Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi S/RS/R-lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenMan man ik denk wel dat RRD het nu wel begrepen heeft,stop er aub eens over.
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenEnkel sneller, niet beter
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenDaarom wil ik dat filmpje terug.
ff uit 't hoofd. Clio basis benzine ondervond geen verschil.
Golf GTI een 10 pk en Impreza een 30 tal pk
Maar das nu puur uit 't hoofd dus don't shoot me.
Nu graag bewijzen dat een motor er slechter van wordt om op 95 te draaien. Die BP-ultimate RS4 van een van de vorige pagina's is een goede basis. Nu nog ergens het bewijs vinden dat er 2 motorstuurdozen gebruikt werden ipv 95 te draaien op instellingen van 98.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk BerichtenOmdat ie anders niet aan de opgegeven vermogenscijfers komt.
maar kga 't niet doen in dit topic
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenJap die van fifth gear.
Matthi's ma zei verschil te voelen nadat we die vol 100octaan (hoeveel was t) gedaan hadden. En ze wist niet dat er andere brandstof in was.
Ofwel hebben die kar nog es goed losgereden
Waarom zou je 95 tanken als een motor beter en sneller is bij 98?
ik denk dat het wel z'n effect heeft op high-performance blokken..
'k ga 't binnenkort nog 'es testen in DE, of weet jij waar je 100 octaan kunt tanken in BE?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenWat RRD getankt heeft kan mij niet schelen. Kheb 't over 't benzine type. 't moet niet altijd video en foto posten zijn op dit forum hé; iets verstandigere/technischere kanten mogen ook aan bod komen.
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenSneller = beterOorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichtensneller is toch beter?!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichtenik zou nu iets kunnen zeggen
maar kga 't niet doen in dit topic
Comment
-
Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
hupla
en in de VS hebben ze 93 MON, wat overeenkomt met 98 RON hier (mss gebruiken ze in Iran of waar was het daar, ook MON ipv RON?) Ik heb hier trouwens ne chip liggen waarmee je enkel 98 moogt tanken of hoger en ik heb dan nog ne motor uit de jaren '80. Die chiptuner heeft geen enkele relatie met een of andere oil company, dus denk wel niet dat het om hun te steunen is dat ie dat zegt.
Als de fabrikant zelf voorschrijft dat er 98 moet ingekapt worden... Theeft dacht ik te maken met hoge toeren en pingeltoestanden, maar het fijne weet ik er ook niet van.Last edited by Asserti; 20/01/2009, 15:19.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenWat RRD getankt heeft kan mij niet schelen. Kheb 't over 't benzine type. 't moet niet altijd video en foto posten zijn op dit forum hé; iets verstandigere/technischere kanten mogen ook aan bod komen.
Sneller = beter
Ik geloof echt niet dat Matthi's moeder het verschil gaat voelen tussen 98 en 100 octaan.
Zelfs bij Brabus wordt er aangeraden om alles boven de 91 octaan te tanken.
Ze zeggen wel dat het een vermogen verschil gaat geven indien je 100 octaan gaat tanken maar niet dat de motor van de wagen kapot gaat of slechter gaat functioneren.
Het vermorgen verschil is zo klein dat je dat amper gaat voelen als een daily driver.
BRABUS SV12S motor
Geeft op 91 octaan 730pk en op 100 octaan 750pk,twintig pk ga je echt niet voelen bij zo'n wagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten91 octaan? bedoel je ni 95
Bijna iedereen smijt dat daar in z"n kar.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenIk heb hier trouwens ne chip liggen waarmee je enkel 98 moogt tanken of hoger en ik heb dan nog ne motor uit de jaren '80.
Avantus kan in zijn oudi's ook best 98 kappen. Maar met moderne motormanagementsystemen is dat overbodig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door AMT.nlVraag: Bij sommige auto’s vermeldt het instructieboekje dat er zowel op benzine met 98 RON als 95 RON kan worden gereden. Wat is het verschil en welke brandstof kan dan het beste worden getankt?
Antwoord: RON staat voor Research Octane Number. Sinds de introductie van ongelode benzine met een octaangetal van 98 hebben enkele autofabrikanten besloten hun motormanagement daarop af te stemmen. Dat betekent een iets vroeger ontstekingstijdstip. Zo’n motor kan ook wat hoger gecomprimeerd worden. Beide maatregelen zijn gunstig voor het verbruik en het prestatieniveau.
Er is echter ooit een afspraak gemaakt dat alle benzinemotoren op 95 octaan ongelood moeten kunnen draaien. Dus een motor die is afgestemd op 98 RON, moet ook op 95 kunnen lopen. Klopsensoren herkennen dit en passen de motorsoftware aan, zodat er geen schade ontstaat. Wel neemt het verbruik toe en de prestaties af.
Als u twijfelt of een motor is ontwikkeld voor 98 octaan brandstof, kunt u altijd SuperPlus tanken (98 octaan) en vaststellen hoe de motor reageert. Is het prestatieniveau hoger dan zal ook het verbruik dalen als er rustiger gereden wordt. Navraag bij importeur of fabrikant geeft natuurlijk ook uitsluitsel.Oorspronkelijk geplaatst door AlexisWas grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
Als de fabrikant zelf voorschrijft dat er 98 moet ingekapt worden... Theeft dacht ik te maken met hoge toeren en pingeltoestanden, maar het fijne weet ik er ook niet van.
Vraag: In AMT 12/2007 werd de techniek van de Volkswagen 1.4 TSI 90 kW-motor besproken. In het kader met feiten en cijfers noemt u een brandstofkwaliteit van RON 95. Volkswagen schrijft in haar technische informatie echter een brandstofkwaliteit van RON 98 voor. Wat is verstandig om te gebruiken?
Antwoord: De motorfabrikanten ontwikkelen hun motoren zodanig dat ze wereldwijd inzetbaar zijn. Aangezien het octaangetal van de pompbenzine lang niet overal zo hoog is als in West-Europa, is RON 95 ongelood de brandstof waarop de opgegeven prestaties en verbruikscijfers worden gehaald.
Maar motoren als de aangehaalde VW 1.4 TSI kunnen dankzij een hoge compressieverhouding meer presteren of zuiniger draaien als er een hoogwaardige brandstof wordt gebruikt. De motor draait dan met een vroeger ontstekingstijdstip dan op RON 95 het geval is.
Zodra er een mindere brandstof wordt getankt, zullen klopsensoren eventuele detonatie (pingelen of kloppen) vaststellen en het ontstekingstijdstip verlaten. Door dat latere tijdstip nemen verbruik en emissies toe en de prestaties af.
Ons advies: rijd enkele tankvullingen om en om met RON 98- en RON 95-benzine en ‘voel’ of er merkbare verschillen zijn in rijgedrag, vooral tijdens het optrekken. Als dat het geval is, loont het de moeite RON 98 of een high tech-benzine te tanken. Met een rustige rijstijl wordt de meerprijs goedgemaakt door het lagere verbruik. Is het nodig of gewenst, dan presteert de motor beter dan op RON 95. Bovendien blijft de inwendige vervuiling laag als er een high tech-benzine wordt gebruikt. Dat is mooi meegenomen.
Meer informatie over high tech-brandstoffen vindt u in het artikel ‘High-tech-benzine en diesel’ in het Archief op www.AMT.nl, rubriek Brandstoffen, subrubriek Benzine.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk BerichtenIk durft te wedden dat er in een Duitse/Amerikaanse gebruiksaanwijzing lagere waardes worden gegeven.
Hoe absurd zou dat trouwens zijn, indien jouw stelling zou kloppen ? Motoren worden voor de Belgische markt toch niet anders afgesteld als voor de Duitse ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
Nu graag bewijzen dat een motor er slechter van wordt om op 95 te draaien. Die BP-ultimate RS4 van een van de vorige pagina's is een goede basis. Nu nog ergens het bewijs vinden dat er 2 motorstuurdozen gebruikt werden ipv 95 te draaien op instellingen van 98.
Exact mijn bedenking toen ik die pics zag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk BerichtenNe moderne motor gaat er dus niet van afzien dankzij de elektronica, maar hij is er niet echt voor gemaakt.
Uw motor is niet gemaakt om op 95/91 te draaien als je die chipt. Die RS4 draait daar perfect op. Alleen heeft ie op 91 octaan mss nog maar 300pk over
Comment
Comment