Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
"I discovered that without a speedo signal, the diff lock does not work, it is limited to 210km's and the revs in 4,5and 6th is limited to 5000rpms. I found out the hard way, at 160km in a bend at the nordschleife, the engine cut power and I started the biggest lift-off oversteer 4wd drift ever seen on the ring Luckily I managed to save it. "
...and at 230km/h in fuchsrohre, a personal best for me, speed in fuchsrohre.
Mijn vermoeden: als het diff geen signaal krijgt van de snelheidsmeter, dan werkt ie niet. Je hebt dan niet je volledige vermogen. Als 't diff moet gaan locken, dan gaat de ECU detecteren dat dat niet gebeurt en alle vermogen toeknijpen. (met zwaar overstuur als gevolg)
Mijn vermoeden: als het diff geen signaal krijgt van de snelheidsmeter, dan werkt ie niet. Je hebt dan niet je volledige vermogen. Als 't diff moet gaan locken, dan gaat de ECU detecteren dat dat niet gebeurt en alle vermogen toeknijpen. (met zwaar overstuur als gevolg)
nee hoor
een RS2 heeft een open diff achter
weghalen van het snelheidssignaal zorgt voor:
- sper achteraan niet meer inschakelbaar (100%, en werkt maar tot 30km/u)
- topsnelheid wordt begrensd tot 210
- in 4'e 5'e 6'e niet hoger dan 5000 toeren.
Skaala zal bij het uitkomen van een snelle bocht (160km/u in 4'e zal wss tegen de 5000 toeren aan zitten) plots een cut-out gekregen hebben.... alle last valt weg, en de auto krijgt een enorme gewichtswissel naar voren toe -> overstuur.
- sper achteraan niet meer inschakelbaar (100%, en werkt maar tot 30km/u)
- topsnelheid wordt begrensd tot 210
- in 4'e 5'e 6'e niet hoger dan 5000 toeren.
Skaala zal bij het uitkomen van een snelle bocht (160km/u in 4'e zal wss tegen de 5000 toeren aan zitten) plots een cut-out gekregen hebben.... alle last valt weg, en de auto krijgt een enorme gewichtswissel naar voren toe -> overstuur.
Comment