Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ja, maar heb je uw kleppen enzo al bekeken? Non-FSI motoren hebben een soort interne reiniging uit zichzelf .. maar ik zou het allemaal doodgraag eens deftig uitgelegd willen horen van een technieker!
Is 't niet zo?
Bij een DFI motor komt langs de inlaatkleppen enkel lucht binnen, de brandstof wordt rechtstreeks in de cilinder ingespoten. Bij een motor met indirecte brandstofinjectie wordt de brandstof ingespoten voordat deze (samen met de lucht) via de kleppen in de cilinder gaat. In dat laatste geval stroomt dus een lucht/brandstof mengsel continu langs die kleppen en de brandstof erin zal voor de reiniging van die kleppen zorgen.
A6 berline is met de facelift zoveel knapper geworden achteraan... jammer dat 'ie zo hard op de A5 lijkt, maar knap is 't in alle geval.
Ik vind 't ook zeer knap, maar om één of andere reden zou 't me niet 'lukken' een RS6 als sedan te bestellen, zelfs niet wetende dat 'ie beter rijdt...
Dat "klopt" precies niet als sedan, terwijl ik daar in 't geval van M5 en E63 totaal geen probleem mee zou hebben.
Ik heb exact hetzelfde. Don't know why, maar alhoewel ik de RS6 berline écht veel mooier vind dan de RS6 Avant, zou ik 't niet aankunnen om géén Avant te bestellen. Oké, er is het extra nut (sneller H&T van de Ikea zonder die buffetkast op je dak te moeten zetten, of rondjes Ring rijden met de kennel honden mee achterin), maar moest ik dat aanhalen als argument "waarom geen berline en wel een Avant", 't zou in m'n buik aanvoelen als een halve leugen. 'k Kan 't niet uitleggen, 'k kan er m'n vinger niet op leggen. Waarschijnlijk is 't feit dat de Audi RS voornamelijk als Avant werden gemaakt en gesmaakt, er wel voor iets tussen zitten, en bovendien was de voorganger van deze auto verre van moeders mooiste (de C5 RS6 was pakken knapper als Avant, imo). Vreemde shit, zo allemaal.
Waarschijnlijk is 't feit dat de Audi RS voornamelijk als Avant werden gemaakt en gesmaakt, er wel voor iets tussen zitten, en bovendien was de voorganger van deze auto verre van moeders mooiste (de C5 RS6 was pakken knapper als Avant, imo). Vreemde shit, zo allemaal.
Dat is een argument, maar dat verklaart dan weer niet waarom ik de RS4 als sedan wél vind kloppen, en wel kanshebber zou zijn boven de Avant, bij de RS6, nope, ik zou het niet kunnen...
De C5 RS6 klopte als sedan helemaal niet, idd, maar deze écht wel, en toch...
Als ik aan een B5 RS4 berline denk ... denk ik automatisch aan een soort van Clubsport-versie daarvan. Leeggehaald binnenin, en het achtercompartiment helemaal ingenomen door een beefy kooi in glanzend gepolierd aluminium.
Indien niet, dan zou 't voor mij ook een Avant moeten zijn, temeer omdat een B5 als limousine toch duidelijk kleiner is dan een C6, en de extra cargo space of gestegen belaadbaarheid dan imo écht wel een argument is.
Is de achterbank bij zo'n C6 RS6 berline neerklapbaar?
Als ik aan een B5 RS4 berline denk ... denk ik automatisch aan een soort van Clubsport-versie daarvan. Leeggehaald binnenin, en het achtercompartiment helemaal ingenomen door een beefy kooi in glanzend gepolierd aluminium.
Indien niet, dan zou 't voor mij ook een Avant moeten zijn, temeer omdat een B5 als limousine toch duidelijk kleiner is dan een C6, en de extra cargo space of gestegen belaadbaarheid dan imo écht wel een argument is.
Is de achterbank bij zo'n C6 RS6 berline neerklapbaar?
B5 RS4 berline? Bestaat dat? (origineel door audi op de markt gebracht, dus geen ombouw? )
Comment