Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S/RS/R-lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
    Fiddy toch!!!!



    Met een quattro kan je toch helemaal niet crashen???? !!!!
    Wat zou Spillies tanken in de S6 ?
    quattro benzine

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
      Zitten in die busjes om je injectoren(zodat je minder dieselklop,smoor,..., hebt) te reiningen ook geen benzine of kerosine?

      Sowieso zijn dat heel sterke additieven, die veel weg hebben van benzine-brandstof ja.
      Het komt erop neer dat diesel wel smeert, en daarom dus niet ontvet/reinigt. Benzine smeert niet, maar ontvet en reinigt wel. Idem bij die additiefbusjes.

      Dus in een dieselcircuit kan zich vuiligheid afzetten en/of ophopen in leidingen, injectoren, zittingen, boringen, etc. Dat 'zou' je er moeten kunnen uithalen met die rommel erin te smijten.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        Sowieso zijn dat heel sterke additieven, die veel weg hebben van benzine-brandstof ja.
        Het komt erop neer dat diesel wel smeert, en daarom dus niet ontvet/reinigt. Benzine smeert niet, maar ontvet en reinigt wel. Idem bij die additiefbusjes.

        Dus in een dieselcircuit kan zich vuiligheid afzetten en/of ophopen in leidingen, injectoren, zittingen, boringen, etc. Dat 'zou' je er moeten kunnen uithalen met die rommel erin te smijten.
        Heb het al getest op de Volvo en het werkt best wel goed.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
          Wat zou Spillies tanken in de S6 ?
          quattro benzine

          4x4 = 16 octaan.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
            Ja, ik ben echt zo van het is niet van mij dus het boeit me niet .
            Zowel mijn eigen auto als een auto van een kennis zal altijd op een hoek geparkeerd worden zodat er geen krasje of deukje op kan komen. Auto is volledig gewassen en gedetaild voor ik hem heb teruggegeven en volgetankt. Waarom 95? Ik blijf erbij dat 98 overroepen is en dat dat bij een moderne motor nergens voor nodig is. Heeft niets met gierigheid te maken, heeft er wel mee te maken dat ik weiger BP-Esso-Shell te sponsoren. Heel dat octaangehalte-gedoe is pure marketing. In de US hebben ze niet eens 98 en daar rijden ook RS4's rond hoor. Altijd direct die verwijten, bende zeikerds .
            how how..... veel US-blokken zijn dan ook aangepast ten opzichte van de Europese markt om op 95 te lopen, dus niet te rap op je paard springen


            en als je daar zo vast van overtuigd bent dat dat geen enkel nut heeft..... technische verklaring?

            Comment


            • edith

              Comment


              • RS6

                Program #1 = Stock 450 HP 91 Octane

                Program #2 = 500HP (est) 93 Octane

                Program #3 = 515HP (est) 97 Octane

                Program #4 = 530HP (est) 100 Octane

                Program #5 = 550HP (est) and 110+ Race Fuel

                bron : RS6.com

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                  Heb het al getest op de Volvo en het werkt best wel goed.

                  Ja heb het ook al in mijn auto gekapt.
                  Op het flesje staat dat je het moet verspreiden over 10.000km, ik heb het er gewoon in één tank doorgedraaid.

                  Niet veel van gemerkt. Ik merk veel meer als ik 10 liter benzine bijtank.

                  Comment


                  • edittt
                    Last edited by ; 20/01/2009, 18:47.

                    Comment


                    • In het vervolg RRD zo'n busje inkappen en weg alle problemen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                        RS6

                        Program #1 = Stock 450 HP 91 Octane

                        Program #2 = 500HP (est) 93 Octane

                        Program #3 = 515HP (est) 97 Octane

                        Program #4 = 530HP (est) 100 Octane

                        Program #5 = 550HP (est) and 110+ Race Fuel

                        bron : RS6.com

                        Dat zullen waarschijnlijk maximaal haalbare vermogenscijfers zijn bij het toepassen van softwaretuning ofzo.

                        Denk niet dat het zo is dat als je in een standaard RS6 110 octaan tankt, je plots 550pk hebt.

                        Fak dat zou vet zijn.

                        Comment


                        • dat is het programma van OCT denk ik, amerikaanse tuner. Niet, Nemo?

                          of was het nu dahlback.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                            Ja heb het ook al in mijn auto gekapt.
                            Op het flesje staat dat je het moet verspreiden over 10.000km, ik heb het er gewoon in één tank doorgedraaid.

                            Niet veel van gemerkt. Ik merk veel meer als ik 10 liter benzine bijtank.
                            Het oranje motorcheck lampje ging aan en vermogen viel weg.
                            Heb zo'n busje erin gekapt en na paar dagen weg probleem .

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                              dat is het programma van OCT denk ik, amerikaanse tuner. Niet, Nemo?

                              of was het nu dahlback.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                Jep, zie matteo zijn opmerking, dat is de hoofdzaak.

                                Bijkomend: stel dat je benzine tankt in een moderne dieselmotor. De benzine wordt dan niet ontstoken door een bougie, dus zal ofwel niet ontbranden (en dus zal de motor niet starten), of de motor zal na korte duur stilvallen.
                                Als je diesel in een benzinemotor tankt, dan zit je met een ander probleem. De bougie vonkt namelijk op een bepaald moment, bepaald door het motormanagement, maar de diesel ontbrandt vroeger, met grote schade tot gevolg.

                                Foei foei Tommetje, je zit fout.

                                Benzine heeft lagere compressieverhouding, dus diesel gaat gewoonweg niét ontbranden in een benzinemotor, zelfs niet met de bougievonk erbij.

                                Andersom, theoretisch gezien, zou een dieselmotor echt keihard gaan pingelen als je er benzine inkapt (puur). Die zou normaal moeten blijven draaien, maar heel erg slecht, veel rookvorming, en vooral: je smeert je injectiepomp en injectoren niet ==> naar de kloten.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Dat zullen waarschijnlijk maximaal haalbare vermogenscijfers zijn bij het toepassen van softwaretuning ofzo.

                                  Denk niet dat het zo is dat als je in een standaard RS6 110 octaan tankt, je plots 550pk hebt.

                                  Fak dat zou vet zijn.
                                  Dat zou er wat over zijn .

                                  Comment


                                  • tomt

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                                      Het oranje motorcheck lampje ging aan en vermogen viel weg.
                                      Heb zo'n busje erin gekapt en na paar dagen weg probleem .

                                      Kan mss katalysator geweest zijn die wat verstopt zat.

                                      Of een injector die verstopt zat en daardoor niet de juiste hoeveelheid brandstof verstoof.

                                      Comment




                                      • Volgende keer enkel iets posten als ik er met m'n kop bij ben.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                          Laat mensen nu toch is discussiëren zonder het te bestempelen als gebleit!

                                          Daar dient een autoforum toch, om meningen uit te wisselen over autogerelateerde onderwerpen... Of zie je liever een pagina met een fotootje en een smileytje achter?
                                          Geen probleem met discussiëren, maar 2 pagina's gaat er imo wat over. 98 zal sowieso beter zijn dan 95 maar of 95 echt kwaad kan, tuurlijk niet. Inderdaad, ik zie veel liever foto's van s/rs'en met een smily erachter. Tenzij het echt interessante info is, wat hier soms weldegelijk staat Het is toch algemeen geweten wat ik daarnet zei.
                                          -

                                          Comment

                                          Working...
                                          X