Mededeling

Collapse
No announcement yet.

MERCEDES-BENZ Lovers ‎

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Olie en filters niet.

Maar die SBC blok moet om de x-aantal kilometer vervangen worden (afhankelijk van hoeveel keer hij in actie moeten schieten is), om remblokken (+/- 25.000km) en remolie (iedere 2 jaar) te vervangen wel bvb.

Het is mogelijk om remblokken te vervangen zonder die SBC uit te schakelen, maar dan kan het wel zijn dat ie ineens zijn remmen dichtknijpt, en je een nieuwe klauw kunt bestellen (en met een beetje pech ook nieuwe vingers)

SBC blokken worden toch steeds vervangen onder garantie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
      Niet als je zelf je olie vervangt waarschijnlijk want geen garantie meer...

Oké ik begin het te snappen...

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
      Als je wilt besparen op een onderhoud zou ik niet voor een 211 gaan...
      Ik wil niet besparen op een onderhoud maar bv olie laten vervangen vind ik echt absurd, zeker op een auto van 8 jaar oud ofzo Maar desnoods zal ik wel moeten dan...

Jullie gaan toch ook niet meer naar de dealer? Komen daar dan problemen van?
      Last edited by Gere; 13/10/2009, 22:08.
      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

Jaja, uiteraard. Vergeten vermelden

Ik wou maar zeggen: als je die niet regelmatig bij de dealer binnensteekt (die vooraf kunnen zien of het al bijna aan vervanging toe is) ga je op een bepaald moment niet meer kunnen vertrekken omdat hij zegt dat hij geen remmen meer gaat hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
          Niet als je zelf je olie vervangt waarschijnlijk want geen garantie meer...

Oké ik begin het te snappen...
          Dat staat daar volledig los van

Jij mag je W211 nog zo 'verwaarlozen', die SBC-blokken worden onder garantie vervangen.
          Ze moeten wel, als die niet meer werken, heb je enkel nog maar rem via het back-up systeem, en dan is het enkel op de voorwielen, wat niet legaal is

Comment

• Hoelang gaan die blokken doorgaans mee?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
              Hoelang gaan die blokken doorgaans mee?
              Ik dacht 50-60.000km ongeveer.

Maar ben niet zeker. Kan het morgen wel eens navragen.
              Zit gewoon veel verschil op qua rijstijl enzo ook. Er komen er bij ons over de vloer die ze ieder jaar moeten vervangen, en anderen rijden er al 180.000km probleemloos mee rond

Comment

• Oei

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                  Oei
                  Je krijgt zeker op tijd een melding op je KI hoor, geen stress. De vertrouwde rode meldingen komen wel

Comment

Dat staat daar volledig los van

Jij mag je W211 nog zo 'verwaarlozen', die SBC-blokken worden onder garantie vervangen.
                    Ze moeten wel, als die niet meer werken, heb je enkel nog maar rem via het back-up systeem, en dan is het enkel op de voorwielen, wat niet legaal is
                    OEF!

Comment

• laatst stond er een nieuwe e bij mijn taxibuur, ik vraag : is dat om de oudste fl 210 te vervangen ?
                      nono, nog niet zegt m'n buur...al is de alternator juist vervangen kostelijke grap want watergekoeld (e220cdi 750000 km)

begon hij ook dat 1 van zijn 211 220 cdi zonder remmen was gevallen >>>> schrikken, nix nul de botten frein zei hij (aloewel mb beweert van wel, soit), op 300k

op zijn andere 211 is het stuk dan ook ineens preventief zelfs vervangen

Comment

• Zo vertrouwd zijn die rode meldingen bij ons niet hoor

Alleen als ik de deur al rijdend open doe

Comment

• Wat vinden jullie van mijn "plan" (of dat van d_s) om een bouwjaar 2002/03 te kopen op voorwaarde dat er een complete onderhoudshistorie van de dealer bijzit waaruit ik misschien kan afleiden dat het geen probleemgeval is?

Comment

Wat vinden jullie van mijn "plan" (of dat van d_s) om een bouwjaar 2002/03 te kopen op voorwaarde dat er een complete onderhoudshistorie van de dealer bijzit waaruit ik misschien kan afleiden dat het geen probleemgeval is?
                            Als jij daar gemoedsrust in kan vinden is dat goed he.

Die probleemgevallen zijn na 7-8 jaar ook allemaal nagenoeg probleemloos hoor, alles is ondertussen wss al vervangen.

Dat een 211 met complete onderhoudshistorie moet komen vind ik niet meer dan logisch.

Maar als je wat schrik hebt van onderhoudsperikelen zou ik dus geen 211 kopen.

Comment

Wat vinden jullie van mijn "plan" (of dat van d_s) om een bouwjaar 2002/03 te kopen op voorwaarde dat er een complete onderhoudshistorie van de dealer bijzit waaruit ik misschien kan afleiden dat het geen probleemgeval is?
                              Morgen kom ik voorbij die E waarvan ik je al iets had gezegd. Dan stop ik even en geef ik je snel de details.
                              Het is een pre facelift. Zwart of donkerblauw. Avantgarde denk ik.

1, bijna 2 jaar geleden is er op het werk nog een zwarte E220 cdi avantgarde met leder, xenon, leder etc etc goedkoop weggedaan.
                              Ook een van 02/03 maar wel al 250 000 km op de teller. En iedereen heeft daar mee gereden.
                              Maar was nog in perfecte staat en zeer lage prijs. Was zelf ook nog aan het twijfelen maar toch niet gedaan. Ik kan niet meer op de prijs komen, moet ik is vragen.

Comment

Als jij daar gemoedsrust in kan vinden is dat goed he.

Maar als je wat schrik hebt van onderhoudsperikelen zou ik dus geen 211 kopen.
                                Bij "onderhoudsperikelen" denk ik niet zozeer aan onderhoud maar eerder aan mankementen. Dat wil ik uiteraard liever niet.

Ik wil graag een probleemloze wagen voor 12 à €14.000.

Toen ik een W210 kocht had ik ook op een probleemloze wagen gehoopt maar dat is hij niet. (roest) (Jij had toen trouwens gezegd dat dat de grootste kutbakken ooit gemaakt zijn die je nooit zou kopen )

Om iets beter te kopen dan een W210 heb ik mijn budget nu meer dan verdubbeld in vergelijking met vorig jaar en daarmee kom ik bij een W211 uit.
                                Maar als een W211PFL gewoonweg een slechte auto is dan koop ik dat gewoonweg beter niet...

Hoe meer ik over de W211 zaag (sorry daarvoor) en erover lees hoe minder ik meer ik eraan twijfel of ik er wel één zou durven kopen.

@Toffe: Thanks!

Comment

• Is roest het enige probleem van je W210? Want dat weet je van te voren als je een 210 koopt...

Comment

• Moeilijke zin die laatste

Comment

• met hetgeen ik hier soms hoor vertellen over 211, en met hetgeen jij met de 210 hebt voorgehad begrijp ik je best

het rare is dat er blijkbaar, en mijn kollegaas ook (ook die met een 211 trouwens) geen probs blijken te zijn met een 202

en dat verschil snap ik zo goed niet, in feite

Comment

• Imo ben je in de verkeerde richting aan het zoeken als je een 'probleemloze wagen' wil hebben voor dat budget.
                                        Een préfacelift 211 is zéker niet de oplossing dan. Zeker niet als je daarnaast geen stevige reservepot hebt voor eventuele herstellingen.

In principe is het ook zo dat hoe moderner de auto, hoe duurder de stukken en de herstellingskosten.

Ik heb het al eens gezegd: als je een betrouwbare, no nonsense benz wilt hebben, waar je jaren plezier van hebt en die toch het nodige comfort biedt:
                                        W124 facelift. Zoek een prachtexemplaar voor de helft van die 14.000 euro. Dan heb je zonder twijfel een veel betrouwbaardere auto onder je gat dan als je zo'n 'net-binnen-budget-vallende-w211-préfacelift'.

En dan heb je ook een deftig spaarpotje voor moesten er toch eventuele kosten aan komen.

Met een 124 facelift heb je een auto die 10 jaar doorontwikkeling heeft gekend, en dus niets niets niets van kinderprobleempjes heeft. Techniek die zichzelf dubbel en dik bewezen heeft, en voor uw budget kan je gemakkelijk eentje vinden die een knalharde carrosserie en chassis heeft, en weinig kilometers.

Comment

Imo ben je in de verkeerde richting aan het zoeken als je een 'probleemloze wagen' wil hebben voor dat budget.
                                          Een préfacelift 211 is zéker niet de oplossing dan. Zeker niet als je daarnaast geen stevige reservepot hebt voor eventuele herstellingen.

In principe is het ook zo dat hoe moderner de auto, hoe duurder de stukken en de herstellingskosten.

Ik heb het al eens gezegd: als je een betrouwbare, no nonsense benz wilt hebben, waar je jaren plezier van hebt en die toch het nodige comfort biedt:
                                          W124 facelift. Zoek een prachtexemplaar voor de helft van die 14.000 euro. Dan heb je zonder twijfel een veel betrouwbaardere auto onder je gat dan als je zo'n 'net-binnen-budget-vallende-w211-préfacelift'.

En dan heb je ook een deftig spaarpotje voor moesten er toch eventuele kosten aan komen.

Met een 124 facelift heb je een auto die 10 jaar doorontwikkeling heeft gekend, en dus niets niets niets van kinderprobleempjes heeft. Techniek die zichzelf dubbel en dik bewezen heeft, en voor uw budget kan je gemakkelijk eentje vinden die een knalharde carrosserie en chassis heeft, en weinig kilometers.
                                          300 turbodiesel full option ofzo
                                          Die letzten Worte ...
                                          ... eines Diesel-Fahrers:
                                          "Lieber tot, als Schwung verlieren"
                                          ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
                                          W201/S123/S202 DIESEL(power)ED
                                          W201 BENZIN

Comment

Working...
                                          X