Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S/RS/R-lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    Waar staat dat?

Als er al verschillende keren gezegd wordt dat iets geen kwaad kan omdat het motormanagementsysteem dat allemaal regelt dat dat geen schade kan toebrengen, moet er niet blijven gezeurd worden over "dat is slechter voor de motor". En als je dat toch zou willen zeggen, kom dan ook ff af met wat wetenschappelijk onderbouwde dingen.
    Dat staat nergens, maar jullie moeten d'r ff niet van uitgaan dat iedereen weet wat een pingelsensor is. Pingelen is voor mij iets dat ik op de markt in sjakamakka doe

Iedereen zit hier te zeuren over 98 vs 95, terwijl ze wss nog niet weten wat een lager octaangetal doet met een motor.
    En kun je ook ff reageren op dat stukje tekst dat ik gequote heb?

Daar stond op: Have fun, maar doe hem niet kapot (wel met andere woorden)
    Dus niks ivm welke benzine moet gereden worden, wat je wel al een paar keer geïnsinueerd hebt
    Ik wil trouwens wedden dat de eigenaar er 98 in gooit, en geen 95 zoals je ook insinueerde

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
      Tuurbo uw RS4 is toch een occasie uit Duitsland é ?
      Jij kan toch ook nooit weten wat de vorige eigenaar erin heeft gekapt?
      Een Duitser die geen Supaplus in z'n sport-bolide gooit...ik moet de eerste alleszins nog tegenkomen

Willen we 'ns een spottertest doen aan de Ring?

Comment

• Als de eigenaar een Nederlander is kan het wel dat hij ook 95 tankt ,ik deel dit gewoon mee uit ervaring .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          Tuurlijk niet. Maar iedereen mag ook openstaan voor argumenten, feiten, kennis van anderen.

Toevallig hier in deze situatie zijn er mensen die zo'n dingen leren op school, en er zijn anderen die dat niet leren (maar dan weer meer kennis hebben op andere vlakken). Dus het is niet zo vreemd dat iemand die autotechnologie studeert het misschien bij het rechte eind heeft als het over technische dingen gaat. Denk ik.

Als je discussieert over eenduidige, feitelijke onderwerpen, is er meestal 1 partij die kan leren van de andere partij.
          En dat moet niet beschouwd worden als kleineren of bashen of wat dan ook. Tenslotte willen we toch allemaal bijleren?

Ik wil alleszins bijleren, maar van zo'n uitspraak "dat weet toch iedereen die een beetje van auto's kent", daar krijg ik de weubbels van

Maar goed, voor we gaan discussiëren over de definitie van "iemand die een beetje van auto's kent", ga ik ineens verder naar m'n volgende punt....

a) waarom schrijven constructeurs van performante wagens in hun boekje dat het schadelijk kan zijn voor de motor? (zie pic ex Simoni) Hebben ze contracten met olie-leveranciers ofzo, geen idee?

b) de meesten zie ik trouwens niet zeggen dat het schadelijk is, maar wel dat minder power oplevert, en dat ze daarmee "slecht" bedoelden. Ik moet zeggen: voor die ene EUR die ik uiteindelijk op een tank meer betaal koop ik mij liever een gerust geweten, meer power en (zie c))

c) als het meer verbruikt met 95 (zie mijn quote), wat voor zin heeft het dan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            Een Duitser die geen Supaplus in z'n sport-bolide gooit...ik moet de eerste alleszins nog tegenkomen

Willen we 'ns een spottertest doen aan de Ring?
            Ja aan de ring daar komt ook effe de gemiddelde Duitser .

Ik weet het niet,als een tuner als Brabus het al ok vindt om 91 octaan in je wagen te gooien dan zou het denk ik wel geen kwaad kunnen.

Ik ga over 2 weken na Bottrop,ik ga me parkeren aan een tankstation voor een half uurtje en checken wat ze allemaal tanken,wil het eigelijk wel weten .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
              Omdat dat wel het eerste antwoord zou zijn geweest van RRD : "ahja, de eigenaar zei me dat ik gerust 95 mocht tanken omdat die dat zelf ook doet".

Dus vind ik het onder andere "vreemd" dat je nu plots hiermee op de proppen komt. Geloofwaardig is het dus niet, maar ik wil het uiteraard niet uitsluiten.

En zo houd je dus discussies, die eigenlijk niet meer dan een paar posts vergen, levendig, mijn beste medeforummer...

Owh, nu ik eraan denk:

Mocht RRD wel met die kar rijden? Had hij geen toestemming moeten vragen om die kar in het gras te parkeren? Mocht hij het cabriodak wel bedienen? Mocht ik wel op de passagierszetel zitten? Mochten daar wel foto's van getrokken worden? Mag die kar wel buitenkomen als het donker is? Mocht hij wel op dat sportknopje duwen?

Allemaal dingen die misschien wel of niet besproken zijn met de eigenaar, en waar geen melding van gemaakt is voordien

Misschien is de eigenaar gewoon een toffe kerel die iemand die hem geholpen heeft deze kar uit te zoeken ook iets gunt, wetende dat hij beter voor die kar zal zorgen dan wanneer het zijn eigen was, en waar niet eerst een 12234562346256pagina's lang contract vol clausules in overlopen moet worden.

Comment

a) waarom schrijven constructeurs van performante wagens in hun boekje dat het schadelijk kan zijn voor de motor? (zie pic ex Simoni) Hebben ze contracten met olie-leveranciers ofzo, geen idee?
                Kan wel,BMW raadt ook enkel aan om Castrol olie in je wagen te doen .

Comment

Owh, nu ik eraan denk:

Mocht RRD wel met die kar rijden? Had hij geen toestemming moeten vragen om die kar in het gras te parkeren? Mocht hij het cabriodak wel bedienen? Mocht ik wel op de passagierszetel zitten? Mochten daar wel foto's van getrokken worden? Mag die kar wel buitenkomen als het donker is? Mocht hij wel op dat sportknopje duwen?

Allemaal dingen die misschien wel of niet besproken zijn met de eigenaar, en waar geen melding van gemaakt is voordien

Misschien is de eigenaar gewoon een toffe kerel die iemand die hem geholpen heeft deze kar uit te zoeken ook iets gunt, wetende dat hij beter voor die kar zal zorgen dan wanneer het zijn eigen was, en waar niet eerst een 12234562346256pagina's lang contract vol clausules in overlopen moet worden.

Die kerel zit hier ook op 't forum.

Comment

• @ Leftlane

Kijk dit is een 2006 BMW 330i ,op mijn 120i stond ook net hetzelfde terwijl er dan op BMW.be 98 octaan staat.

Comment

Ik weet het niet,als een tuner als Brabus het al ok vindt om 91 octaan in je wagen te gooien dan zou het denk ik wel geen kwaad kunnen.
                      Oink? Zonder aan je te willen twijfelen, maar kun je dat adh van iets staven?

Comment

Oink? Zonder aan je te willen twijfelen, maar kun je dat adh van iets staven?
                        W8 effe ik had dat overlaatst ergens gelezen,effe zoeken

Bitte warten

Comment

@ Leftlane

Kijk dit is een 2006 BMW 330i ,op mijn 120i stond ook net hetzelfde terwijl er dan op BMW.be 98 octaan staat.

beste Nemo, zoek je even op hoe de AKI (anti knock index) zich verhoudt tov RON?

zal het effe voor jou doen.

Depending on the composition of the fuel, the MON of a modern gasoline will be about 8 to 10 points lower than the RON. Normally fuel specifications require both a minimum RON and a minimum MON.
                          In most countries (including all of Europe and Australia) the "headline" octane rating, shown on the pump, is the RON, but in the United States, Canada and some other countries the headline number is the average of the RON and the MON, sometimes called the Anti-Knock Index (AKI)

Comment

Owh, nu ik eraan denk:

Wat sleur je er nu weer bij ? Niet moeilijk dat we dan blz vol kunnen lullen !

Comment

Dat staat nergens, maar jullie moeten d'r ff niet van uitgaan dat iedereen weet wat een pingelsensor is. Pingelen is voor mij iets dat ik op de markt in sjakamakka doe

En kun je ook ff reageren op dat stukje tekst dat ik gequote heb?

Dus niks ivm welke benzine moet gereden worden, wat je wel al een paar keer geïnsinueerd hebt
                              Ik wil trouwens wedden dat de eigenaar er 98 in gooit, en geen 95 zoals je ook insinueerde
                              Ik ken de eigenaar, niet, dus over dat laatste kan ik niets zeggen. Wat ik bedoelde met dat briefje: Have fun, maar wees voorzichtig (dat je hem niet kapot doet) dus doe niets wat zijn betrouwbaarheid in gevaar kan brengen. Heeft ie dat gedaan? neen.

En over die brandstoffen, staat hierboven toch al allemaal, ja een motor op 95 heeft minder vermogen en ja, daardoor verbruikt ie meer. 95 tanken blijft de keuze van diegene die tankt. (ikzelf heb ook al gezegd dat ik 98 zou getankt hebben)

Als je niet weet wat pingelen is, weet je niet wat het verschil is tussen 98 en 95, en moet je dus in feite niet meediscussieren over het al dan niet belachelijk zijn van het tanken van 95

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                              Ik wil alleszins bijleren, maar van zo'n uitspraak "dat weet toch iedereen die een beetje van auto's kent", daar krijg ik de weubbels van

Maar goed, voor we gaan discussiëren over de definitie van "iemand die een beetje van auto's kent", ga ik ineens verder naar m'n volgende punt....

b) de meesten zie ik trouwens niet zeggen dat het schadelijk is, maar wel dat minder power oplevert, en dat ze daarmee "slecht" bedoelden. Ik moet zeggen: voor die ene EUR die ik uiteindelijk op een tank meer betaal koop ik mij liever een gerust geweten, meer power en (zie c))

c) als het meer verbruikt met 95 (zie mijn quote), wat voor zin heeft het dan?
                              a) Waarom schrijven constructeurs in hun boekjes dat je, om aanspraak te kunnen maken op garantie, je om de zoveel km op onderhoud moet bij een erkende dealer? => om zichzelf in te dekken tegen schadeclaims. Constructeurs die een kar in Europa op de markt brengen zijn verplicht om die zo te maken dat die zonder problemen op 95 kan draaien. Als het echt kwaad kan om 95 te tanken ipv 98, zorgen ze er wel voor dat je geen 95 kàn tanken.

b) Wat gerust geweten? Het is niet schadelijk!

c) is dat meerverbruik voldoende om het verschil in prijs teniet te doen?

Comment

• editt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                  beste Nemo, zoek je even op hoe de AKI (anti knock index) zich verhoudt tov RON?

zal het effe voor jou doen.

Depending on the composition of the fuel, the MON of a modern gasoline will be about 8 to 10 points lower than the RON. Normally fuel specifications require both a minimum RON and a minimum MON.
                                  In most countries (including all of Europe and Australia) the "headline" octane rating, shown on the pump, is the RON, but in the United States, Canada and some other countries the headline number is the average of the RON and the MON, sometimes called the Anti-Knock Index (AKI)

Had het niet gezien maar in mijn ex 1 serie zou toch geen AKI plakken?

Comment

editt
                                    meer voorontsteking, beter rendement, lager verbruik

of je er iets van merkt IRL... that's the question.

Comment

Had het niet gezien maar in mijn ex 1 serie zou toch geen AKI plakken?
                                      wees maar zeker dat dat geen RON 91 is dat ze voorschrijven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                        Wat sleur je er nu weer bij ? Niet moeilijk dat we dan blz vol kunnen lullen !
                                        Is toch net hetzelfde.

Zijn meestal dingen die wel of niet schade kunnen toebrengen.

Dat "sportknopje" dat 10Nm extra oplevert (naart schijnt) is trouwens schadelijker voor heel het aandrijfgeheel dan die 95-octaan. Want 95 octaan haalt het koppel en het vermogen naar beneden, dus spaart de aandrijflijn.

Comment

Als het echt kwaad kan om 95 te tanken ipv 98, zorgen ze er wel voor dat je geen 95 kàn tanken.
                                          Bij mijn weten is het schadelijk om diesel te tanken met m'n benzine en toch kàn het, of zie ik uw punt verkeerd?

Comment

Working...
                                          X