Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S/RS/R-lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    energie-waarde van LPG is minder

en je klepzittingen gaan eraan, blok wordt heter
    Dat zijn oude systemen.

LPI heeft al die nadelen tot het verleden doen behoren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
      Damn, al die pagina's vol gebleit over al dan niet 95, 98 tanken. Voor dat 1 keertje dat RRD het heeft gedaan zal het toch geen kwaad kunnen. De wagen zal dat niet eens voelen... anders hebben de audi ingenieurs gefaald, wat ik zeker niet denk.
      Laat mensen nu toch is discussiëren zonder het te bestempelen als gebleit!

Daar dient een autoforum toch, om meningen uit te wisselen over autogerelateerde onderwerpen... Of zie je liever een pagina met een fotootje en een smileytje achter?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
        je doet met uw wagen wat je wil, met iemand anders zn kar niet, punt.

Ik heb ook enkele duizenden km's gereden met Matthi's M5 en die waren ook verre van altijd plankgas, heb ik er daarom 95 in gekapt? Tuurlijk niet! 't Is mijn auto niet en als je weet dat de eigenaar er zelf altijd 98 in doet, dan is het niet meer dan logisch dat je dat ook doet. Of niet...?
        Dat, en niets anders, was idd ons punt. Al die argumenten dat "het toch geen kwaad kan" zijn gewoon naast "onze" kwestie (of ze nu 100% juist zijn of niet).

Wat niet wegneemt dat de discussie 95/98 wel interessant is, maar nogmaals : het is geen excuus om ZELF te beslissen wat je in andermans sportwagen kapt

Is het daarentegen jouw RS4 : doe uw ding...

Comment

• Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
            Wat niet wegneemt dat de discussie 95/98 wel interessant is, maar nogmaals : het is geen excuus om ZELF te beslissen wat je in andermans sportwagen kapt
            Wie zegt dat hij dat ZELF besloten heeft? Wie zegt dat hij de eigenaar de vorige keren geen 95 heeft zien tanken?

Wat staat er op dat briefje denk je?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Dat zijn oude systemen.

LPI heeft al die nadelen tot het verleden doen behoren.
              echt niet, zowel qua power als hitte niet.

en ja, ik heb er ervaring mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten

Daar dient een autoforum toch, om meningen uit te wisselen over autogerelateerde onderwerpen... Of zie je liever een pagina met een fotootje en een smileytje achter?
                Er zou ook geen gebleit moeten zijn als men het verstand had van te zeggen, "inderdaad, dat was misschien een foutje". Dan was ook heel dat gedoe niet nodig geweest

Weinig mensen zijn in staat om hun fouten/foutjes toe te geven, nochtans is dat een eigenschap die onontbeerlijk is in het leven

Comment

Wie zegt dat hij dat ZELF besloten heeft? Wie zegt dat hij de eigenaar de vorige keren geen 95 heeft zien tanken?

Wat staat er op dat briefje denk je?
                  Als dat zo is, waarom heeft RRD dat niet meteen gezegd ? Dan was er nooit een discussie geweest

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Maxime Soete Bekijk Berichten
                    je doet met uw wagen wat je wil, met iemand anders zn kar niet, punt.

Ik heb ook enkele duizenden km's gereden met Matthi's M5 en die waren ook verre van altijd plankgas, heb ik er daarom 95 in gekapt? Tuurlijk niet! 't Is mijn auto niet en als je weet dat de eigenaar er zelf altijd 98 in doet, dan is het niet meer dan logisch dat je dat ook doet. Of niet...?
                    Betaalt Matthi niet zelf z'n eigen brandstof?

Comment

Er zou ook geen gebleit moeten zijn als men het verstand had van te zeggen, "inderdaad, dat was misschien een foutje". Dan was ook heel dat gedoe niet nodig geweest

Weinig mensen zijn in staat om hun fouten/foutjes toe te geven, nochtans is dat een eigenschap die onontbeerlijk is in het leven
                      WTF, wie ben jij om te beweren dat RRD een fout gemaakt heeft door 95 te tanken?

Hij zou een fout gemaakt hebben als ie Diesel getankt zou hebben.

Comment

Maar wie ben jij om te beslissen dat er in de RS4 van RRD z"n kameraad geen 95 getankt mag worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          dan heb je filterzorgen

Bijzaak.

+ als je puur rijdt vallen die in-car-filterzorgen al weg.

Comment

Dat is het net, het WAS GEEN FOUTJE.

Een fout zou zijn moest de motor in frut gelopen was. "ooh shit ja, nu weet ik het, ik had 95 getankt... "

Comment

WTF, wie ben jij om te beweren dat RRD een fout gemaakt heeft door 95 te tanken?

Hij zou een fout gemaakt hebben als ie Diesel getankt zou hebben.
                              Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                              Maar wie ben jij om te beslissen dat er in de RS4 van RRD z"n kameraad geen 95 getankt mag worden?
                              Dat is het nu net : het is enkel aan de eigenaar om dat te beslissen, en dus ook niet aan RRD

Foutje = het niet gevraagd hebben aan de eigenaar of dat OK voor hem was. (lezen aub)

Comment

Dat is het nu net : het is enkel aan de eigenaar om dat te beslissen, en dus ook niet aan RRD

Foutje = het niet gevraagd hebben aan de eigenaar of dat OK voor hem was. (lezen aub)
                                Waarom blijf jij ervan uitgaan dat die eigenaar het niet wist, of het niet wou?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Tuurlijk.

Een motor waarvan de ontsteking en inspuitparameters worden geregeld door een computer, en die een pingelsensor heeft (wat die bijna sowieso heeft indien aan de eerste voorwaarden zijn voldaan), draait en rijdt even goed op 95 als op 98. Dat weet toch iedereen die een beetje van auto's kent.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                  *kijkt naar vorige posts*

Er zitten hier een paar grote kenners duidelijk

Nice
                                  Iedereen die dus niet een beetje van auto's kent kan maar beter z'n bek houden?

Ik vind het maar raar dat het als heel logisch wordt bestempeld dat Tim daar 95 in gooit. O wee als je d'r op reageert

Ik vond trouwens nog dit:

However, burning fuel with a lower octane rating than required by the engine often reduces power output and efficiency one way or another. If the engine begins to detonate (knock), that reduces power and efficiency for the reasons stated above. Many modern car engines feature a knock sensor – a small piezoelectric microphone which detects knock and then sends a signal to the engine control unit to retard the ignition timing. Retarding the ignition timing reduces the tendency to detonate, but also reduces power output and fuel efficiency.
                                  Dus eigenljk heeft het totaal geen zin om "shell" of weetikveel wie te boycotten, want uiteindelijk moet je d'r gewoon meer 95 in doen...had je evengoed 98 kunnen tanken IMO.

Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten

Dat schijnt tegenwoordig de trend te zijn: in mijn discussie met Matteo ook in BMW-lovers. Blijkbaar geldt de regel dat je ruzie maakt of over iets dom bezig bent (cfr. "Wat een gezeik!") zodra je meer dan een paar posts tegen elkaar bezig bent.¨

Carlo: Wat stond er op dat briefje? Want je insinueert wel dat daar op stond dat hij 95 mocht tanken?

Verder vind ik je oren best sexy

Komaan peoples, laten we het een beetje positief houden. Een discussie is geen vechtpartij hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                    Nice
                                    Waar staat dat?

Als er al verschillende keren gezegd wordt dat iets geen kwaad kan omdat het motormanagementsysteem dat allemaal regelt dat dat geen schade kan toebrengen, moet er niet blijven gezeurd worden over "dat is slechter voor de motor". En als je dat toch zou willen zeggen, kom dan ook ff af met wat wetenschappelijk onderbouwde dingen.

Iedereen zit hier te zeuren over 98 vs 95, terwijl ze wss nog niet weten wat een lager octaangetal doet met een motor.

Als dat écht zo slecht was voor die motor, had Avantus er wel op gereageerd

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                    Carlo: Wat stond er op dat briefje? Want je insinueert wel dat daar op stond dat hij 95 mocht tanken?
                                    Daar stond op: Have fun, maar doe hem niet kapot (wel met andere woorden)

Comment

• Tuurbo uw RS4 is toch een occasie uit Duitsland é ?
                                      Jij kan toch ook nooit weten wat de vorige eigenaar erin heeft gekapt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        Nice

Tuurlijk niet. Maar iedereen mag ook openstaan voor argumenten, feiten, kennis van anderen.

Toevallig hier in deze situatie zijn er mensen die zo'n dingen leren op school, en er zijn anderen die dat niet leren (maar dan weer meer kennis hebben op andere vlakken). Dus het is niet zo vreemd dat iemand die autotechnologie studeert het misschien bij het rechte eind heeft als het over technische dingen gaat. Denk ik.

Als je discussieert over eenduidige, feitelijke onderwerpen, is er meestal 1 partij die kan leren van de andere partij.
                                        En dat moet niet beschouwd worden als kleineren of bashen of wat dan ook. Tenslotte willen we toch allemaal bijleren?

Comment

Waarom blijf jij ervan uitgaan dat die eigenaar het niet wist, of het niet wou?
                                          Omdat dat wel het eerste antwoord zou zijn geweest van RRD : "ahja, de eigenaar zei me dat ik gerust 95 mocht tanken omdat die dat zelf ook doet".

Dus vind ik het onder andere "vreemd" dat je nu plots hiermee op de proppen komt. Geloofwaardig is het dus niet, maar ik wil het uiteraard niet uitsluiten.

En zo houd je dus discussies, die eigenlijk niet meer dan een paar posts vergen, levendig, mijn beste medeforummer...

Comment

Working...
                                          X