Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zitten in die busjes om je injectoren(zodat je minder dieselklop,smoor,..., hebt) te reiningen ook geen benzine of kerosine?
Sowieso zijn dat heel sterke additieven, die veel weg hebben van benzine-brandstof ja.
Het komt erop neer dat diesel wel smeert, en daarom dus niet ontvet/reinigt. Benzine smeert niet, maar ontvet en reinigt wel. Idem bij die additiefbusjes.
Dus in een dieselcircuit kan zich vuiligheid afzetten en/of ophopen in leidingen, injectoren, zittingen, boringen, etc. Dat 'zou' je er moeten kunnen uithalen met die rommel erin te smijten.
Sowieso zijn dat heel sterke additieven, die veel weg hebben van benzine-brandstof ja.
Het komt erop neer dat diesel wel smeert, en daarom dus niet ontvet/reinigt. Benzine smeert niet, maar ontvet en reinigt wel. Idem bij die additiefbusjes.
Dus in een dieselcircuit kan zich vuiligheid afzetten en/of ophopen in leidingen, injectoren, zittingen, boringen, etc. Dat 'zou' je er moeten kunnen uithalen met die rommel erin te smijten.
Heb het al getest op de Volvo en het werkt best wel goed.
Ja, ik ben echt zo van het is niet van mij dus het boeit me niet .
Zowel mijn eigen auto als een auto van een kennis zal altijd op een hoek geparkeerd worden zodat er geen krasje of deukje op kan komen. Auto is volledig gewassen en gedetaild voor ik hem heb teruggegeven en volgetankt. Waarom 95? Ik blijf erbij dat 98 overroepen is en dat dat bij een moderne motor nergens voor nodig is. Heeft niets met gierigheid te maken, heeft er wel mee te maken dat ik weiger BP-Esso-Shell te sponsoren. Heel dat octaangehalte-gedoe is pure marketing. In de US hebben ze niet eens 98 en daar rijden ook RS4's rond hoor. Altijd direct die verwijten, bende zeikerds .
how how..... veel US-blokken zijn dan ook aangepast ten opzichte van de Europese markt om op 95 te lopen, dus niet te rap op je paard springen
en als je daar zo vast van overtuigd bent dat dat geen enkel nut heeft..... technische verklaring?
Jep, zie matteo zijn opmerking, dat is de hoofdzaak.
Bijkomend: stel dat je benzine tankt in een moderne dieselmotor. De benzine wordt dan niet ontstoken door een bougie, dus zal ofwel niet ontbranden (en dus zal de motor niet starten), of de motor zal na korte duur stilvallen.
Als je diesel in een benzinemotor tankt, dan zit je met een ander probleem. De bougie vonkt namelijk op een bepaald moment, bepaald door het motormanagement, maar de diesel ontbrandt vroeger, met grote schade tot gevolg.
Foei foei Tommetje, je zit fout.
Benzine heeft lagere compressieverhouding, dus diesel gaat gewoonweg niét ontbranden in een benzinemotor, zelfs niet met de bougievonk erbij.
Andersom, theoretisch gezien, zou een dieselmotor echt keihard gaan pingelen als je er benzine inkapt (puur). Die zou normaal moeten blijven draaien, maar heel erg slecht, veel rookvorming, en vooral: je smeert je injectiepomp en injectoren niet ==> naar de kloten.
Laat mensen nu toch is discussiëren zonder het te bestempelen als gebleit!
Daar dient een autoforum toch, om meningen uit te wisselen over autogerelateerde onderwerpen... Of zie je liever een pagina met een fotootje en een smileytje achter?
Geen probleem met discussiëren, maar 2 pagina's gaat er imo wat over. 98 zal sowieso beter zijn dan 95 maar of 95 echt kwaad kan, tuurlijk niet. Inderdaad, ik zie veel liever foto's van s/rs'en met een smily erachter. Tenzij het echt interessante info is, wat hier soms weldegelijk staat Het is toch algemeen geweten wat ik daarnet zei.
Comment