilatorriem + Spanrol: Normaal
- Gloeibougie: hebben ze 6 minuten minder aangerekend dan dat ze voorgeschreven kregen
- Remblokken vooraan vervangen: Normaal
- Dwarststeunen vooras vervangen: Normaal
Dus alles lijkt mij eigenlijk normaal voor hetgeen er gebeurd is. Of die dingen daadwerkelijk moesten gebeurd zijn kan ik natuurlijk niet zeggen. Maar het is niet dat ze je extra uren ofzo zitten aansmeren hebben.
Is een CLK 220 CDI (einde reeks) Grand Edition aan 43 000 euro té duur voor wat het is? Wat zijn de positieve/negatieve kanten van de CLK? We waren namiddag een kijkje gaan nemen bij Claes in Tongeren naar de nieuwe E-Klasse, trouwens een zeer geslaagde wagen, maar ons oog viel op die CLK. De Grand Edition is wel een zeer lekkere speciale reeks, vonden mijn pa en ik.
Maar, 43000 euro voor een model dat over anderhalve maand vervangen wordt? Het wringt toch
Is een CLK 220 CDI (einde reeks) Grand Edition aan 43 000 euro té duur voor wat het is? Wat zijn de positieve/negatieve kanten van de CLK? We waren namiddag een kijkje gaan nemen bij Claes in Tongeren naar de nieuwe E-Klasse, trouwens een zeer geslaagde wagen, maar ons oog viel op die CLK. De Grand Edition is wel een zeer lekkere speciale reeks, vonden mijn pa en ik.
Maar, 43000 euro voor een model dat over anderhalve maand vervangen wordt? Het wringt toch
Lijkt mij een aantrekkelijke aanbod, alleen komt binnekort de nieuwe CLK (E-coupé) ja...
Het eerste wat mij opvalt is dat in die garage een uur werk 63 euro kost ipv 55.5 zoals in Turnhout, Lokeren en ik dacht ook St Niklaas.
Behalve voor onderhoud, daarvoor kost een uur werk 58 euro daar. (waarom ze dat verschil in uren zitten hebben is mij niet duidelijk, want zelfs het laagste niveau van technieker bij Mercedes moet in staat zijn die andere dingen te doen)
Wat is er vervolgens gebeurd?
- Onderhoud B
- Ventilatorriem + spanrol vervangen (waarom is me ook niet echt duidelijk, als dat ding niet piept, moet dat normaalgezien niet vervangen worden, ook niet bij een Assyst B)
- Gloeibougie vervangen (1)
- Remblokken vooraan vervangen (waarschijnlijk versleten)
- Lagers dwarssteunen vooras vervangen (ik veronderstel dat daar speling opzat?)
Even aannemen dat de prijzen van de onderdelen wel kloppen, schiet er van de 783.06 (excl BTW) nog 384,5 euro over aan werkuren.
Even checken:
- Onderhoud B: Normaal
- Ventilatorriem + Spanrol: Normaal
- Gloeibougie: hebben ze 6 minuten minder aangerekend dan dat ze voorgeschreven kregen
- Remblokken vooraan vervangen: Normaal
- Dwarststeunen vooras vervangen: Normaal
Dus alles lijkt mij eigenlijk normaal voor hetgeen er gebeurd is. Of die dingen daadwerkelijk moesten gebeurd zijn kan ik natuurlijk niet zeggen. Maar het is niet dat ze je extra uren ofzo zitten aansmeren hebben.
Vreemd dat ze maar 1 gloeibougie hebben vervangen. Bijkomend vreemd dat ze niets gevraagd hebben over de remblokken ventilatieriem en dwarssteunen. Dit zijn normaal zaken waar de klant aan de garage de toestemming moet geven om deze te vervangen.
Remblokken vervangen want versleten. Brandde het lichtje van de remmen dan sporadisch? Zoniet dan moesten deze nog niet vervangen worden.
Vreemd dat ze maar 1 gloeibougie hebben vervangen. Bijkomend vreemd dat ze niets gevraagd hebben over de remblokken ventilatieriem en dwarssteunen. Dit zijn normaal zaken waar de klant aan de garage de toestemming moet geven om deze te vervangen.
Remblokken vervangen want versleten. Brandde het lichtje van de remmen dan sporadisch? Zoniet dan moesten deze nog niet vervangen worden.
Normaalgezien nemen ze inderdaad contact op voor die dingen. Nu is niet geweten of dat gebeurd is.
Dat er slechts 1 gloeibougie vervangen is is normaal, enkel diegene vervangen die stuk is.
Remblokken worden meestal vervangen wanneer men denkt dat de remblokken het niet uit zullen houden tot het volgende onderhoud, om de klant minder last te bezorgen.
Als ze die nu niet vervangen, en de auto geeft over 2 weken melding dat de remblokken vervangen moeten worden, moet de klant een nieuwe afspraak maken, en nog eens 2 weken wachten voor hij binnen kan komen, dus moet hij 2 weken rondrijden met versleten remblokken.
Normaalgezien nemen ze inderdaad contact op voor die dingen. Nu is niet geweten of dat gebeurd is.
Dat er slechts 1 gloeibougie vervangen is is normaal, enkel diegene vervangen die stuk is.
Remblokken worden meestal vervangen wanneer men denkt dat de remblokken het niet uit zullen houden tot het volgende onderhoud, om de klant minder last te bezorgen.
Als ze die nu niet vervangen, en de auto geeft over 2 weken melding dat de remblokken vervangen moeten worden, moet de klant een nieuwe afspraak maken, en nog eens 2 weken wachten voor hij binnen kan komen, dus moet hij 2 weken rondrijden met versleten remblokken.
En daar spreken ze elkaar bij MB tegen. De ene zegt dat als 1 gloeibougie de geest geeft dan is het best om ze allemaal in 1 keer te vervangen omdat de rest dan meestal snel volgt (en dan ook het verhaaltje van tussen de onderhoudsbeurten ...).
Bij de remblokken ken ik dat verhaal ook maar het moment dat het lichtje de eerste maal brandt en het moment dat het blijft branden en dus de remblokken effectief moeten vervangen worden dat scheelt toch enkele 1000den km en bij een onderhoudsval tegenwoordig van + 20.000 km dan kunnen ze natuurlijk al snel aan het vervangen zijn. Volgens mij had het lichtje zelfs in dit geval nog niet gebrand want Astra maakt daar geen vermelding van.
Comment