Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S/RS/R-lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    Voor de mensen die wat internationale Audi forums volgen..

    Dit is Pippyrips zijn RS4 B7, 2000 miles nadat de motor intern gereinigd werd omwille van de excessieve 'carbon build-up'





    Nadelen van FSI zeg maar?

    http://www.mbworld.org/forums/3486352-post35.html
    Maja , Ik heb vorige maand de luchtfilter van de CSL eens vervangen en dat zag erachter ook maar zwart uit . Dus je kan u wel inbeelden dat intern ook niet alles meer proper gaat zijn .
    Voorbeeld foto , Mijne zag er nog een pak slechter uit wegens meer kilometers .

    Comment


    • Gemiddeld 360pk, zonder die laatste gerekend

      Of 15% verlies tov opgegeven.

      Comment


      • Is dat vermogen aan de wielen of krukasvermogen WB?

        Comment


        • *edit: had volgende pagina niet gezien

          Comment


          • Tja inrijden heeft zijn kunst

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door gahan Bekijk Berichten
              allemaal rs4 b7?
              Jip..

              Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
              Is dat vermogen aan de wielen of krukasvermogen WB?
              Krukas.

              Oorspronkelijk geplaatst door Flow Bekijk Berichten
              Maja , Ik heb vorige maand de luchtfilter van de CSL eens vervangen en dat zag erachter ook maar zwart uit . Dus je kan u wel inbeelden dat intern ook niet alles meer proper gaat zijn .
              Voorbeeld foto , Mijne zag er nog een pak slechter uit wegens meer kilometers .

              Ja, maar heb je uw kleppen enzo al bekeken? Non-FSI motoren hebben een soort interne reiniging uit zichzelf .. maar ik zou het allemaal doodgraag eens deftig uitgelegd willen horen van een technieker!

              Die inconsistentie is echt niet normaal! B7 RS4 is echt een raadsel

              Edit: Flow: http://www.bobistheoilguy.com/forums...396487&fpart=1
              Last edited by ; 11/06/2009, 11:11.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                Gemiddeld 360pk, zonder die laatste gerekend

                Of 15% verlies tov opgegeven.
                Ik persoonlijk hecht weinig waarde aan zo een dyno resultaten .
                Dat is goed om uw te zien wat je voor en na een tuning hebt gewonnen van pk's .
                Mijn s2000 had in den tijd op de testbank maar 174pk ipv de 240 , maar was op de baan sneller den een Z4 3.0 en een 2002 boxster S .
                Dus sindsdien staar ik mij niet meer blind op dyno resultaten .

                Comment


                • Butt dyno is all that matters Daarin volg ik je volledig

                  Maar.. 't kan wel aangeven dat er iets mis is met je wagen zonder dat je het meteen merkt/voelt.

                  Veel testbanken zijn ook compleet verkeerd qua luchttoevoer en kalibratie dus daar moet je ook mee opletten.. ik geloof nooit dat men op een testbank inlaat lucht aan 250 per uur kan simuleren.. net iets wat hoogtoerige atmo motoren zo hard nodig hebben.

                  Correct me if I'm wrong

                  Comment


                  • Dyno is idd maar een maatstaf die pas nuttig is in situatie's zoals deze, waar 20 dezelfde auto's na elkaar op dezelfde dag op dezelfde testbank gaan.
                    En als er dan plots zo'n verschillen zijn heeft dan heeft dat imho totaal niks te maken met de testbank... (tenzij ze op het einde van de dag meer versleten was )

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Flow Bekijk Berichten
                      Ik persoonlijk hecht weinig waarde aan zo een dyno resultaten .
                      Niet dat ik pro of contra ben, maar deze uitspraken lees je altijd van mensen die tegenvallende resultaten hebben gezien van hun eigen auto op zo een dyno

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                        ik geloof nooit dat men op een testbank inlaat lucht aan 250 per uur kan simuleren.. net iets wat hoogtoerige atmo motoren zo hard nodig hebben.

                        Correct me if I'm wrong
                        Als je in 2e versnelling plankgas geeft kom je pakweg aan 100 km/h, en dan gebruik je ook al je pks he

                        En qua luchtaanvoer heeft een engine dyno hetzelfde "probleem".

                        Comment


                        • Enigste in de wereld... zo geleverd af-fabriek!





                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                            Als je in 2e versnelling plankgas geeft kom je pakweg aan 100 km/h, en dan gebruik je ook al je pks he

                            En qua luchtaanvoer heeft een engine dyno hetzelfde "probleem".
                            Ja, maar een auto haalt toch doorgaans z'n topvermogen in 5de of 6de versnelling? Of ben ik nu zo mis

                            Comment


                            • GT3 RS-style decals





                              Comment


                              • Bah, en zonder de decals was ie zo lekker


                                Misschien met zwarte velgen dat 't iets beter is, maar dan nog...

                                Comment


                                • Die GT3 RS-style is nu niet meteen het toonbeeld van smaak imho.

                                  Comment


                                  • Waar vind je die foto's WB?

                                    Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                    Comment






                                    • Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                        Ja, maar een auto haalt toch doorgaans z'n topvermogen in 5de of 6de versnelling? Of ben ik nu zo mis
                                        De versnellingen hebben daar toch niets mee te maken?
                                        De motor levert in principe evenveel pk in 1ste versnelling als in 6de.
                                        Pk's aan de wielen zullen volgens mij dan wel verschillen?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                                          De versnellingen hebben daar toch niets mee te maken?
                                          De motor levert in principe evenveel pk in 1ste versnelling als in 6de.
                                          Pk's aan de wielen zullen volgens mij dan wel verschillen?
                                          Inderdaad.

                                          De reden dat men vaak in 4 of 5 meet is omdat men probeert een 1:1 verhouding te gebruiken. Maar (tenzij electronisch begrensd zoals sommige modellen) een auto moet in principe hetzelfde vermogen leveren in elke versnelling.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X