Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ziet er bijzonder ongezond uit... heel jammer. Nochtans niet veel blikschade te zien op deze foto's.
Tja, het blijft gevaarlijk hé... Ik had deze morgen op één of ander polderbaantje ook plots gripverlies, ik reed nochtans aan een normale snelheid en gelukkig was het gripverlies maar van korte duur. Ik wil maar zeggen : quattro is geen garantie op grip.
Ik durf eigenlijk harder met de 997 in 't nat : meer voorspelbaar.
Ziet er bijzonder ongezond uit... heel jammer. Nochtans niet veel blikschade te zien op deze foto's.
Tja, het blijft gevaarlijk hé... Ik had deze morgen op één of ander polderbaantje ook plots gripverlies, ik reed nochtans aan een normale snelheid en gelukkig was het gripverlies maar van korte duur. Ik wil maar zeggen : quattro is geen garantie op grip.
Ik durf eigenlijk harder met de 997 in 't nat : meer voorspelbaar.
Ik moet zeggen dat ik toch liever met quattro rij in het nat hoor, als het schuift --> veilig onderstuur, tenzij je uiteraard begint te flicken ofzo.
Maar ik denk indd wel dat als je HARD door een natte bocht wil, een quattro dat sneller kan, maar je wel stalen ballen moet hebben.
't Is gewoon anders rijden. Bvb (weg lag wat vochtig) volgas net voor de apex (in een veilige bocht) met de RS4 : super hoe die 4 banden zich in het asfalt bijten, als op rails. Met de 997 krijg je ondervermijdelijk een zwieper (ook leuk, maar daar gaat het nu niet om) Scherpe bochten : je moet echt wel je snelheid kwijt zijn voor de bocht, terwijl je met de 997 best iets later remt om druk op die lichte voorkant te houden...
Dus wat is veiliger ? Rijstijl aanpassen aan je wagen is uiteindelijk het voornaamste.
Ik moet zeggen dat ik toch liever met quattro rij in het nat hoor, als het schuift --> veilig onderstuur, tenzij je uiteraard begint te flicken ofzo.
Maar ik denk indd wel dat als je HARD door een natte bocht wil, een quattro dat sneller kan, maar je wel stalen ballen moet hebben.
Is het niet algemeen zo dat de grens veel verder ligt bij een quattro (als je idd snel wil gaan in t nat, cf circuit), maar dat eens ie gaat het quasi onmogelijk te redden valt?
Is het niet algemeen zo dat de grens veel verder ligt bij een quattro (als je idd snel wil gaan in t nat, cf circuit), maar dat eens ie gaat het quasi onmogelijk te redden valt?
Dat bedoel ik ergens met mijn betoog. Je KAN veel harder, maar je moet er lef voor hebben. En als het misgaat als je hard gaat, gaat het meestal ook erg hard mis
Maar ik denk indd wel dat als je HARD door een natte bocht wil, een quattro dat sneller kan, maar je wel stalen ballen moet hebben.
De snelheid om een bocht in te komen is met een quattro niet hoger dan met een AWD of RWD (gesteld dat het identiek dezelfde wagens zijn), wetten van de fysica gelden voor iedereen.
Het enige voordeel is dat je vroeger op de gas kan gaan omdat je meer power kwijt kan, en zo harder uit de bocht kan komen.
De snelheid om een bocht in te komen is met een quattro niet hoger dan met een AWD of RWD (gesteld dat het identiek dezelfde wagens zijn), wetten van de fysica gelden voor iedereen.
Het enige voordeel is dat je vroeger op de gas kan gaan omdat je meer power kwijt kan, en zo harder uit de bocht kan komen.
Comment