Oorspronkelijk geplaatst door Mbman
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
MERCEDES-BENZ Lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten.
Ik zou eveneens een prijs denken rond de 20k.
30k voor een w221 is wel geen geld en eerlijk gezegd denk ik dat je dan idd. beter kunt wisselen.
Ook prijs terug gehad van Vandevelde voor een achterbank van een R129: 1000 euro
Comment
-
Is er buiten een 190 16v nog een benz die je sportief kan maken zonder afbreuk te doen aan het concept? (betaalbaar, mechanisch te tunen, weinig elektronica,..)
Van een 107SL kan je ook een fijne 'sportwagen' maken, maar das een beetje zonde om een comfortabele cabrio om te bouwen tot een 'sportwagen'.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichtendat is zonde om dat comfort weg te halen.
124 is en blijft een cruiser. beetje zonde om daar een strakke ophanging onder te steken.
Beste van 2 werelden. Een leuk ander onderstelletje (met verse ondersetlrubbers), aan een dikke zespitter met getrag-bak en eventueel andere uitlaat. En dat strakker onderstel hoeft niet perse veel onaangenamer te zijn. Het moet niet zot hard liggen, en je steekt er toch leuke old skool recaro's in. Een plus aan comfort zelfs. En aan de andere kant blijf je met je ruime klassevolle sedan rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenbullshit, bij een S is dat zonde ja. Niet bij een 124.
Beste van 2 werelden. Een leuk ander onderstelletje (met verse ondersetlrubbers), aan een dikke zespitter met getrag-bak en eventueel andere uitlaat. En dat strakker onderstel hoeft niet perse veel onaangenamer te zijn. Het moet niet zot hard liggen, en je steekt er toch leuke old skool recaro's in. Een plus aan comfort zelfs. En aan de andere kant blijf je met je ruime klassevolle sedan rijden.
En die getrag-bak hoort thuis in een 190, in een 124 heb ik liever een automaat. En automaat + tuning komt niet goed.
Eigenlijk wil ik een 300SL ombouwen naar einzeldrossel ofzo, maar das echt zonde van de auto.
En buiten de 16V heeft mercedes nooit iets gemaakt dat "sportief" is en nog steeds betaalbaar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenHet klassevol karakter van een 124 is ook niet meer echt bestaande.
En die getrag-bak hoort thuis in een 190, in een 124 heb ik liever een automaat. En automaat + tuning komt niet goed.
Eigenlijk wil ik een 300SL ombouwen naar einzeldrossel ofzo, maar das echt zonde van de auto.
En buiten de 16V heeft mercedes nooit iets gemaakt dat "sportief" is en nog steeds betaalbaar.
Ik vind het idee op zich nog niet zo slecht... en een getrag moet echt vet rijden op een strakke 124. Automaat is natuurlijk minder met het oog op een sportieve benz.
300SL is nu echt eens een kar die origineel moet blijven. Zou zwaar zonde zijn idd.
Zo'n 124 met flinke aftermarket ophanging, getrag, 3.6 blok (), recaro's, Aero I's, AMG kit, andere uitlaat, ... zie ik wel zitten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenBwoa, bij bv een erg nette 124 sportline zeg je toch nog wauw?
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenIk vind het idee op zich nog niet zo slecht... en een getrag moet echt vet rijden op een strakke 124. Automaat is natuurlijk minder met het oog op een sportieve benz.
Als een 190 nu eens te krijgen zou zijn geweest met 16v pakket als optie op een 2.6 (met automaat) was mijn keuze al best gemaakt
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenZo'n 124 met flinke aftermarket ophanging, getrag, 3.6 blok (), recaro's, Aero I's, AMG kit, andere uitlaat, ... zie ik wel zitten
Maar dat is geen sportkar. Ziet er best vet uit (beetje gipsy ook wel), maar als dat lawaai begint te maken komt dat direct zo marginaal over
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenR129 300-24 manueel
Dan nog liever een 300CE-24
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
Maar dat is geen sportkar. Ziet er best vet uit (beetje gipsy ook wel), maar als dat lawaai begint te maken komt dat direct zo marginaal over
En wat is lawaai... als het bij gewoon rijden een lichte brom is, en bij plankgas een mooi gebrul dat in verhouding staat tot de prestaties... who cares dan? Het moet geen open pijp zijn hé.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenHet moet geen open pijp zijn hé.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenEn buiten de 16V heeft mercedes nooit iets gemaakt dat "sportief" is en nog steeds betaalbaar.
Comment
-
Comment
Comment