Maar waarom 98 in je wagen kappen als je toch nooit 100 % gebruik maakt van je volle vermogen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi S/RS/R-lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenEen motor die gemaakt is om op benzine te draaien, maar waarvan de software moet herschreven worden, om toch maar die goekopere brandstof te kunnen verwerken noem ik slechter ja. Niet slechter in de zin van: de levensduur gaat 10 jaar en 50.000km minder zijn.
Zoals ik al zei is een motor die aan z'n prestaties komt waarvoor ie gemaakt is toch logischer wijs beter? Beter dan aan 95% van z'n capaciteit te draaien. Ik heb nooit gezegd dat die motor kapot zou gaan ofzo maar jij insinueert duidelijk van wel.
Laten we er een praktijkvoorbeeld bijhalen:
De MB 63 AMG motor is zo ontwikkeld dat hij start op de instellingen voor 95. Als de motor 9 minuten klopvrij gedraaid heeft, schakelt hij over op het kenveld voor 98 octaan. En dan zijn er 2 mogelijkheden:
- 9 minuten klopvrij: 100 Octaan
- 35 pingels: 95 octaan
Dus is 98/100 octaan duidelijk een extraatje, het is niet zo dat 95 octaan de budgetversie is
Die kat doet me trouwens ongelooflijk hard aan uw oren denken, vraag me niet waarom.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenMaar waarom 98 in je wagen kappen als je toch nooit 100 % gebruik maakt van je volle vermogen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenMaar waarom 98 in je wagen kappen als je toch nooit 100 % gebruik maakt van je volle vermogen?
Ik heb ook enkele duizenden km's gereden met Matthi's M5 en die waren ook verre van altijd plankgas, heb ik er daarom 95 in gekapt? Tuurlijk niet! 't Is mijn auto niet en als je weet dat de eigenaar er zelf altijd 98 in doet, dan is het niet meer dan logisch dat je dat ook doet. Of niet...?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenWaarom 400pk kopen als je kar 120 doet aan 50pk ofzo? Zo kan je bezig blijven.
Ons opleidingshoofd raadt aan om als je gewoon rijdt met een auto, en zeker voor dagelijkse ritten, gewoon 95 te tanken.
Hij rijdt met een Zafira OPC en een MB SLK 280, en daar is nog nooit iets kapot gegaan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichtenje doet met uw wagen wat je wil, met iemand anders zn kar niet, punt.
Ik heb ook enkele duizenden km's gereden met Matthi's M5 en die waren ook verre van altijd plankgas, heb ik er daarom 95 in gekapt? Tuurlijk niet! 't Is mijn auto niet en als je weet dat de eigenaar er zelf altijd 98 in doet, dan is het niet meer dan logisch dat je dat ook doet. Of niet...?
Plus: het is een occasiewagen uit Duitsland, voor hetzelfde geld heeft die kar constant op 91 octaan gereden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenWaarom 400pk kopen als je kar 120 doet aan 50pk ofzo? Zo kan je bezig blijven.
M'n koopt niet enkel een sportwagen voor snel te rijden maar ook om vooral wat anders te zijn dan de rest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten*kijkt naar vorige posts*
Er zitten hier een paar grote kenners duidelijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichtenje doet met uw wagen wat je wil, met iemand anders zn kar niet, punt.
Ik kan me amper voorstellen dat RRD met die kar (want daar begon de discussie toch over?) tegen 280 per uur naar huis is geknald met die kar.
Bijgevolg was er voor hem, én voor de auto, geen énkele reden whatsoever om 98/100 octaan te tanken in plaats van 95.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenWie zegt er dat de eigenaar van die RS4 er 98 in kapt?
Plus: het is een occasiewagen uit Duitsland, voor hetzelfde geld heeft die kar constant op 91 octaan gereden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichtenje doet met uw wagen wat je wil, met iemand anders zn kar niet, punt.
Ik heb ook enkele duizenden km's gereden met Matthi's M5 en die waren ook verre van altijd plankgas, heb ik er daarom 95 in gekapt? Tuurlijk niet! 't Is mijn auto niet en als je weet dat de eigenaar er zelf altijd 98 in doet, dan is het niet meer dan logisch dat je dat ook doet. Of niet...?
Maar over de puur technische kant, wat Simoni wou aankaarten, ben ik het volledig eens met Carlito.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenWaarom een RS4 kopen met 420pk als dat ding toch nooit de opgegeven fabriekswaarde haalt ?
M'n koopt niet enkel een sportwagen voor snel te rijden maar ook om vooral wat anders te zijn dan de rest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenHeb ik ergens gezegd dat een motor niet op 95 draait misschien? 't Gaat gewoon om het principe uitgelegd in mijn vorige posts.
En dan nog klopt dat 'principe' niet.
Want in RRD's geval had die motor daar geen enkele baat bij, om 98 gevoed te worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenAls het zo staat voorgeschreven, zal die eigenaar dat wel doen zeker? Tenzij hij dom of gierig is of tenzij hij er ook van overtuigd is dat 98 pure marketing is natuurlijk...
Voor hetgeen die RS4 gebruikt geweest is, was 91 meer dan voldoende. Dom is hij dus niet. Gierig ook niet, want dan had ie wel een 2.0TDI gekocht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenEn dan nog klopt dat 'principe' niet.
Want in RRD's geval had die motor daar geen enkele baat bij, om 98 gevoed te worden.
95 in doen, komt bij mij over als te gierig voor 98, zelfs al ondervindt de motor daar misschien geen nadeel van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichtenom te pimpen met andere woorden?
Anders ga je wel een of andere rotte Japan tuning krel halen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenDas mijn principe... Ik doe 98 in wagens, als ik weet dat de eigenaar er ook altijd 98 in doe. Of ik nu rag of niet, maakt me geen fluit uit.
95 in doen, komt bij mij over als te gierig voor 98, zelfs al ondervindt de motor daar misschien geen nadeel van.
Dat jij dat voor jou denkt en vindt, is goed.
Maar de 'veroordeling' daarna blijft misplaatst.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenDie RS4 was een boodschappenwagentje. Heeft 10.000km, en stond altijd in de garage met dak naar beneden, en werd buitengehaald als het goed weer was en hij moest gaan shoppen. Denk jij nu écht dat die kerel de moeite heeft gedaan om het boekje te lezen?
Voor hetgeen die RS4 gebruikt geweest is, was 91 meer dan voldoende. Dom is hij dus niet. Gierig ook niet, want dan had ie wel een 2.0TDI gekocht.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk BerichtenDas mijn principe... Ik doe 98 in wagens, als ik weet dat de eigenaar er ook altijd 98 in doe. Of ik nu rag of niet, maakt me geen fluit uit.
95 in doen, komt bij mij over als te gierig voor 98, zelfs al ondervindt de motor daar misschien geen nadeel van.
Of ben je op leasekarren ook gierig en tank je gewone diesel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten95 in doen, komt bij mij over als te gierig voor 98, zelfs al ondervindt de motor daar misschien geen nadeel van.
Comment
Comment