Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
dus omdat jij dit geen interessante discussie vindt moet het maar wegblijven?
Integendeel, maar het is eerder logisch hé. Ik denk dat eigenlijk iedereen dit wel weet. Daarom vond ik het een beetje vreemd om daar zo veel pagina's over door te drammen back OT
Zie hierboven Porkie. Het is helemaal niet zo vreemd om een beetje benzine in de tank van een dieselauto te gooien.
En toch kan het bij moderne dieselwagens, dat was gewoon m'n punt, constructeurs maken het niet onmogelijk om verkeerde brandstof in je wagen te kappen, in tegenstelling tot wat Carlito insinueerde..
Nu we er toch even over bezig zijn, korte afstanden met diesel aan een slakkentempo... Ongezond voor de motor? En daarmee bedoel ik, kan dit echt na 100k bv. voor een probleem zorgen?
Argh, dat impliceert toch dat het OMGEKEERDE wél kan!
Ik snap niet wat je bedoeling hiermee is.
Kijk effe 95 en 98 zijn beide dezelfde brandstof namelijk BENZINE
DIESEL is een andere brandstof
Carlito zegt gewoon als 95 schadelijk is voor een auto waarbij 98 wordt voorgeschreven moeten fabrikanten er iets op vinden dat we dat niet zullen tanken.
Maar zelfs een dom blondje weet dat je geen diesel in een benzine auto moet tanken maar een dom blondje dat net van haar 80jarige vriend een Cayenne Turbo heeft gekregen weet niet of ze nu 95 of 98 moet tanken.
En toch kan het bij moderne dieselwagens, dat was gewoon m'n punt, constructeurs maken het niet onmogelijk om verkeerde brandstof in je wagen te kappen, in tegenstelling tot wat Carlito insinueerde..
Dat is ook praktisch bijna onmogelijk hé.
Dieselpistool is dikker dan benzinepistool. Om het dan praktisch te kunnen voorkomen dat er een dun benzinepistool in de tankklep van een dieselvoertuig wordt gestoken, is niet doenbaar.
Jawel! Je bouwt alle pompstationnen om én je zorgt dat alle autoconstructeurs hun vulsystemen ook aanpassen. Dan kunnen de diesels een driehoekige en de benzines een vierkante vulopening hebben.
Je kan de markt niet enkel aanpassen aan de modernste wagens.
Dus inderdaad, het is niet onmogelijk om je dieselauto vol te kappen met benzine.
Maar langs de andere kant moet het ook mogelijk zijn om opzéttelijk benzine in je dieselauto te tanken.
Nu we er toch even over bezig zijn, korte afstanden met diesel aan een slakkentempo... Ongezond voor de motor? En daarmee bedoel ik, kan dit echt na 100k bv. voor een probleem zorgen?
Ik snap niet wat je bedoeling hiermee is.
Kijk effe 95 en 98 zijn beide dezelfde brandstof namelijk BENZINE
DIESEL is een andere brandstof
Carlito zegt gewoon als 95 schadelijk is voor een auto waarbij 98 wordt voorgeschreven moeten fabrikanten er iets op vinden dat we dat niet zullen tanken.
Maar zelfs een dom blondje weet dat je geen diesel in een benzine auto moet tanken maar een dom blondje dat net van haar 80jarige vriend een Cayenne Turbo heeft gekregen weet niet of ze nu 95 of 98 moet tanken.
Jij sluit het concept "human error" volledig uit? Een vergissing, een verstrooidheid, dat bestaat niet in de wereld van tankende mensen?
Ik had van u geen nuttigere reply verwacht. Gewoon een serieuze vraag, hier wordt zo vaak gezegd dat korte afstanden 'zo' schadelijk zijn, of wordt er dan een beetje in overdreven?
Ik snap niet wat je bedoeling hiermee is.
Kijk effe 95 en 98 zijn beide dezelfde brandstof namelijk BENZINE
DIESEL is een andere brandstof
Carlito zegt gewoon als 95 schadelijk is voor een auto waarbij 98 wordt voorgeschreven moeten fabrikanten er iets op vinden dat we dat niet zullen tanken.
En toch kan het bij moderne dieselwagens, dat was gewoon m'n punt, constructeurs maken het niet onmogelijk om verkeerde brandstof in je wagen te kappen, in tegenstelling tot wat Carlito insinueerde..
De bredere opening van onze Espace geraak je met een benzinepistool niet in, of je moet al heel veel moeite doen.
Plus: vanaf het motormanagementsysteem merkt dat er benzine inzit, legt ie de motor stil en kan je geen meter meer vooruit.
Jij sluit het concept "human error" volledig uit? Een vergissing, een verstrooidheid, dat bestaat niet in de wereld van tankende mensen?
Dat sluit ik niet uit. Zeg ik toch net, dat als je een moderne dieselauto vol met benzine kapt 'ie kapot gaat? (die 'als' wil zeggen dat het mogelijk is).
Maar wat jij voorstelt, om dus die human error te kunnen wegnemen, is gewoon 100% ondoenbaar.
Jij sluit het concept "human error" volledig uit? Een vergissing, een verstrooidheid, dat bestaat niet in de wereld van tankende mensen?
Nee helemaal niet,m'n pa heeft ook al 2x benzine getankt in plaats van diesel omdat hij zo goed als altijd bij dezelfde tankstation tankt en gewoon de eerste slang vastpakt .
Maar het blijft achterlijk.
Dieselpistool is dikker dan benzinepistool. Om het dan praktisch te kunnen voorkomen dat er een dun benzinepistool in de tankklep van een dieselvoertuig wordt gestoken, is niet doenbaar.
Jawel! Je bouwt alle pompstationnen om én je zorgt dat alle autoconstructeurs hun vulsystemen ook aanpassen. Dan kunnen de diesels een driehoekige en de benzines een vierkante vulopening hebben.
Je kan de markt niet enkel aanpassen aan de modernste wagens.
Dus inderdaad, het is niet onmogelijk om je dieselauto vol te kappen met benzine.
Maar langs de andere kant moet het ook mogelijk zijn om opzéttelijk benzine in je dieselauto te tanken.
Ik beweer niet dat dat niet zou mogen hé? Ik redeneerde gewoon verder op Carlito's "de constructeurs zorgen er wel voor dat je geen verkeerde dingen in je auto kapt", hetgeen dus niet het geval is.
Los van 't feit of dat wel of niet zou moeten, zin heeft of niet..
Is het te moeilijk om te snappen dat benzine en diesel verschillend is ?
Er bestaan wel mensen die je daarmee kunnen begeleiden,uit sympathie zal ik zelfs een fonds oprichten om een déél van de kosten te dekken.
Ik had van u geen nuttigere reply verwacht. Gewoon een serieuze vraag, hier wordt zo vaak gezegd dat korte afstanden 'zo' schadelijk zijn, of wordt er dan een beetje in overdreven?
Tuurlijk is dat schadelijker dan wanneer je bijvoorbeeld elke dag 100km autosnelweg rijdt.
En voor een diesel zijn korte afstanden over het algemeen schadelijker dan voor benzinevoertuigen ja. Een diesel heeft een beter thermisch rendement, warmt dus trager op, en zal dus langer met koude motor rijden. Koude motor, koude olie, etc is extra slijtage.
Ook is heeft een moderne dieselmotor een turbo die meestal met hoge laaddrukken werkt. Koude olie in een werkende turbo => niet gezond.
enzovoort enzovoort.
Je kan dan inderdaad beter een 118i kopen ipv een 118D.
Ik beweer niet dat dat niet zou mogen hé? Ik redeneerde gewoon verder op Carlito's "de constructeurs zorgen er wel voor dat je geen verkeerde dingen in je auto kapt", hetgeen dus niet het geval is.
Los van 't feit of dat wel of niet zou moeten, zin heeft of niet..
Als het écht kwaad zou kunnen gaat een motor direct in noodloop bij het minste, of valt ie stil.
Dan kan je wel niet verder, maar is er nog geen schade.
Comment