Oorspronkelijk geplaatst door stradge
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Audi S/RS/R-lovers
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
Serieus, heb dit filmpje nu al zoveel malen gezien en telkens is het van
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenLinksremmen met zo'n kar is nodig om uit het (diepe) turbogat te blijven
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenLeg eens wat meer uit aub? Ik heb namelijk nog wat kennis op te doen over zo'n dingen
Hopelijk is het wat duidelijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichtendat in minder mate hoor, is vooral om de neus van de auto in de bocht te duwen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenDoor met de linkervoet te remmen, waardoor je met je rechtervoet de motor (en dus ook de turbo) op toeren kunt houden, heb je bij het uitaccelereren niet het probleem dat je moet wachten tot de turbo opspoelt, en in het turbogat terecht komt.
Hopelijk is het wat duidelijk
- door dit te doen de aangedreven wielen laat doorslippen
of
- Je koppeling aan gort is en die dus doorslipt
Je kan niet aan 2000rpm rijden aan 20km/h en dan dmv left-foot-braking aan 20 km/h rijden aan 4000 rpm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenEerste reactie als 't filmpje startte "ik wil die polo, waar te vinden", ik ben blijkbaar niet alleen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk BerichtenA white one.
Hans.
of wordt de TT-rs als geleverd? want in aalst heb ik al een paar keer een TT zien rijden met die spoiler, maar nog nooit op de rest kunnen letten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk BerichtenZoals je waarschijnlijk wel weet hebben vooral oudere auto's met (grote) turbo's een "turbogat", de turbo heeft uitlaatgassen nodig om z'n werk te doen, hoe meer toeren, hoe meer uitlaatgassen, hoe meer deze op toeren komt en er "geturbocharged" kan worden. Als je met zo'n auto een scherpe bocht ingaat, moet je afremmen, als je dit gewoon doet (met rechtse voet op de rem), gaat het toerental van de motor verlagen (als je in dezelfde versnelling blijft, dus zonder tiphielen), dus ook de turbo gaat wat "stilvallen". Door met de linkervoet te remmen, waardoor je met je rechtervoet de motor (en dus ook de turbo) op toeren kunt houden, heb je bij het uitaccelereren niet het probleem dat je moet wachten tot de turbo opspoelt, en in het turbogat terecht komt.
Hopelijk is het wat duidelijkOorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDat kan gewoonweg niet tenzij je
- door dit te doen de aangedreven wielen laat doorslippen
of
- Je koppeling aan gort is en die dus doorslipt
Je kan niet aan 2000rpm rijden aan 20km/h en dan dmv left-foot-braking aan 20 km/h rijden aan 4000 rpm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenDat kan gewoonweg niet tenzij je
- door dit te doen de aangedreven wielen laat doorslippen
of
- Je koppeling aan gort is en die dus doorslipt
Je kan niet aan 2000rpm rijden aan 20km/h en dan dmv left-foot-braking aan 20 km/h rijden aan 4000 rpm
Uiteraard ga je niet extra toeren maken zoals jij zegt.
Als je gas blijft geven (dit moet niet plankgas zijn uiteraard) kan je wel je turbodruk behouden laat je dan je rem los schiet je vooruit omdat de turbodruk reeds (gedeeltelijk?) is opgebouwd. Doe je dit niet moet je nog heel je turbodruk opbouwen = meer tijd nodig
Ik heb het ook al eens getest bij m'n diesel. Bij 2000 toeren zachtjes gas geven maar toch de snelheid houden door te remmen. Dan hoor je turbo al goed opspoelen (turbodruk is nu volledig beschikbaar), laat ik dan m'n rem los schiet die veel beter vooruit
Comment
-
Faaaaaak, die quattro launch, en ie kan 't Audi logo schrijven met z'n kar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenDe uitleg niet té letterlijk nemen.
Uiteraard ga je niet extra toeren maken zoals jij zegt.
Als je gas blijft geven (dit moet niet plankgas zijn uiteraard) kan je wel je turbodruk behouden laat je dan je rem los schiet je vooruit omdat de turbodruk reeds (gedeeltelijk?) is opgebouwd. Doe je dit niet moet je nog heel je turbodruk opbouwen = meer tijd nodig
Ik heb het ook al eens getest bij m'n diesel. Bij 2000 toeren zachtjes gas geven maar toch de snelheid houden door te remmen. Dan hoor je turbo al goed opspoelen (turbodruk is nu volledig beschikbaar), laat ik dan m'n rem los schiet die veel beter vooruit
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk BerichtenFaaaaaak, die quattro launch, en ie kan 't Audi logo schrijven met z'n kar
http://www.rs2002.org/videot/risa08.wmv
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk BerichtenAangekomen 't Is vet!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk BerichtenIs dat de turbo die zo gigantische hard beukt op 1.08 van dat eerste filmpje?
Comment
Comment