Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S/RS/R-lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
    a) waarom schrijven constructeurs van performante wagens in hun boekje dat het schadelijk kan zijn voor de motor? (zie pic ex Simoni) Hebben ze contracten met olie-leveranciers ofzo, geen idee?

    b) de meesten zie ik trouwens niet zeggen dat het schadelijk is, maar wel dat minder power oplevert, en dat ze daarmee "slecht" bedoelden. Ik moet zeggen: voor die ene EUR die ik uiteindelijk op een tank meer betaal koop ik mij liever een gerust geweten, meer power en (zie c))

    c) als het meer verbruikt met 95 (zie mijn quote), wat voor zin heeft het dan?

    a) Weet niet wie met wie contacten/contracten heeft, maar ik denk niet dat je daarvan moet uitgaan dat dat zo is. Wat ik wel weet is dat bij sommige motoren de mechanische constructie mee bepalend is voor de pingelgrens onder hoge en langdurige belastingen. Dat het motormanagement alleen maar kan aanpassen in een bepaald regelgebied. De compressieverhouding van een motor, of het al dan niet aanwezig zijn van drukvulling (en dan nog in welke mate), zijn allemaal mechanisch bepaalde factoren die daarin een rol spelen.
    Maar dat wil niet zeggen dat die B200 turbo van Simoni naar de kloten gaat als je een bak 95 oprijdt, of zelfs moest je continu op 95 rijden...
    Je moet er ook steeds vanuit gaan dat een constructeur liefst zo groot mogelijke marges neemt inzake veiligheid. Dus het is niet omdat ze dat in het boekje schrijven dat je 98 'moet' tanken, dat de motor per definitie kapot zal gaan als je 95 tankt.
    Nog een punt is: de constructeur weet niet waar de auto zal rijden. En aangezien ook weersomstandigheden (temperatuur, luchtvochtigheid, luchtdruk, etc) een rol spelen voor de pingelgrens van een motor, zullen ze zich dus altijd indekken tegen 'worst case scenario' op dat gebied (bijvoorbeeld als je plankgas met zo'n B200Turbo door Death Valley gaat knallen, dat is iets héél anders dan dat je hier in België even plankgas optrekt op de oprit van de autostrade, als het net even gemiezerregend heeft en het 8° Celsius is).

    b) Dat ligt in principe voor iedereen in eigen handen. Als jij een heel rustige rijder bent, die mooi 120 bolt, nooit boven 4000 rpm komt, en zelden meer dan 40% vollast geeft, dan maakt het echt geen zier uit of je nu 95 of 98 tankt.
    Als jij een sportief chauffeur bent, die graag hard rijdt of graag gebruikt maakt van de maximale prestaties van je auto, dan kan het je inderdaad ook schelen of je motor 10pk meer levert door op 98 te rijden.

    c) Dat meerverbruik van 95 t.o.v. 98 is puur theoretisch een waarheid. Ook weer hetzelfde als in punt a), het hangt af van zoveel factoren, van je rijstijl, van de motor, drukvulling ja of neen, etc etc...
    En ALS dat in praktijk bewezen is dat een welbepaalde motor minder verbruikt op 98 dan op 95 met een welbepaalde rijstijl, dan zal dat verschil tussen de twee nog steeds erg klein zijn. Je gaat nooit een liter minder verbruiken op 98 dan op 95.

    Comment


    • Mercedes-Benz CL600 with BRABUS SV12S increased displacement motor upgrade

      TwinTurbo 6.3 Liter V12

      730 bhp on 91 octane
      750 bhp on 100 octane

      219.7 mph TopSpeed
      3.5 sec 0-60mph


      Dit is het niet,maar hierop kan je ook zien dat er wat vermorgen verlies is met 91 octane.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        wees maar zeker dat dat geen RON 91 is dat ze voorschrijven.
        Zou dat ook Aki zijn?

        Kan wel dat ik het dan fout heb gelezen .

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
          Bij mijn weten is het schadelijk om diesel te tanken met m'n benzine en toch kàn het, of zie ik uw punt verkeerd?
          Er is een verschil in diameter van het tankpistool.

          Ik ben niet 100% zeker, maar ik dacht dat diesel dikker was dan benzine, waardoor je een pistool voor diesel niet in het gat van een benzine krijgt. (van moderne wagens)

          Comment


          • Nima, heb ffe snel foto gepakt:





            Van dag 1 altijd 98 of hoger getankt, ik wil dat m'n auto altijd optimaal presteert.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
              Bij mijn weten is het schadelijk om diesel te tanken met m'n benzine en toch kàn het, of zie ik uw punt verkeerd?
              Doe je nu dom of ben je gewoon zo ?
              Je gaat wel ver geraken met diesel in je auto en nadien zou alles ook goed blijven werken .

              Comment


              • @ William Blake = er staat toch vanaf 91' RON?

                Ik heb ook zo goed als altijd 98 getankt .





                edit : uw foto's zijn wel de max altijd haahha

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                  Nima, heb ffe snel foto gepakt:





                  Van dag 1 altijd 98 of hoger getankt, ik wil dat m'n auto altijd optimaal presteert.
                  kijk eens aan, 89 AKI.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                    Er is een verschil in diameter van het tankpistool.

                    Ik ben niet 100% zeker, maar ik dacht dat diesel dikker was dan benzine, waardoor je een pistool voor diesel niet in het gat van een benzine krijgt. (van moderne wagens)
                    Dat impliceert toch dat je benzine in een diesel kan kappen, wat evenzeer schadelijk is?

                    Comment


                    • @ Leftlane ik heb naar de verkeerde waarde gekeken mijn fout .

                      Engine:
                      BRABUS SV 12 S Biturbo displacement engine based on Mercedes 600 V12-cylinder 3-valve light-alloy engine with twin turbochargers
                      Displacement 6,233 cm³ (380 cu. in.)
                      Compression ratio 9.0 : 1
                      Rated power 730 hp (720 hp SAE net) / 537 kW at 5,100 rpm
                      Peak torque 1,320 Nm (974 lb-ft) from 2,100 rpm (electronically limited to 1,100 Nm - 811 lb-ft)
                      Fuel: Super plus (98 octane)
                      Motor oil: ARAL

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                        @ William Blake = er staat toch vanaf 91' RON?

                        Ik heb ook zo goed als altijd 98 getankt .





                        edit : uw foto's zijn wel de max altijd haahha
                        er staat 91 ROZ/98 RON

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten


                          Best wel PIMP
                          hoe komt het dat ie plots geen 3.0TDI meer heeft gekocht?

                          prijsverschil niet de moeite?

                          versta me niet verkeerd hé.....damn, dit >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> A4 3.0 TDI cab

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                            er staat 91 ROZ/98 RON
                            ROZZZZZZZZ

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                              Dat impliceert toch dat je benzine in een diesel kan kappen, wat evenzeer schadelijk is?

                              Bij moderne diesels is dat inderdaad schadelijk.


                              Maar dat stamt af van iets heel anders.
                              Vroeger werd er in een dieselvoertuig tijdens de winter vaak een paar liter benzine in de tank bijgedaan (wat ik bijvoorbeeld regelmatig doe bij mijn auto), om de brandstof in de tank fijner te maken. Dat bevordert de koudstart, en geeft ook wat meer vermogen.

                              Dus het is inderdaad zeer logisch dat je aan het pompstation de mogelijkheid hebt om benzine in een dieselvoertuig te kappen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                Doe je nu dom of ben je gewoon zo ?
                                Je gaat wel ver geraken met diesel in je auto en nadien zou alles ook goed blijven werken .
                                Dom? Ik trek Carlito's redenering door... Hij beweert dat de constructeur er wel voor zal zorgen dat je geen schadelijke benzine in je auto kàn kappen, i.e. moest 95 schadelijk zijn zou er wel voor gezorgd zijn dat je dat er niet in kàn kappen. Mijn bedenking => diesel is schadelijk voor een benzine en toch heeft de constructeur er niet voor gezorgd dat ik het er niet in kan kappen => Carlito's redenering valt..

                                Of nogmaals, zie ik dat verkeerd?

                                Comment


                                • Zie hierboven Porkie. Het is helemaal niet zo vreemd om een beetje benzine in de tank van een dieselauto te gooien.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                    Ik denk dat Frankie beters te doen heeft
                                    ik wil je dat wel lassen hoor!

                                    kans is wel groot dat bij een crash je plos een 10-tal losse buizen in je interieur hebt rondvliegen, maar ik veronderstel dat dat niet echt van belang is hier?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                      Dom? Ik trek Carlito's redenering door... Hij beweert dat de constructeur er wel voor zal zorgen dat je geen schadelijke benzine in je auto kàn kappen, i.e. moest 95 schadelijk zijn zou er wel voor gezorgd zijn dat je dat er niet in kàn kappen. Mijn bedenking => diesel is schadelijk voor een benzine en toch heeft de constructeur er niet voor gezorgd dat ik het er niet in kan kappen => Carlito's redenering valt..

                                      Of nogmaals, zie ik dat verkeerd?
                                      Je kan tegenwoordig geen diesel tanken in een benzine wagen,vulpistool is dikker bij een diesel.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
                                        ik wil je dat wel lassen hoor!

                                        kans is wel groot dat bij een crash je plos een 10-tal losse buizen in je interieur hebt rondvliegen, maar ik veronderstel dat dat niet echt van belang is hier?

                                        Fiddy toch!!!!



                                        Met een quattro kan je toch helemaal niet crashen???? !!!!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          Zie hierboven Porkie. Het is helemaal niet zo vreemd om een beetje benzine in de tank van een dieselauto te gooien.
                                          Zitten in die busjes om je injectoren(zodat je minder dieselklop,smoor,..., hebt) te reiningen ook geen benzine of kerosine?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X