Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Een RS4 draait goed op 95 octaan en er zal ook geen motorschade ontstaan maar de wagen zal gewoon wat beter draaien op 98 octaan daarom dat ze dat ook aanraden.
In Iran hebben ze ook geen 98 octaan,Ze kappen daar 95 octaan in Lambo's enzo..... en niemand die er problemen van ondervindt denk ik.
Constructeurs trachten gewoon op safe te spelen door brandstof met hogere octaan aan te raden.
Dat denk ik er toch over.
Ik vond de RS4 minder grunt hebben als de E39 M5. Snelheidsgevoel en zo waren vrij gelijkaardig, maar in lage toeren had de M5 mijn inziens meer souplesse.
ook mijn gedacht, en ergens logisch gezien het cilinderinhoudverschil en het feit dat de 4.2fsi uit de rs4 een langeslagmotor is.
maar hoe hij richting + 8000 toeren sleurt is andere koek!
Langeslagmotor heeft normaal toch net wél veel koppel en grunt onderin in vergelijking met korteslagmotor, die eerder toerengeil is.
Zal vooral aan het cilinderinhoudsverschil liggen tussen de twee denk ik.
In vind het ook raar dat je daar 95 inkapt .
En zeker dat je zegt dat ze in de honda garage in de s2000 en type'rs 95 tanken .
Ik heb een s2000 gehad en ik heb daar eens 2x na elkaar 95 ingedaan en die kar reed echt slecht .
Die haperde dan rond de 7.000 toeren .
En hoogtoerige motor is daar zeer gevoelig aan .
Honda S2000 kan alles vanaf 91 octaan aan,wordt ook zo voorgeschreven door Honda.
Ik heb je eens in Essen gezien met je ITR,ken je eigelijk Oli met z'n S2000 van hier?
Wat 'n gezever... Moest 95 zo schadelijk zijn, dan zou het wel in de handleiding ofzo staan...
Of, enkel 1.6'ers, niet gezond voor V8'en sticker aan elke pomp.
Langeslagmotor heeft normaal toch net wél veel koppel en grunt onderin in vergelijking met korteslagmotor, die eerder toerengeil is.
Zal vooral aan het cilinderinhoudsverschil liggen tussen de twee denk ik.
Bij de RS4 is het ook vooral een beetje synthetisch gemaakt vind ik.. onder de 5k heb je maar 70% gasklep-opening, dus dan voel je die extra 'kick' (nep eigenlijk) en over de 8000 loopt hij een héél kleine beetje moe.
Vergelijk het met een E9x M3 motor (totaal geen ervaring mee helaas), die komt maar écht wakker vanaf 4k, en gaat echt door tot 't einde.. laatste 100 rpm hebben echt nut.. (en hij kan nog verder blijkbaar, want vele chiptuners verleggen de revlimiter naar 8800 rpm zonder problemen..)
Comment