Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Nu, die zware 20" Hartges op de M5 nemen wel snelheid af, zijn ook M5board.com video's te vinden van een stock M5 tegen een M5 met 20" Hartges en dan is het verschil ook ongeveer zo groot als op de video van de RS6/M5.
Maar toch ... met nog 'es quattro erbij en meer gewicht (= meer interne weerstand tegen versnelling), en nog zo wegrijden : respect.
Zijn er al dyno's te vinden van de RS6? Strooit 'ie naar onder of naar boven?
dunno. De meeste atmosferische motoren halen amper hun opgegeven vermogen, laat staan dat ze er nog eens 15pk boven zouden zitten.
Nuja, ik heb nog nooit een uitdraai gezien van een M5.
Ik wel, toch een paar, en de meeste die ik zag zaten zo goed als op de fabrieksgegevens, meestal 510-512 DIN-pk. Maar of elke dyno accuraat meet is nog maar de vraag...
En toch nog wel wat atmosferische motoren leveren weldegelijk meer vermogen dan op papier staat. BMW M52B28 (de 2,8-liter uit de E36/E46, op papier 193pk dacht ik) leverde nieuw meestal rond de 205pk. De BMW S50B30 (3-liter M sixpack uit de E36 M3) leverde in plaats van de 286pk op papier toch vaak rond de 295pk, toen (nieuw). BMW S70B56 (de 5,6-liter V12 uit de E31 850CSi, op papier 380pk en 550 Nm, leverde naar verluidt quasi altijd 400 pk. Ikzelf heb voornamelijk weet van voorbeelden binnen BMW daarvan, omdat ik eigenlijk vroeger enkel maar merkspecifieke fora volgde van BMW (wordt ook zeer veel over geschreven), maar 't zou me verwonderen mocht dat bij andere merken ook niet zo zijn. Of niet?
Nu, die zware 20" Hartges op de M5 nemen wel snelheid af, zijn ook M5board.com video's te vinden van een stock M5 tegen een M5 met 20" Hartges en dan is het verschil ook ongeveer zo groot als op de video van de RS6/M5.
Maar toch ... met nog 'es quattro erbij en meer gewicht (= meer interne weerstand tegen versnelling), en nog zo wegrijden : respect.
Zijn er al dyno's te vinden van de RS6? Strooit 'ie naar onder of naar boven?
De dyno's die ik heb gezien van de RS6 strooien ferm naar onderen, 't zou (+/- 500pk), 't zou echter te maken hebben met de aandrijving die in de war is wanneer 'ie op de rollen staat...
Nu, die zware 20" Hartges op de M5 nemen wel snelheid af, zijn ook M5board.com video's te vinden van een stock M5 tegen een M5 met 20" Hartges en dan is het verschil ook ongeveer zo groot als op de video van de RS6/M5.
Maar toch ... met nog 'es quattro erbij en meer gewicht (= meer interne weerstand tegen versnelling), en nog zo wegrijden : respect.
Zijn er al dyno's te vinden van de RS6? Strooit 'ie naar onder of naar boven?
RS6 heeft ook de 20 inchers..
RS6 heeft op de meesta dyno's (er zijn dan ook veel verschillen inertiabank vs klassieke 'rollenbank').. mustang dyno's gaat bijna altijd naar onder.. de andere naar boven.. 't is echt te zot om het allemaal perfect te weten.
veel RS4's flippen ook op de rollen en hebben dan soms maar 280-290 pk aan de wielen.. wat veel discussie oplevert.
Ik wel, toch een paar, en de meeste die ik zag zaten zo goed als op de fabrieksgegevens, meestal 510-512 DIN-pk. Maar of elke dyno accuraat meet is nog maar de vraag...
de fout gebeurt ook veelal bij het omzetten van wiel pk naar krukas pk
De dyno's die ik heb gezien van de RS6 strooien ferm naar onderen, 't zou (+/- 500pk), 't zou echter te maken hebben met de aandrijving die in de war is wanneer 'ie op de rollen staat...
Comment