Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• vooral kijken of de motor miniem olie verliest. Dat wijst op een probleem met de koppakking, iets waar de 6-in-lijns-motoren nogal wat last van hebben. Is wel op te lossen door een versterkte koppakking te steken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pieroxx Bekijk Berichten
      Mercedes kenners, even een snel vraagje:

Wat zijn de aandachtspunten voor een wagen als deze? Mijn broers en ik denken er sterk aan om zo'n wagen voor de verjaardag van mijn vader te kopen. We hebben er vroeger zo één gehad, een minder krachtige versie weliswaar, en hij heeft altijd spijt gehad dat die weg is. We zijn dus op zoek naar een 300E of gelijkwaardige. Deze 24 klepper ziet er dan ook heel leuk uit met z'n 220pk, ook voor ons als we hem eens lenen

Valt zo'n wagen eenvoudig uit Duitsland te importeren? En wat is jullie mening erover? Of kunnen we beter verder zoeken naar andere motorisaties (betrouwbaarheid, verbruik, ...)?
      ziet er érg knap uit!

ik vermoed dat een 12-klepper wel nog wat betrouwbaarder is dan een multiklepper, maar dat zou me zelf niet tegenhouden om voor de multiklepper te gaan. Matteo zal je wel meer weten te zeggen over dat blok....

Comment

• Van de 12 klepper zijn er ook wel wat mooie modelletjes beschikbaar en meestal ook een tikkeltje goedkoper, al scheelt het niet veel. Heb al een klein lijstje aangelegd met mogelijke kanshebbers.

De coupé versie lijkt me anders ook wel wat, hij is toch maar alleen. En van de coupé versie zijn er meer rijkelijk uitgeruste wagens te vinden (wat een must is, geen basic versies).

Comment

• àls je voor een 24-klepper gaat, mss uitkijken naar de automatische 5-bak
          die is wel fijn op die auto

Comment

• blijkbaar zit er nu toch een versterker in m'n SL

Achter de bestuurderszetel, de grootte van een sigarenkistje.

nr 161 is een versterker. Maakt het al heel wat gemakkelijker om te vervangen door een beter exemplaar natuurlijk. Nu nog eens uitzoeken waar de crossovers ergens zitten. Iemand van de SL-owners hier (d_s, stefaan van deynze, ... ?) een idee ?

Comment

• zijn leuke auto's , wel idd zoals hier eerder gezegd opletten voor olie lekken aan de cilinderkop, de automatische 5-bak is idd wel leuk rijden maar véél gevoeliger dan de 4-bak ik zou toch gaan voor de 24-klepper is in sedanuitvoering tamelijk zeldzaam en rijdt heel anders( leuker) dan de 12 klepper,
              kopen en ons op de hoogte houden en er zeker mee nr de meetings komen !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                blijkbaar zit er nu toch een versterker in m'n SL

nr 161 is een versterker. Maakt het al heel wat gemakkelijker om te vervangen door een beter exemplaar natuurlijk. Nu nog eens uitzoeken waar de crossovers ergens zitten. Iemand van de SL-owners hier (d_s, stefaan van deynze, ... ?) een idee ?
                moet hier ergens een werkplaatshandboek hebben, zal eens loeren

Comment

• ja

zou super zijn.

Wat wil ik doen: luidspreker-set vervangen door Jehnert soundsystem (op maat gemaakt voor R129). Dit zijn per kant: 2 luidsprekers in de deur en 1 bovenaan dashboard. Idem als standaard dus.
                  Daarop dan een Audison versterker en Becker Cascade pro.

Echter, de 3 luidsprekers worden aangevoerd door 1 luidsprekeruitgang die dan naar een op maat gemaakte cross-over gaan.

Nu zal dat ook zo zijn, maar ik vind nergens de crossover terug. In de VS zijn het bijna allemaal Bose soundsystems, dus daar vind ik ook niet veel terug

Comment

• Underdog: http://www.2dehands.be/mercedes-clas...rk=37&start=21

2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Alleen de taks zou ik niet willen betalen

Comment

• Hij is blijkbaar al verkocht

Maar de taks inderdaad niet waard, anders zou ik hem onmiddellijk willen voor die prijs maar wel liefst met iets minder km's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Mbman Bekijk Berichten
                          blijkbaar zit er nu toch een versterker in m'n SL

Sorry, heb geen idee. Ik moet in de mijne trouwens zelf nog een radio placeren misschien kan ik dan aan u raad komen vragen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefaan van deynze Bekijk Berichten
                            zijn leuke auto's , wel idd zoals hier eerder gezegd opletten voor olie lekken aan de cilinderkop, de automatische 5-bak is idd wel leuk rijden maar véél gevoeliger dan de 4-bak ik zou toch gaan voor de 24-klepper is in sedanuitvoering tamelijk zeldzaam en rijdt heel anders( leuker) dan de 12 klepper,
                            kopen en ons op de hoogte houden en er zeker mee nr de meetings komen !
                            is dat dan niet dezelfde 5-bak uit de later modellen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                              Hij is blijkbaar al verkocht

Maar de taks inderdaad niet waard, anders zou ik hem onmiddellijk willen voor die prijs maar wel liefst met iets minder km's
                              Dat was geen echte. Ik had hem ook gezien, deze had niet de AMG bumpers bvb.

Hier is hij terug: http://www.2dehands.be/mercedes-clas...l?auto_merk=37
                              Last edited by W201; 07/06/2009, 08:41.
                              Die letzten Worte ...
                              ... eines Diesel-Fahrers:
                              "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                              ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                              W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                              W201 BENZIN

Comment

• Het is of was ook mogelijk om een AMG te bestellen zonder de uiterlijke kenmerken. Ik weet niet of dit nog steeds gaat.

2006-2010 '97 VW Golf III TDI
                                2010-2012 '98 Mercedes-Benz C250 Turbodiesel Sport
                                2012-...
                                '07 BMW 118d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten

Mail sent

Ben wel niet op zoek naar een 43, maar als ze zo goedkoop komen kan ik de taks wel erbijnemen ook

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                    Mail sent

Ben wel niet op zoek naar een 43, maar als ze zo goedkoop komen kan ik de taks wel erbijnemen ook
                                    €1900 erbijnemen

Dus het is wel een AMG?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door pieroxx Bekijk Berichten
                                      Mercedes kenners, even een snel vraagje:

Wat zijn de aandachtspunten voor een wagen als deze? Mijn broers en ik denken er sterk aan om zo'n wagen voor de verjaardag van mijn vader te kopen. We hebben er vroeger zo één gehad, een minder krachtige versie weliswaar, en hij heeft altijd spijt gehad dat die weg is. We zijn dus op zoek naar een 300E of gelijkwaardige. Deze 24 klepper ziet er dan ook heel leuk uit met z'n 220pk, ook voor ons als we hem eens lenen

Valt zo'n wagen eenvoudig uit Duitsland te importeren? En wat is jullie mening erover? Of kunnen we beter verder zoeken naar andere motorisaties (betrouwbaarheid, verbruik, ...)?

Dikke auto.

Wel duur.

Bij de M104's inderdaad uitkijken voor de koppakking. Voor de rest zijn die blokken redelijk bulletproof.

M103 is naar het schijnt ietsje romiger, smoother op lage toeren. 24V is erg hoogtoerig (12-klepper ook maar iets minder).

24V in combinatie met de Getrag versnellingsbak moet echt hypervet rijden denk ik.

Maar 4-bak automaat doet de job ook fantastisch. Uiteraard (benz).

Maar ik zou nooit 8000 euro uitgeven aan een 300E-24. Voor een derde kan je een mint 12-klepper hebben. En als het wat geduld hebt en goed rondkijkt, kan je een goede M104 ook vinden voor een aanvaardbare prijs.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W201 Bekijk Berichten

Dat ziet er mij geen C43 uit...

Comment

• de voorste remmen lijken wel erg klein

en die achterbumper klopt ook al niet.

Comment

Working...
                                          X