Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S/RS/R-lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
    Ik durf dat te betwijfelen. Ik heb mijn RS4 in Duitsland gekocht, uiteraard met Duitse handleiding...

    Hoe absurd zou dat trouwens zijn, indien jouw stelling zou kloppen ? Motoren worden voor de Belgische markt toch niet anders afgesteld als voor de Duitse ?
    Als er op je handleiding staat 91 of 100 ron tanken waar ga je dat in Belgie vinden?
    Hier in Antwerpen hebben ze dat niet maar misschien is het anders daar bij jullie .

    Op mijn 1 serie stond er 91 rond en op de website van BMW.BE 98 ron.
    Er moet toch een reden zijn daarvoor...


    edit : Bij BMW en Audi kan je nochtans auto's krijgen met minder vermogen dan hun Duitse variant.
    Last edited by ; 20/01/2009, 15:37.

    Comment


    • Gisteren met Sega aan't cruisen, ik stop aan de lichten en ff later komt er een Audi A4 (B5) break naast mij staan. Ik merk S4 velgen op...
      "Kijk een S4, kom je ook niet veel tegen..."

      Die kerel vertrekt gewoon op't gemakje als't groen wordt waarop we de achterkant zien: tuningbumper en dubbele tuninguitlaat...

      Sega: "mja...zal wel wss gewoon TDI zijn "

      Volgende lichten sta ik links en hij rechts...

      *groen*

      Die ket lanceerd daar zijn spel in 1ste en 2de

      Ok toch S4

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        Exact mijn bedenking toen ik die pics zag.
        En daardoor klopt RRD zijn stelling deels, dat 98 puur marketing is

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
          Gisteren met Sega aan't cruisen, ik stop aan de lichten en ff later komt er een Audi A4 (B5) break naast mij staan. Ik merk S4 velgen op...
          "Kijk een S4, kom je ook niet veel tegen..."

          Die kerel vertrekt gewoon op't gemakje als't groen wordt waarop we de achterkant zien: tuningbumper en dubbele tuninguitlaat...

          Sega: "mja...zal wel wss gewoon TDI zijn "

          Volgende lichten sta ik links en hij rechts...

          *groen*

          Die ket lanceerd daar zijn spel in 1ste en 2de

          Ok toch S4
          Het zijn allemaal geen fakers é .

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            En daardoor klopt RRD zijn stelling deels, dat 98 puur marketing is

            Tuurlijk.

            Een motor waarvan de ontsteking en inspuitparameters worden geregeld door een computer, en die een pingelsensor heeft (wat die bijna sowieso heeft indien aan de eerste voorwaarden zijn voldaan), draait en rijdt even goed op 95 als op 98. Dat weet toch iedereen die een beetje van auto's kent.


            Als ik in mijn ex-190E de octaanstekker onder de motorkap op stand '5' zette (= ontsteking afgesteld op 100octaan ofzo), en ik ga dan 95 tanken en 300km plankgas op de autosnelweg rijden, nogal wiedes dat die dan kapot gaat.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
              Gisteren met Sega aan't cruisen, ik stop aan de lichten en ff later komt er een Audi A4 (B5) break naast mij staan. Ik merk S4 velgen op...
              "Kijk een S4, kom je ook niet veel tegen..."

              Die kerel vertrekt gewoon op't gemakje als't groen wordt waarop we de achterkant zien: tuningbumper en dubbele tuninguitlaat...

              Sega: "mja...zal wel wss gewoon TDI zijn "

              Volgende lichten sta ik links en hij rechts...

              *groen*

              Die ket lanceerd daar zijn spel in 1ste en 2de

              Ok toch S4

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

                Een motor waarvan de ontsteking en inspuitparameters worden geregeld door een computer, en die een pingelsensor heeft (wat die bijna sowieso heeft indien aan de eerste voorwaarden zijn voldaan), draait en rijdt even goed op 95 als op 98. Dat weet toch iedereen die een beetje van auto's kent.
                *kijkt naar vorige posts*

                Oorspronkelijk geplaatst door simoni
                Kheb 't over 't benzine type. 't moet niet altijd video en foto posten zijn op dit forum hé; iets verstandigere/technischere kanten mogen ook aan bod komen.
                Oorspronkelijk geplaatst door simoni
                Waarom zou je 95 tanken als een motor beter en sneller is bij 98?
                Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete
                Voor mij komt het over als goedpraterij voor 't feit dat je 95 tankte in een bak waar 98 in hoort.
                Er zitten hier een paar grote kenners duidelijk

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  *kijkt naar vorige posts*







                  Er zitten hier een paar grote kenners duidelijk
                  Heb ik ooit gezegd dat uw auto niet zal draaien op 95?

                  Neen, dat heb jij afgeleid uit m'n posts. Ik zei dat er wel degelijk een verschil was in brandstof, niets meer.
                  Jij overleeft ook op water en brood, maar eet je dat elke dag? Neen
                  Je kan een marathon ook lopen op sandalen, maar doen ze dat? Neen, want het gaat niet even goed.
                  Ik zou 't bovendien maar triestig vinden moesten jullie, als automechanica student zijnde, er minder van weten dan mij.
                  Last edited by ; 20/01/2009, 15:57.

                  Comment


                  • Ik tank altijd 95 in m'n BMW! Nah! Ik ben een cheapass

                    kérels waar jullie toch over kunnen mekkeren

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                      Heb ik ooit gezegd dat uw auto niet zal draaien op 95?

                      Neen, dat heb jij afgeleidt uit m'n posts. Ik zei dat er wel degelijk een verschil was in brandstof, niets meer.
                      Jij overleeft ook op water en brood, maar eet je dat elke dag? Neen
                      Je kan een marathon ook lopen op sandalen, maar doen ze dat? Neen, want het gaat niet even goed.
                      Ik zou 't bovendien maar triestig vinden moesten jullie, als automechanica student zijnde, er minder van weten dan mij.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                        Oeps




                        "on topic": Het zou maar jammer zijn als uw kennis () minder zou zijn als de mijne...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                          Neen, dat heb jij afgeleidt uit m'n posts. Ik zei dat er wel degelijk een verschil was in brandstof, niets meer..
                          Inderdaad.

                          jij zei:

                          Waarom zou je 95 tanken als een motor beter en sneller is bij 98?
                          Maar hij is niet beter dan.

                          Bovendien zei je:

                          Kheb 't over 't benzine type. 't moet niet altijd video en foto posten zijn op dit forum hé; iets verstandigere/technischere kanten mogen ook aan bod komen.
                          Maar als er dan mensen zijn die er meer van weten dan u

                          (ik citeer)
                          Ik zou 't bovendien maar triestig vinden moesten jullie, als automechanica student zijnde, er minder van weten dan mij.
                          en die zeggen reeds verschillende posts daarvoor hoe het zit, is het best dat je je bakkes houdt, kwestie van onderstaande te vermijden

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                            Ik tank altijd 95 in m'n BMW! Nah! Ik ben een cheapass

                            kérels waar jullie toch over kunnen mekkeren
                            Gio-style

                            Comment


                            • Ik heb hier een instructieboekje liggen van een Audi A6.

                              188kw 6 cilinder benzine motor
                              brandstof : loodvrij 95 RON , 91 RON (met geringe vermogenverlies,niet schadelijk)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                (met geringe vermogenverlies,niet schadelijk)
                                5-10pk ofzo.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  Daar ging toch heel de discussie over?

                                  Uw motor is niet gemaakt om op 95/91 te draaien als je die chipt. Die RS4 draait daar perfect op. Alleen heeft ie op 91 octaan mss nog maar 300pk over
                                  Is maar mijn persoonlijke conclusie eh!
                                  Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Tuurlijk.

                                  Een motor waarvan de ontsteking en inspuitparameters worden geregeld door een computer, en die een pingelsensor heeft (wat die bijna sowieso heeft indien aan de eerste voorwaarden zijn voldaan), draait en rijdt even goed op 95 als op 98. Dat weet toch iedereen die een beetje van auto's kent.
                                  als je met 'goed' bedoelt 'normaal', ok. Maar als je kijkt naar het fifth gear filmpje merk je dat hij optimaal en beter draait op een hoger octaangetal

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  *kijkt naar vorige posts*

                                  Er zitten hier een paar grote kenners duidelijk
                                  zie fifth gear filmpje.


                                  Oorspronkelijk geplaatst door petrolprices.com
                                  Octane Numbers
                                  Usually, there are three different octane numbers associated with all petrols. Petrol's Research Octane Number (RON) is measured under simple test conditions. Petrol's Motor Octane Number (MON) is measured under tougher test conditions and at higher engine speed and temperature.

                                  The average of these two values is what becomes related closer to actual driving conditions. This value is known as the Road Octane Number, and is what should be used in filling stations.

                                  Occasionally, some filling stations will confuse these different octane numbers in a bid to embellish on their octane rating claims, and advertise their fuel's Research Octane Number, which is higher than the Road Octane Number. In many European countries, the Research Octane Number is advertised on pumps, so a much higher octane value is common when travelling in certain countries.
                                  Kijk, hier kan de fout liggen. Als de tankstations het road octane number gebruiken, dus gemiddelde van Research octane number en mon, bekomen ze een lager getal. Als de fabrikanten dan enkel het research octane number gebruiken, zal dat automatisch hoger zijn dan hetgeen het tankstation adverteert, ook al komt het op hetzelfde neer.

                                  Maar die stelling komt niet overeen met hetgeen men in die quote zegt.


                                  Conclusie is en blijft, hoe fijner ne motor gemaakt is, hoe hoogtoeriger, hoe ik-weet-niet-hoe-je-het-zegt, meer race invloeden heeft, hoe meer ie baat zal hebben bij benzine met een hoger octaan waarde. Enkel dankzij de elektronica gaan ze er niet kapot van.
                                  Last edited by Asserti; 20/01/2009, 16:05.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                  Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                    5-10pk ofzo.
                                    Ik zou het niet weten.


                                    Ik zou 't bovendien maar triestig vinden moesten jij, als automechanica student zijnde, er minder van weten dan mij.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                      Ik zou het niet weten.


                                      Ik zou 't bovendien maar triestig vinden moesten jij, als automechanica student zijnde, er minder van weten dan mij.
                                      Ik stond al perplex toen je enkele pagina's geleden over een pingelsensor begon! Ik vond dat chic dat je dat kende!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                        Ik stond al perplex toen je enkele pagina's geleden over een pingelsensor begon! Ik vond dat chic dat je dat kende!
                                        Merci .

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          Inderdaad.

                                          jij zei:



                                          Maar hij is niet beter dan.

                                          Bovendien zei je:



                                          Maar als er dan mensen zijn die er meer van weten dan u

                                          (ik citeer)


                                          en die zeggen reeds verschillende posts daarvoor hoe het zit, is het best dat je je bakkes houdt, kwestie van onderstaande te vermijden


                                          Een motor die gemaakt is om op benzine te draaien, maar waarvan de software moet herschreven worden, om toch maar die goekopere brandstof te kunnen verwerken noem ik slechter ja. Niet slechter in de zin van: de levensduur gaat 10 jaar en 50.000km minder zijn.
                                          Zoals ik al zei is een motor die aan z'n prestaties komt waarvoor ie gemaakt is toch logischer wijs beter? Beter dan aan 95% van z'n capaciteit te draaien. Ik heb nooit gezegd dat die motor kapot zou gaan ofzo maar jij insinueert duidelijk van wel.

                                          Waarom zou ik m'n "bakkes" houden? Ik geef m'n mening over die verschillende types brandstof, en weeral niet over het al dan niet kapot gaan van die motor op dat type brandstof, dat sleur jij er met de haren bij.


                                          Die kat doet me trouwens ongelooflijk hard aan uw oren denken, vraag me niet waarom.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X