Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S/RS/R-lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door jancleynen Bekijk Berichten
    pfff stop d'r mee

Comment

• Jan je bent goed bezig

Comment

• Welke velgen heeft die S4?

Comment

• Gisteren ben ik naar Expo Grand Luxe geweest te Brussel.

Op deze beurs was ook Audi aanwezig met een RS6 Avant en een R8...

Beide zijn schitterende wagens.

De kleurencombinatie van de RS6 kon mij minder bekoren (redelijk fel blauw met lichtgrijs leder en houten sierlijsten). Ook lagen er de standaard 19" wielen onder die ik minder knap vind dan de optionele 20'ers. Prijskaartje: €125.000... Ik heb ook eens gevraagd naar het verbruik van deze wagen. Een gemiddeld verbruik van 17 liter zou realistisch zijn...

De R8 daarentegen was qua kleur gewoon af. Een zwarte met carbonnen zijflanken en zwart lederen interieur. Ook lagen er de optionele velgen onder van op de foto hierboven. Eén nadeel aan deze R8: het was een manuele met zo'n metalen schakelrooster, blits maar volgens mij weinig handig...
          OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Eén nadeel aan deze R8: het was een manuele met zo'n metalen schakelrooster, blits maar volgens mij weinig handig...
              Zo'n rooster? Dat lijkt me net geweldig handig.

Comment

• Comment

• Nog een fantastische B6 S4 met die dingen erop (en nog ander leuk spul: kompressor ). Één van m'n favorieten.

Comment

• kopieer anders eens een bimoto velg

Comment

Nog een fantastische B6 S4 met die dingen erop (en nog ander leuk spul: kompressor ). Één van m'n favorieten.

http://www.fourtitude.com/news/publi...cle_2452.shtml
                      Geil spul
                      Ik vind deze velgen precies zelfs knapper dan de MTM Bimoto's

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                        kopieer anders eens een bimoto velg
                        Twijfel geval. Veel minder spaken en ze lopen net iets anders denk ik.
                        AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                          Ik kom die af en toe tegen, die ziet er nog altijd ok uit ...

Ah, echt? Nog altijd dezelfde eigenaar? Dacht dat die zich hier eens geregistreerd had maar weet ni of 'em nog actief is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                            ja, zijn die CS wielen dan ook niet van magnesium ofzoiets?
                            Nope. Allez, niet dat ik weet iig. Ze zijn wel gesmeed, maar da's niet meteen een garantie voor minder gewicht, 't heeft eerst en vooral betrekking op de sterkte van het materiaal. Anderzijds, als je 'n sterkere velg hebt, kan je ze ook zo designer dat er wat minder materiaal in zit, en ze alsnog wat minder gaat wegen.
                            Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                            Ga er iig maar van uit de 20" zwaarder zijn dan de 19". Zo was het bij de RS4 b5, b7, en vorige RS6.
                            Het verschil was tss 18" en 19" een 4-tal kg ja, dus waarom zou het niet bij 19 vs 20" kunnen
                            4 kg verschil tussen 18" en 19" dan zijn die 19" extreem zwaar ... doorgaans ligt het verschil tussen twee vergelijkbare wielen (b.v. BBS zelfde type, band zelfde merk, velgbreedte zga identiek, band correcte hoogte) rond tussen de één en anderhalve kilo, inclusief band dus.
                            De vollere 19" op de E46 M3 wegen (velgen alleen) gemiddeld 1,2 kg meer dan de (iets fijnere) 18" exemplaren, en de banden op de 19" velgen wegen net geen 100 gram meer dan die op de 18", bijvoorbeeld. De 18" optionele velgen op de E34 M5 wegen (velgen alleen) gemiddeld zo'n 300 gram minder dan de 17" Systems (maar die zijn relatief zwaar door hun bouwwijze, en de 18" Parallelspaken zijn gesmeed en zeer licht). Bij de E92 M3 zijn de extreem lichte 18" dan weer zo'n 2,5 kg (gemiddeld) lichter dan de 19", en dat is al een zeer groot verschil.
                            Ik weet niet meteen over welk type Audi je 't had, maar die auto moet met de 19" dan een zeer duidelijk mindere ride quality gehad hebben, en ook een verminderde wegligging en tragere rondentijden, met zomaar eventjes 16 kg extra onafgeveerd én roterend gewicht...

Nu, de looks van een velg ("vol" of eerder fijn) is niet noodzakelijk een garantie inzake meer of minder gewicht, maar toch: gezien de 19" velgen van de RS6 voller gestyled zijn dan de 20", geloof ik niet meteen dat die 20" wielen de volle 4 kg per stuk zwaarder zullen zijn. Ietsje zwaarder : goed mogelijk. Maar 4 kg is véél...
                            Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                            Ohja, en de ceramics wegen 3.3kg minder.
                            Was dat bij Porsche niet een dikke 4 kg? Anderzijds, de ceramics zijn bij de RS6 wel van 'n duidelijk groter kaliber dan de stalen remschijven, dus misschien dat dat wat van de winst afknabbelt...
                            Last edited by ; 04/11/2008, 03:45.

Comment

Schijtdikke velgen.

Comment

ZALIG

Comment

Zo'n rooster? Dat lijkt me net geweldig handig.
                                  schijnt wel wennen te zijn.

Comment

• rs

P8070179.JPG ook ne leuke

Comment

• rs

P2230019.JPG mooiste herinnering

Comment

• Ik ga nog is ewa spammen

Comment

Working...
                                        X