Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S/RS/R-lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
    waarom ontwikkelen ze voor dieselwagens zoiets niet dat de motor sneller laat opwaren en sneller op temperatuur komt?
    Dat is er al.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
      Die velgen blijven zo immens geniaal.
      Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      ²²²²²
      Die velgen zien er zo kwetsbaar uit.

En de realiteit is ook dat die vrij snel durven te breken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
        ik wil je dat wel lassen hoor!

kans is wel groot dat bij een crash je plos een 10-tal losse buizen in je interieur hebt rondvliegen, maar ik veronderstel dat dat niet echt van belang is hier?
        Nee...ik ben zo'n sjonnie die een rolkooi puur voor de esthetiek wil, met PVC buisjes

Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
        Fiddy toch!!!!

Met een quattro kan je toch helemaal niet crashen???? !!!!
        Om het in je eigen woorden te zeggen: Zo is dat maar net!

Thx trouwens voor de uitvoerige reply, was ff naar de neger op cnn gaan kijken

Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
        Geen probleem met discussiëren, maar 2 pagina's gaat er imo wat over.
        Integendeel, maar het is eerder logisch hé. Ik denk dat eigenlijk iedereen dit wel weet. Daarom vond ik het een beetje vreemd om daar zo veel pagina's over door te drammen back OT
        Nu we er toch even over bezig zijn, korte afstanden met diesel aan een slakkentempo... Ongezond voor de motor? En daarmee bedoel ik, kan dit echt na 100k bv. voor een probleem zorgen?

Het toppunt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Matt.V Bekijk Berichten
          Damn, al die pagina's vol gebleit over al dan niet 95, 98 tanken. Voor dat 1 keertje dat RRD het heeft gedaan zal het toch geen kwaad kunnen. De wagen zal dat niet eens voelen... anders hebben de audi ingenieurs gefaald, wat ik zeker niet denk.
          uiteraard niet

ohja, sorry RRD, had de andere reacties hier nog niet gelezen en wou geen olie op het vuur gooien ofzo hé....

Mijn reactie sloeg enkel op het feit dat de vergelijking met US-auto's wat mank loopt aangezien US-spec motoren dikwijls lichtjes verschillend zijn, hetzij door een ander motormanagement, hetzij mechanisch door bijvoorbeeld een lagere compressieverhouding om pingelen tegen te gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
            Vroeger met onze MB S320 benzine tankten we echt vanalles.
            Zelfs in de bergen in Griekenland (goedkope onbekende naft ...) (onderweg naar Turkije) kon de motor dat allemaal wel aan..
            tsja, dan heb je het ook over Benz hé.

alhoewel, in m'n 2.5-16 kapte ik 98, en als ik er nog eentje zou kopen is dat ook 98-only.... maar da's dan ook een iets ander type motor.

Toen ik me realiseerde dat dat nogal duur werd heb ik in de plaats de auto maar weg gekapt

Comment

en toch.... is een RS4-blok niet vrij langeslag? Dat meen ik toch te herinneren....

zou de slag eens moeten opzoeken
              Is lange slag motor, service is (quasi) 't zelfde als bvb voor een Q7 4.2 FSI.

Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy Bekijk Berichten
              En toch zou ik voor een keer nog de traagste overwegen... Alpina B5 S, fack

Maar RS6 en E63 ook. Alles behalve M5 is oké

respect trouwens voor de prestaties die de sechs neerzet....
              Idd, alle auto's halen trouwens toptijden in die test.. omstandigheden moeten dus ideaal geweest zijn. Meestal zit een M5 rond de 15 sec naar de 200 bvb.

Die 13,2 van die RS6 is echt gestoord

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                Is lange slag motor, service is (quasi) 't zelfde als bvb voor een Q7 4.2 FSI.
                Wat heeft het lange slag zijnde te maken met service?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                  Wat heeft het lange slag zijnde te maken met service?
                  Niks uiteraard, mijn zin trekt op niet veel idd

Comment

• Tuurlijk Leftlane, dan stel ik ook even mijn vraag hoor
                    -

Comment

• Damn... wat een discussie door 1 foto'tje van RRD die 95 in een kar gooit. Terwijl de grap eigenlijk moest zijn dat op dat tankpistool ''BMW echt rijplezier'' staat.

Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                      Meneer RRD, ik blijf bij wat ik schreef.

JIJ vindt 98 niet nodig en wil Shell etc niet sponsoren... maar heb je dat gevraagd aan de eigenaar of het voor hem OK is om 95 te tanken ? Persoonlijk zou ik dat als eigenaar toch op prijs stellen, en mijn antwoord zou zijn : 98 aub

Meer heb ik daarover niet geschreven !
                      Da's niet waar. Je hebt gezegd dat je het verschrikkelijk zou vinden moest iemand zo met jouw spullen om gaan en 95 in jouw kar gooien. Daar impliceer je dus duidelijk mee dat ik verkeerd om zou gaan met spullen van een ander.

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                      Waarom zou je 95 tanken als een motor beter en sneller is bij 98?
                      Waarom zou je 98 in een kar gooien om 420pk te hebben als je met 95 -ik roep maar wat- 400pk hebt. Dan is die nog niet traag hoor.

hoe komt het dat ie plots geen 3.0TDI meer heeft gekocht?

prijsverschil niet de moeite?

versta me niet verkeerd hé.....damn, dit >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> A4 3.0 TDI cab
                      Omdat als je RRD een auto voor je uit laat zoeken je altijd met een dikkere kar thuis komt als initieel de bedoeling was. Ik ben begonnen met het argument dat een diesel in een cabrio op niks trekt. En daar sta ik nog steeds 100% achter.

Die velgen zien er zo kwetsbaar uit.

En de realiteit is ook dat die vrij snel durven te breken
                      Ja, er komt ook een setje 18'' OEM RS4 spul normaalgezien. Voor in de winter

Verder heb ik vandaag weer heel de dag met dat ding rondgereden (OP 95 JA) en het eens met de eigenaar overlegd. Blijkt dat bij het tankstation waar hij een tankkaart heeft niet eens 98 te krijgen is, dus dat hij er zelf ook altijd 95 in gooit. Daarenboven vindt ie het de grootste onzin om 98 in de auto te gooien, aangezien in het boekje staat dat die op 95 ook loopt. De eigenaar voegde er aan toe dat hij begrijpt dat je 98 in zo'n ding gooit als je er mee gaat racen op circuit, maar voor normaal straatgebruik ziet hij er -net zoals ik- het nut niet van in.

Gepaste groetjes aan de bende quattro-peten,
                      RRD

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten

Met een quattro kan je toch helemaal niet crashen???? !!!!
                        volgens mij kan ik dat wel hoor

Comment

• Is het trouwens wel eens bij jullie opgekomen dat er ook mensen zijn die zo'n auto hebben die niet panisch zijn op welke brandstof er in gaat en hem gewoon behandelen als een auto? En die auto zien als een stuk blik op wielen wat hun van A naar B brengt? Stel je voor zeg . Die auto staat zelfs buiten , wordt niet elke week gewassen én wordt overal geparkeerd waar plaats is. En als er een deukje meer of minder in zit, is dit jammer, maar het is maar een auto.

Comment

Verder heb ik vandaag weer heel de dag met dat ding rondgereden (OP 95 JA) en het eens met de eigenaar overlegd. Blijkt dat bij het tankstation waar hij een tankkaart heeft niet eens 98 te krijgen is, dus dat hij er zelf ook altijd 95 in gooit. Daarenboven vindt ie het de grootste onzin om 98 in de auto te gooien, aangezien in het boekje staat dat die op 95 ook loopt. De eigenaar voegde er aan toe dat hij begrijpt dat je 98 in zo'n ding gooit als je er mee gaat racen op circuit, maar voor normaal straatgebruik ziet hij er -net zoals ik- het nut niet van in.

Gepaste groetjes aan de bende quattro-peten,
                            RRD
                            Kon je dat dan niet even zeggen toen ik met de RS6 reed? Dat had me op 150.000km 315 EUR bespaard

Alle gekheid op een stokje: I'm still not buying it. Ik denk dat de waarheid een beetje in het midden ligt.

Comment

Is het trouwens wel eens bij jullie opgekomen dat er ook mensen zijn die zo'n auto hebben die niet panisch zijn op welke brandstof er in gaat en hem gewoon behandelen als een auto? En die auto zien als een stuk blik op wielen wat hun van A naar B brengt? Stel je voor zeg . Die auto staat zelfs buiten , wordt niet elke week gewassen én wordt overal geparkeerd waar plaats is. En als er een deukje meer of minder in zit, is dit jammer, maar het is maar een auto.
                              Zo'n mensen leggen doorgaans geen instructiebriefje op het dashboard, maar goed.

En ga me nu niet wijsmaken dat bovenstaande omschrijving jouw "auto"-persoonlijkheid omschrijft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                Kon je dat dan niet even zeggen toen ik met de RS6 reed? Dat had me op 150.000km 315 EUR bespaard
                                Had je toch mooi je Trabi van kunnen kopen

Comment

volgens mij kan ik dat wel hoor
                                  Wat ben je hard voor jezelf

Comment

Had je toch mooi je Trabi van kunnen kopen
                                    2 zelfs, én naft

Comment

Alle gekheid op een stokje: I'm still not buying it. Ik denk dat de waarheid een beetje in het midden ligt.
                                      In uw geval (lange stukken topspeed door D) is 98 de logische keuze, omdat je dan een hoger rendement uit je wagen haalt.

Comment

Zo'n mensen leggen doorgaans geen instructiebriefje op het dashboard, maar goed.
                                        Op het briefje staat dat ik me er mee moet amuseren, maar er wel voorzichtig mee moet zijn. Wat me ook redelijk logisch lijkt als je een auto van dat kaliber mee geeft aan iemand van 20 jaar, niet?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                          Ahja, ik wist dat er iets speciaals was aan die vulopening van zo'n Espace, maar wist niet meer wat.

Sorry dus Porker, zo'n systeem bestaat dus wel al.
                                          inderdaad. Nieuwe mondeo heeft ook iets gelijkaardig (maar dan anders werkend).

Comment

Working...
                                          X