Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi S/RS/R-lovers

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
    Linksremmen met zo'n kar is nodig om uit het (diepe) turbogat te blijven
    Leg eens wat meer uit aub? Ik heb namelijk nog wat kennis op te doen over zo'n dingen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
      Gas geven en remmen tegelijk

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Audi S8 Bekijk Berichten
        Hier zie je hoe zot het is vanuit de auto zelf

        + YouTube Video
        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
        Is eigenlijk niet zo moeilijk hoor als de wagen stilstaan...

        Serieus, heb dit filmpje nu al zoveel malen gezien en telkens is het van

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
          Linksremmen met zo'n kar is nodig om uit het (diepe) turbogat te blijven
          dat in minder mate hoor, is vooral om de neus van de auto in de bocht te duwen.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
            Leg eens wat meer uit aub? Ik heb namelijk nog wat kennis op te doen over zo'n dingen
            Zoals je waarschijnlijk wel weet hebben vooral oudere auto's met (grote) turbo's een "turbogat", de turbo heeft uitlaatgassen nodig om z'n werk te doen, hoe meer toeren, hoe meer uitlaatgassen, hoe meer deze op toeren komt en er "geturbocharged" kan worden. Als je met zo'n auto een scherpe bocht ingaat, moet je afremmen, als je dit gewoon doet (met rechtse voet op de rem), gaat het toerental van de motor verlagen (als je in dezelfde versnelling blijft, dus zonder tiphielen), dus ook de turbo gaat wat "stilvallen". Door met de linkervoet te remmen, waardoor je met je rechtervoet de motor (en dus ook de turbo) op toeren kunt houden, heb je bij het uitaccelereren niet het probleem dat je moet wachten tot de turbo opspoelt, en in het turbogat terecht komt.

            Hopelijk is het wat duidelijk

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
              dat in minder mate hoor, is vooral om de neus van de auto in de bocht te duwen.
              Ah dat is ook een mogelijkheid, maar ik weet dat ze het vroeger in de rallysport deden bij Turbo-Saabs, om niet in het turbogat te komen, daar is de techniek zelfs ontstaan denk ik.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                Door met de linkervoet te remmen, waardoor je met je rechtervoet de motor (en dus ook de turbo) op toeren kunt houden, heb je bij het uitaccelereren niet het probleem dat je moet wachten tot de turbo opspoelt, en in het turbogat terecht komt.

                Hopelijk is het wat duidelijk
                Dat kan gewoonweg niet tenzij je
                - door dit te doen de aangedreven wielen laat doorslippen
                of
                - Je koppeling aan gort is en die dus doorslipt

                Je kan niet aan 2000rpm rijden aan 20km/h en dan dmv left-foot-braking aan 20 km/h rijden aan 4000 rpm

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                  Eerste reactie als 't filmpje startte "ik wil die polo, waar te vinden", ik ben blijkbaar niet alleen
                  Aangekomen 't Is vet!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Iceman Bekijk Berichten
                    A white one.







                    Hans.
                    kan je die spoiler ook als assecoire krijgen op een "gewone" TT?
                    of wordt de TT-rs als geleverd? want in aalst heb ik al een paar keer een TT zien rijden met die spoiler, maar nog nooit op de rest kunnen letten.
                    wimoptiek.be op

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door stradge Bekijk Berichten
                      Zoals je waarschijnlijk wel weet hebben vooral oudere auto's met (grote) turbo's een "turbogat", de turbo heeft uitlaatgassen nodig om z'n werk te doen, hoe meer toeren, hoe meer uitlaatgassen, hoe meer deze op toeren komt en er "geturbocharged" kan worden. Als je met zo'n auto een scherpe bocht ingaat, moet je afremmen, als je dit gewoon doet (met rechtse voet op de rem), gaat het toerental van de motor verlagen (als je in dezelfde versnelling blijft, dus zonder tiphielen), dus ook de turbo gaat wat "stilvallen". Door met de linkervoet te remmen, waardoor je met je rechtervoet de motor (en dus ook de turbo) op toeren kunt houden, heb je bij het uitaccelereren niet het probleem dat je moet wachten tot de turbo opspoelt, en in het turbogat terecht komt.

                      Hopelijk is het wat duidelijk
                      Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Dat kan gewoonweg niet tenzij je
                      - door dit te doen de aangedreven wielen laat doorslippen
                      of
                      - Je koppeling aan gort is en die dus doorslipt

                      Je kan niet aan 2000rpm rijden aan 20km/h en dan dmv left-foot-braking aan 20 km/h rijden aan 4000 rpm
                      Dat heldert heel wat op, maar als wat ir_fuel zegt klopt, dan zal dat moeilijk kunnen? Of heeft Audi (en hoogstwss. ook andere merken) daar een truukje op gevonden?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        Dat kan gewoonweg niet tenzij je
                        - door dit te doen de aangedreven wielen laat doorslippen
                        of
                        - Je koppeling aan gort is en die dus doorslipt

                        Je kan niet aan 2000rpm rijden aan 20km/h en dan dmv left-foot-braking aan 20 km/h rijden aan 4000 rpm
                        De uitleg niet té letterlijk nemen.
                        Uiteraard ga je niet extra toeren maken zoals jij zegt.

                        Als je gas blijft geven (dit moet niet plankgas zijn uiteraard) kan je wel je turbodruk behouden laat je dan je rem los schiet je vooruit omdat de turbodruk reeds (gedeeltelijk?) is opgebouwd. Doe je dit niet moet je nog heel je turbodruk opbouwen = meer tijd nodig

                        Ik heb het ook al eens getest bij m'n diesel. Bij 2000 toeren zachtjes gas geven maar toch de snelheid houden door te remmen. Dan hoor je turbo al goed opspoelen (turbodruk is nu volledig beschikbaar), laat ik dan m'n rem los schiet die veel beter vooruit

                        Comment


                        • RS2 is in dat Lamborghini grijs



                          Comment




                          • Comment


                            • Faaaaaak, die quattro launch, en ie kan 't Audi logo schrijven met z'n kar




                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                                De uitleg niet té letterlijk nemen.
                                Uiteraard ga je niet extra toeren maken zoals jij zegt.

                                Als je gas blijft geven (dit moet niet plankgas zijn uiteraard) kan je wel je turbodruk behouden laat je dan je rem los schiet je vooruit omdat de turbodruk reeds (gedeeltelijk?) is opgebouwd. Doe je dit niet moet je nog heel je turbodruk opbouwen = meer tijd nodig

                                Ik heb het ook al eens getest bij m'n diesel. Bij 2000 toeren zachtjes gas geven maar toch de snelheid houden door te remmen. Dan hoor je turbo al goed opspoelen (turbodruk is nu volledig beschikbaar), laat ik dan m'n rem los schiet die veel beter vooruit
                                Dat is idd wat ik bedoel; gewoon om de turbo niet te veel druk te laten verliezen dus

                                Comment


                                • Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                                    Faaaaaak, die quattro launch, en ie kan 't Audi logo schrijven met z'n kar




                                    http://www.rs2002.org/videot/risa08.wmv
                                    Is dat de turbo die zo gigantische hard beukt op 1.08 van dat eerste filmpje?

                                    Comment




                                    • Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Porker Bekijk Berichten
                                        Aangekomen 't Is vet!
                                        welke maat heb jij genomen? kan ik ongeveer inschatten hoe het bij mij zou zijn, ga daar 'es grotere order zetten dan

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Vicious Bekijk Berichten
                                          Is dat de turbo die zo gigantische hard beukt op 1.08 van dat eerste filmpje?
                                          Jup, door het gechipt zijn en zo komt die wel ng net iets harder aan

                                          Comment

                                          Working...
                                          X