Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S/RS/R-lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
    De bredere opening van onze Espace geraak je met een benzinepistool niet in, of je moet al heel veel moeite doen.

    Plus: vanaf het motormanagementsysteem merkt dat er benzine inzit, legt ie de motor stil en kan je geen meter meer vooruit.
    Dus als ik het goed begrijp kan je met een dieselpistool niet tanken in een benzine, omdat het pistool dikker is en dus niet in de opening past. En in uw dieselespace kan ik met het smallere benzinepistool niet tanken omdat de opening te groot is??

    Als mijn schoenen twee maten te groot zijn kan ik ze toch nog altijd aandoen?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
      Ik beweer niet dat dat niet zou mogen hé? Ik redeneerde gewoon verder op Carlito's "de constructeurs zorgen er wel voor dat je geen verkeerde dingen in je auto kapt", hetgeen dus niet het geval is.
      Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      De bredere opening van onze Espace geraak je met een benzinepistool niet in, of je moet al heel veel moeite doen.

      Blijkbaar is het dus bij sommige moderne auto's toch al onmogelijk.

      Comment


      • heeft wat benzine gooien in diesel niet een reinigende effect?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
          Tuurlijk is dat schadelijker dan wanneer je bijvoorbeeld elke dag 100km autosnelweg rijdt.

          En voor een diesel zijn korte afstanden over het algemeen schadelijker dan voor benzinevoertuigen ja. Een diesel heeft een beter thermisch rendement, warmt dus trager op, en zal dus langer met koude motor rijden. Koude motor, koude olie, etc is extra slijtage.
          Ook is heeft een moderne dieselmotor een turbo die meestal met hoge laaddrukken werkt. Koude olie in een werkende turbo => niet gezond.

          enzovoort enzovoort.

          Je kan dan inderdaad beter een 118i kopen ipv een 118D.
          Thx, dat is dus nuttig en zo leer ik tenminste iets bij. Kan je niet gezond 'ns nauwkeuriger uitleggen? Kan dit, laat ons zeggen, rond 100k voor een probleem zorgen?
          -

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
            echt dom dus.

            Porker, ik geef het hier op, en jij ?
            Stilaan, het gaat me donderdag geen extra punten opleveren

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
              Dus als ik het goed begrijp kan je met een dieselpistool niet tanken in een benzine, omdat het pistool dikker is en dus niet in de opening past. En in uw dieselespace kan ik met het smallere benzinepistool niet tanken omdat de opening te groot is??

              Als mijn schoenen twee maten te groot zijn kan ik ze toch nog altijd aandoen?

              Zal te maken hebben met een klep die je alleen met een groot pistool kan wegduwen ofzo zeker?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
                Thx, dat is dus nuttig en zo leer ik tenminste iets bij. Kan je niet gezond 'ns nauwkeuriger uitleggen? Kan dit, laat ons zeggen, rond 100k voor een probleem zorgen?
                Ja. Lagerslijtage in je turbo = nieuwe turbo.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                  Is het te moeilijk om te snappen dat benzine en diesel verschillend is ?
                  Wat is dat nu voor argument?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
                    heeft wat benzine gooien in diesel niet een reinigende effect?

                    Zo is dat, staat hierboven ergens vermeld.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                      Dus als ik het goed begrijp kan je met een dieselpistool niet tanken in een benzine, omdat het pistool dikker is en dus niet in de opening past. En in uw dieselespace kan ik met het smallere benzinepistool niet tanken omdat de opening te groot is??

                      Als mijn schoenen twee maten te groot zijn kan ik ze toch nog altijd aandoen?
                      Je krijgt het erin, maar het klepje dat het afsluit heeft een raar scharniersysteem erachter zitten. (Espace heeft geen draaidop op de tank zitten, maar alleen dat klepje) En door dat systeem moet je over de volledige rand druk zetten voor het loskomt. En een benzine-pistool is nu eenmaal niet breed genoeg om over die hele rand druk te zetten.

                      Ik zou zeggen ik ga ff een foto nemen, maar ik hoor hem net wegrijden.

                      Edit: hier foto van het systeem op een Megane II:

                      Last edited by ; 20/01/2009, 19:16.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                        Blijkbaar is het dus bij sommige moderne auto's toch al onmogelijk.
                        Ik rij alvast straks met de C8 naar het tankstation om het in de praktijk te onderzoeken

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                          Je krijgt het erin, maar het klepje dat het afsluit heeft een raar scharniersysteem erachter zitten. (Espace heeft geen draaidop op de tank zitten, maar alleen dat klepje) En door dat systeem moet je over de volledige rand druk zetten voor het loskomt. En een benzine-pistool is nu eenmaal niet breed genoeg om over die hele rand druk te zetten.

                          Ik zou zeggen ik ga ff een foto nemen, maar ik hoor hem net wegrijden.

                          Ahja, ik wist dat er iets speciaals was aan die vulopening van zo'n Espace, maar wist niet meer wat.


                          Sorry dus Porker, zo'n systeem bestaat dus wel al.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                            Je krijgt het erin, maar het klepje dat het afsluit heeft een raar scharniersysteem erachter zitten. (Espace heeft geen draaidop op de tank zitten, maar alleen dat klepje) En door dat systeem moet je over de volledige rand druk zetten voor het loskomt. En een benzine-pistool is nu eenmaal niet breed genoeg om over die hele rand druk te zetten.

                            Ik zou zeggen ik ga ff een foto nemen, maar ik hoor hem net wegrijden.
                            Clever, desgevallend stop ik mijn aanval op uw argument.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                              Ik rij alvast straks met de C8 naar het tankstation om het in de praktijk te onderzoeken

                              Doen!

                              Ik weet niet op welke auto's die systemen nu al zitten en op welke nog niet.


                              Denk dat je in de Viano (2007) van m'n vader nog een gewone vulopening hebt, waar je het pistool wel inkrijgt.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                Wat is dat nu voor argument?
                                Is geen argument maar de realiteit.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                  Doen!

                                  Ik weet niet op welke auto's die systemen nu al zitten en op welke nog niet.


                                  Denk dat je in de Viano (2007) van m'n vader nog een gewone vulopening hebt, waar je het pistool wel inkrijgt.
                                  Franse auto's zijn er meestal wel snel bij met zulke snufjes,ik denk dat het systeem op de C8 niet veel zal verschillen dan dat van de Espace.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                    Clever, desgevallend stop ik mijn aanval op uw argument.
                                    Diesel vs benzine is redelijk simpel te doen (als zelfs Renault het kan)

                                    Maar het is wel een pak moeilijker 95 vs 98, omdat je dan eigenlijk de octaanwaarde moet meten, maar zowieso, ook al heb je bvb een slechte tank 98 (ergens een oplichter tussen), is je motor zo geprogrammeerd dat ie bij het minste geval in noodloop gaat, om zichzelf te beschermen. En als het écht te moeilijk wordt om nog de schadevrije werking te garanderen zal je direct zonder aandrijving vallen.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                      Tuurlijk is dat schadelijker dan wanneer je bijvoorbeeld elke dag 100km autosnelweg rijdt.

                                      En voor een diesel zijn korte afstanden over het algemeen schadelijker dan voor benzinevoertuigen ja. Een diesel heeft een beter thermisch rendement, warmt dus trager op, en zal dus langer met koude motor rijden. Koude motor, koude olie, etc is extra slijtage.
                                      Ook is heeft een moderne dieselmotor een turbo die meestal met hoge laaddrukken werkt. Koude olie in een werkende turbo => niet gezond.

                                      enzovoort enzovoort.

                                      Je kan dan inderdaad beter een 118i kopen ipv een 118D.
                                      waarom ontwikkelen ze voor dieselwagens zoiets niet dat de motor sneller laat opwaren en sneller op temperatuur komt?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                                        ow sorry, bedoel uiteraard korteslagmotor, het ding draait dan ook bijna 8500 toeren
                                        en toch.... is een RS4-blok niet vrij langeslag? Dat meen ik toch te herinneren....

                                        zou de slag eens moeten opzoeken

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten



                                          1st place: RS6
                                          0-100 km/h: 4,1 s
                                          0-200 km/h: 13,2 s
                                          GPS-Vmax.: 279 km/h (limited)
                                          [*]Pirelli P Zero[*]Titangrey-wheels[*]Ceramic brakes[*]280 km/h Vmax.[*]RS-seats


                                          2nd place: M5
                                          0-100 km/h: 4,7 s
                                          0-200 km/h: 13,8 s
                                          GPS-Vmax.: 260 km/h (limited)

                                          3rd place: E63 AMG
                                          0-100 km/h: 4,4 s
                                          0-200 km/h: 14,2 s
                                          GPS-Vmax.: 250 km/h (limited)

                                          4th place: B5 S
                                          0-100 km/h: 4,7 s
                                          0-200 km/h: 13,5 s
                                          GPS-Vmax.: 322 km/h

                                          Sachsenring:
                                          1. RS6 1:42,94
                                          2. M5 1:43,77
                                          3. E63 AMG 1:44,30
                                          4. B5 S 1:45,94
                                          En toch zou ik voor een keer nog de traagste overwegen... Alpina B5 S, fack

                                          Maar RS6 en E63 ook. Alles behalve M5 is oké

                                          respect trouwens voor de prestaties die de sechs neerzet....

                                          Comment

                                          Working...
                                          X