Ik begin Tomski te begrijpen .
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi S/RS/R-lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Een RS4 draait goed op 95 octaan en er zal ook geen motorschade ontstaan maar de wagen zal gewoon wat beter draaien op 98 octaan daarom dat ze dat ook aanraden.
In Iran hebben ze ook geen 98 octaan,Ze kappen daar 95 octaan in Lambo's enzo..... en niemand die er problemen van ondervindt denk ik.
Constructeurs trachten gewoon op safe te spelen door brandstof met hogere octaan aan te raden.
Dat denk ik er toch over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Flow Bekijk BerichtenEn hoogtoerige motor is daar zeer gevoelig aan .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk BerichtenIk begin Tomski te begrijpen .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenIk vond de RS4 minder grunt hebben als de E39 M5. Snelheidsgevoel en zo waren vrij gelijkaardig, maar in lage toeren had de M5 mijn inziens meer souplesse.Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenook mijn gedacht, en ergens logisch gezien het cilinderinhoudverschil en het feit dat de 4.2fsi uit de rs4 een langeslagmotor is.
maar hoe hij richting + 8000 toeren sleurt is andere koek!
Langeslagmotor heeft normaal toch net wél veel koppel en grunt onderin in vergelijking met korteslagmotor, die eerder toerengeil is.
Zal vooral aan het cilinderinhoudsverschil liggen tussen de twee denk ik.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtendus als ik nu nog eens, zo geheel terloops, een extra goedbedoeld opmerkingetje maak, dan is het zover?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Flow Bekijk BerichtenIn vind het ook raar dat je daar 95 inkapt .
En zeker dat je zegt dat ze in de honda garage in de s2000 en type'rs 95 tanken .
Ik heb een s2000 gehad en ik heb daar eens 2x na elkaar 95 ingedaan en die kar reed echt slecht .
Die haperde dan rond de 7.000 toeren .
En hoogtoerige motor is daar zeer gevoelig aan .
Ik heb je eens in Essen gezien met je ITR,ken je eigelijk Oli met z'n S2000 van hier?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtendus als ik nu nog eens, zo geheel terloops, een extra goedbedoeld opmerkingetje maak, dan is het zover?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenSTEL dat je het zou afbollen en uiteraard direct terugkomen met een andere nickname.... welke nick zou jij kiezen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk BerichtenSTEL dat je het zou afbollen en uiteraard direct terugkomen met een andere nickname.... welke nick zou jij kiezen?
Comment
-
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk BerichtenLangeslagmotor heeft normaal toch net wél veel koppel en grunt onderin in vergelijking met korteslagmotor, die eerder toerengeil is.
Zal vooral aan het cilinderinhoudsverschil liggen tussen de twee denk ik.
Vergelijk het met een E9x M3 motor (totaal geen ervaring mee helaas), die komt maar écht wakker vanaf 4k, en gaat echt door tot 't einde.. laatste 100 rpm hebben echt nut.. (en hij kan nog verder blijkbaar, want vele chiptuners verleggen de revlimiter naar 8800 rpm zonder problemen..)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtenow sorry, bedoel uiteraard korteslagmotor, het ding draait dan ook bijna 8500 toeren
Ahja dat dacht ik ook.
Comment
Comment