Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Die deurpanelen kan je enkele richtingen uit. Maar sowieso weeg iets meer dan niets! F40 stijl kale deuren zijn wel stoerder natuurlijk
- Lamineren: je kan iemand die panelen op maat laten lamineren, dat kan met een mal en zo gedaan worden. DUs in principe is een zelfde vorm als de standaard panelen mogelijk. Gewoon standaard weegt zo'n epoxy hars wel iets en de stevigheid is niet alles in een plat vlak. Er moeten dus ofwel verschillende bevestigingspunten zijn (ook centraal op 't vlak) of er moeten verstevigingsribbes zijn (dit kan ook in de vorm van een plooi zoals voor een armleuning)
Dit heeft een groen gele kleur (als 't niet geschilderd wordt)
- Carbon: wordt op dezelfde manier gemaakt, maar kan minder makkelijk/niet thuis gedaan worden omdat carbon moet gebakken worden. Om het grote voordeel van het lage gewicht te benutten is het trouwens belangrijk dat die vezels mooi geplaatst zijn tov elkaar en niet zo maar random zoals bij epoxy-glasvezel lamineren.
- Carbon kopen: er zijn bepaalde plaatsen waar je carbon platen kan kopen. De lokale modelbouw winkel hier heeft dat. Maar dan zit je vast aan standaard diktes en afmetingen (die je natuurlijk wel zelf kan bijsnijden). Ik weet dus niet hoe haalbaar dat is op een volledige deurpaneel hier uit te snijden. En je zit vast met dat plat vlak, wat volgens mij niet goed is voor een deur.
anyhow, langs beide kanten liep er van achteraan een boom van 4-5cm aan kabels. Die is geheel weg tot het midden. Shitload aan kabel i tell you
Die boom openhalen (flink omweven met die sticky vezeltape) en dan beginnen kijken wat van wat is heb ik toch wat tijd aan gezeten. Idem dak en dash.
Weet het niet meer goed, maar dus op een paar draden na is alles wat weg mag al ingekort.
het kan sowieso korter hoor, maar de ene boom mond uit in een andere... en die beginnen openhalen is weer een tijdje verder zitten... was ik nog niet toe gekomen.
die boom verder inkorten daar is niets moeilijk aan, alles wat weg mag is flink ingekort, dus dat moet gewoon verder gecut worden en geïsoleerd (met krimpkous ja, het is er gvd voor gemaakt ). Niet moeilijk dus voor iemand anders om dat op te pikken!
Dus enkel nog verder inkorten? en isoleren zodat er geen kortsluiting komt.
what else? Zin en tijd om er volgende week aan te werken? Heb je geen A6 / RS6 bentley manual of wiring diagrams?
en wat is dat gelach met mayo z'n sper?
Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen
Dus enkel nog verder inkorten? en isoleren zodat er geen kortsluiting komt.
what else? Zin en tijd om er volgende week aan te werken?
en wat is dat gelach met mayo z'n sper?
idd, alles wat weg mocht, is weg en die draden moeten nu uiteraard nog geisoleerd worden. Inkorten tot aan de stuurdozen is het enige wat er nog kan gedaan worden. Dan moeten de hoofdkabelbomen (met kabels motor-ecu, sturing boite, etc etc) ook open, om alles te kunnen 'trennen'.
Vanaf volgende week woensdagmiddag/avond lukt dat wel ja.
Comment