Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S/RS/R-lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ooit...

    Die dingen weigeren echt pertinent te zakken in waarde




    Comment


    • Wat hebben ze jou meer te bieden? De exclusiviteit?

      Comment


      • Uiteraard. En nog wat technische snufjes, iets lager maar niet te veel, extra oliekoeler, sportuitlaat etc.

        Maar toch vooral het charisma

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
          M5 Touring tegen RS6 Avant

          + YouTube Video
          ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
          Damn wat is die RS6 snel

          Nu, die zware 20" Hartges op de M5 nemen wel snelheid af, zijn ook M5board.com video's te vinden van een stock M5 tegen een M5 met 20" Hartges en dan is het verschil ook ongeveer zo groot als op de video van de RS6/M5.

          Maar toch ... met nog 'es quattro erbij en meer gewicht (= meer interne weerstand tegen versnelling), en nog zo wegrijden : respect.

          Zijn er al dyno's te vinden van de RS6? Strooit 'ie naar onder of naar boven?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
            dunno. De meeste atmosferische motoren halen amper hun opgegeven vermogen, laat staan dat ze er nog eens 15pk boven zouden zitten.

            Nuja, ik heb nog nooit een uitdraai gezien van een M5.
            Ik wel, toch een paar, en de meeste die ik zag zaten zo goed als op de fabrieksgegevens, meestal 510-512 DIN-pk. Maar of elke dyno accuraat meet is nog maar de vraag...

            En toch nog wel wat atmosferische motoren leveren weldegelijk meer vermogen dan op papier staat. BMW M52B28 (de 2,8-liter uit de E36/E46, op papier 193pk dacht ik) leverde nieuw meestal rond de 205pk. De BMW S50B30 (3-liter M sixpack uit de E36 M3) leverde in plaats van de 286pk op papier toch vaak rond de 295pk, toen (nieuw). BMW S70B56 (de 5,6-liter V12 uit de E31 850CSi, op papier 380pk en 550 Nm, leverde naar verluidt quasi altijd 400 pk. Ikzelf heb voornamelijk weet van voorbeelden binnen BMW daarvan, omdat ik eigenlijk vroeger enkel maar merkspecifieke fora volgde van BMW (wordt ook zeer veel over geschreven), maar 't zou me verwonderen mocht dat bij andere merken ook niet zo zijn. Of niet?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
              Niet alleen dat, Audi geeft geen gelijkvormigheidsattesten voor lichte vracht.
              Ook niet voor de Q7?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                Uiteraard. En nog wat technische snufjes, iets lager maar niet te veel, extra oliekoeler, sportuitlaat etc.

                Maar toch vooral het charisma
                Die uitlaat zal het zeker niet maken tov de Milltek van jouw RS6?

                Enja, het blijft een Plus he

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Damn wat is die RS6 snel



                  Maar toch ... met nog 'es quattro erbij en meer gewicht (= meer interne weerstand tegen versnelling), en nog zo wegrijden : respect.
                  Echt niet normaal om zo nog van die M5 weg te kunnen rijden

                  Comment


                  • ja en het argument van 20" op de M5 mag je schrappen, de RS6 bolt ook op 20'ers (dewelke optioneel zijn, standaard 19).

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                      Ook niet voor de Q7?
                      Nope.
                      AutoMinded.be

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                        Damn wat is die RS6 snel

                        Nu, die zware 20" Hartges op de M5 nemen wel snelheid af, zijn ook M5board.com video's te vinden van een stock M5 tegen een M5 met 20" Hartges en dan is het verschil ook ongeveer zo groot als op de video van de RS6/M5.

                        Maar toch ... met nog 'es quattro erbij en meer gewicht (= meer interne weerstand tegen versnelling), en nog zo wegrijden : respect.

                        Zijn er al dyno's te vinden van de RS6? Strooit 'ie naar onder of naar boven?
                        De dyno's die ik heb gezien van de RS6 strooien ferm naar onderen, 't zou (+/- 500pk), 't zou echter te maken hebben met de aandrijving die in de war is wanneer 'ie op de rollen staat...

                        Comment


                        • standaard RS6 Avant

                          Comment


                          • Niet slecht.

                            Comment


                            • Ooit 'ns met de zes gemaakt...


                              + YouTube Video
                              ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                Ooit 'ns met de zes gemaakt...


                                + YouTube Video
                                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                                Ge had uwe camera bijna terug mee
                                Die sound Pfff droomkar...

                                Comment


                                • Kallo

                                  Comment


                                  • Edit: Toch luid genoeg
                                    Last edited by Br3cht; 31/10/2008, 18:44.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                      Kallo
                                      couldn't be more wrong

                                      Comment


                                      • lange vierde

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Damn wat is die RS6 snel

                                          Nu, die zware 20" Hartges op de M5 nemen wel snelheid af, zijn ook M5board.com video's te vinden van een stock M5 tegen een M5 met 20" Hartges en dan is het verschil ook ongeveer zo groot als op de video van de RS6/M5.

                                          Maar toch ... met nog 'es quattro erbij en meer gewicht (= meer interne weerstand tegen versnelling), en nog zo wegrijden : respect.

                                          Zijn er al dyno's te vinden van de RS6? Strooit 'ie naar onder of naar boven?
                                          RS6 heeft ook de 20 inchers..

                                          RS6 heeft op de meesta dyno's (er zijn dan ook veel verschillen inertiabank vs klassieke 'rollenbank').. mustang dyno's gaat bijna altijd naar onder.. de andere naar boven.. 't is echt te zot om het allemaal perfect te weten.

                                          veel RS4's flippen ook op de rollen en hebben dan soms maar 280-290 pk aan de wielen.. wat veel discussie oplevert.

                                          Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                          Ik wel, toch een paar, en de meeste die ik zag zaten zo goed als op de fabrieksgegevens, meestal 510-512 DIN-pk. Maar of elke dyno accuraat meet is nog maar de vraag...
                                          de fout gebeurt ook veelal bij het omzetten van wiel pk naar krukas pk

                                          Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                          De dyno's die ik heb gezien van de RS6 strooien ferm naar onderen, 't zou (+/- 500pk), 't zou echter te maken hebben met de aandrijving die in de war is wanneer 'ie op de rollen staat...
                                          voila

                                          Comment

                                          Working...
                                          X