Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S/RS/R-lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gohja elke motor zal wel z'n paar aandachtspuntjes hebben zeker.

Op zich was ik best onder de indruk van dat 4.2 blok, maar ik verkies toch nog steeds turbo. Geen idee hoe dat 4.0 blok van de M3 is, dus ook daar een vergelijking tussen maken kan ik niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993TURBO Bekijk Berichten

foute kleur op zo'n wagen

ander kleurtje is 't af

Comment

• Kleur trekt idd op niet veel maar die velgen passen er perfect onder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
          Gohja elke motor zal wel z'n paar aandachtspuntjes hebben zeker.

Op zich was ik best onder de indruk van dat 4.2 blok, maar ik verkies toch nog steeds turbo. Geen idee hoe dat 4.0 blok van de M3 is, dus ook daar een vergelijking tussen maken kan ik niet.
          ik was ook behoorlijk onder de indruk van dat blok, klank alleen al is waanzinnig lekker.. echt zon gehamer

4 liter M3 blok lijkt me meer racy te zijn, maar (nog) geen ervaring mee helaas

Comment

Zoek het maar eens op ivm dat B7 RS4 blok.... je hebt er die nul olieverbruik hebben tot 1l per 10.000km, en anderen zitten met 1l/1000km. De eerste groep heeft hun auto nieuw gekocht, de laatste meestal als 2de hands.

Die blokken zouden erg gevoelig zijn voor hoe ze ingereden zijn. Ze moeten HARD ingereden worden. Audi zelf schrijft dit zelfs voor... niet boven het max. toerental gaan, maar wel zware belasting.
            Hoogtoerig blokje, en het FSI zijn heeft er niets mee te maken, evenmin of je er nu 95 of 98 inkapt

Het is bij Audi echter al lang een V8-fenomeen, al vanaf de eerste typ 44 V8. Je vind er met 200.000km die zuigerringrevisie gehad hebben omdat ze mer dan een liter per 1000km erdoor joegen, maar evengoed met 400k die 1l op meer dan 5000km verbruiken (wat niet veel is voor zo'n blok).

Alfa TS verhaal.

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
            Ik vind het alleszins belachelijk dat het als normaal wordt bestempeld bij de stealer wanneer mijne maat daar komt. ''Pas boven de liter op de 1500 is het kritiek''.
            Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
            Dat antwoord zal je, jammer genoeg, overal krijgen.

Ik zou er ook niet mee kunnen leven nee, om na elke lange rit je kap te mogen opentrekken om olie bij te kappen.

Ook bij alfa is er pas paniek als het olieverbruik 1.5 (!) liter per 1000km overschrijdt.

Dat is bijna onleefbaar op een dagelijkse auto.

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
            oilcatchcan
            Is dat niet zo'n actieve koolstoffilter?

Comment

• + YouTube Video
              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Comment

• Wat is torquebraking?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 3000 Bekijk Berichten
                    Wat is torquebraking?
                    Gas geven en remmen tegelijk

Comment

Zoek het maar eens op ivm dat B7 RS4 blok.... je hebt er die nul olieverbruik hebben tot 1l per 10.000km, en anderen zitten met 1l/1000km. De eerste groep heeft hun auto nieuw gekocht, de laatste meestal als 2de hands.

Die blokken zouden erg gevoelig zijn voor hoe ze ingereden zijn. Ze moeten HARD ingereden worden. Audi zelf schrijft dit zelfs voor... niet boven het max. toerental gaan, maar wel zware belasting.
                      Als ik zie wat ik al heb bijgevuld op 36000 km : zo'n 6 liter, dus ong. 1 liter per 6000 km. De handleiding vermeldt idd dat het verbruik 1 liter per 1000 km kan bedragen.

De 997S scoort beter.

Comment

• praise yourself lucky dan. Het blijft een V8, en als het verbruik daar bij blijft is dat voor zo'n blok normaal te noemen.

Comment

• Nog eens een ode aan de beste rallysound ever

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Comment

• zaaalig

Comment

• gestoorde toeschouwers !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                                Nog eens een ode aan de beste rallysound ever

Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

Wauw... Hoe geweldig was Group B? Spijtig dat't nogal dramatisch aan z'n einde is moeten komen.
                                Rond 3.07 gaat die trouwens heel knap rond die U-bocht, een beetje sideways.
                                Audi Quattro, toen geniaal, maar nu nog altijd!

Edit: soms heb ik de indruk dat die toch meer kracht op de achterwielen heeft steken, als je ziet met welk 'gemak' die dwars gaat liggen?
                                Last edited by ; 23/04/2009, 19:16.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 993TURBO Bekijk Berichten
                                  gestoorde toeschouwers !
                                  Echt he

Rond 1.32 is echt geschift

Comment

• Hier zie je hoe zot het is vanuit de auto zelf

+ YouTube Video
                                    ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

• Ik weet dat er mensen zijn die perfect met beide voeten kunnen rijden met'n automatic, maar dat heb je na een week of twee intensief met die autorijden geleerd. Je moet enkel de knop omdraaien van handgeschakeld naar automatic. Maar wat Röhrl doet, dat heb ik nog nooit gezien. Die kan perfect met elke voet elke pedaal bedienen, die switcht simpelweg constant tussen alle pedalen naargelang wat nodig is?!
                                      Held!

Comment

• Voetenwerk van Röhrl is te zot voor woorden

Er bestaat nog ergens zo een filmpje waar z'n voetenwerk gefilmd is, iemand de link?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten

Ik weet dat er mensen zijn die perfect met beide voeten kunnen rijden met'n automatic, maar dat heb je na een week of twee intensief met die autorijden geleerd. Je moet enkel de knop omdraaien van handgeschakeld naar automatic. Maar wat Röhrl doet, dat heb ik nog nooit gezien. Die kan perfect met elke voet elke pedaal bedienen, die switcht simpelweg constant tussen alle pedalen naargelang wat nodig is?!
                                          Held!
                                          Linksremmen met zo'n kar is nodig om uit het (diepe) turbogat te blijven

Comment

Working...
                                          X