Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
De nieuwe Civic staat bij onze dealer hier in de buurt te wachten op onthulling. 2 stuks met een wit doek erover. Zal wel "ontdekkingsweekend" zijn dit weekend dus...ben benieuwd om die eens in't echt te zien.
'k Vind het echt een achteruitgang (van looks dan) met die nieuwe Civics. Bah ze zien er echt goeikoop uit tov de vorige :/
Echt massa's verschil met bv de S2000..
Idd, liefst met de 1.8 of de 2.2i-cdti. Die 1.4 is maar een gammavuller om ook het onderste op te vullen.
@tusc: hij staat nog niet bij de dealer
De 2.2 diesel (wat een scheldwoord in het Honda-lovers-topic. ) is een beregoede motor, maar het is toch zonde om geen benzinemotor te nemen in een Honda.
Oorspronkelijk geplaatst door Guinness world records
Most World Motorcycle Championships
The most World Motorcycle Championship manufacturer's titles won is 48 by Honda (Japan) between 1961 and 1999. Honda was founded in 1948 by Soichiro Honda. The company is now the largest manufacturer of motorcycles.
Er is al veel gespeculeerd over de snelle versie van de nieuwe Civic. Nu is officieel bekendgemaakt wanneer de auto wordt voorgesteld.
De Honda Civic Type-R is een van de meest gewaardeerde ´hot hatches´ die er is. Ook van de spectaculaire nieuwe Civic staat zo´n snel model op stapel. De Britse Honda-importeur heeft bekendgemaakt dat die op de Autosalon van Genève zijn debuut beleeft. Op die beurs gaat het nog om een concept car, maar die wijkt slechts op details van het productiemodel af. Aanvankelijk werd gedacht dat de auto in juli op de autoshow in Londen zou debuteren.
De Civic Type-R is voor Groot-Brittannië een belangrijke auto: in de eerste plaats omdat de auto daar in Swindon wordt gebouwd maar ook omdat de Type-R daar bijzonder populair is. Tot nu toe zijn daar 18.000 exemplaren verkocht.
De verkoop van de Civic Type-R start in Engeland het begin van 2007; rond die tijd zal ook Benelux aan de beurt zijn. Technische gegevens en andere details zijn nog niet bekend.
'k Vind het echt een achteruitgang (van looks dan) met die nieuwe Civics. Bah ze zien er echt goeikoop uit tov de vorige :/
Meen je dat nu? Als er 1 civic generatie goedkoop uitzag is het wel de vorige! Ok een type-R niet, maar het standaardmodel! Vergelijk dat dan eens met dit: www.new-civic.be. Ben de nieuwe al op de baan tegengekomen (bij nacht weliswaar), en hij gaf mij een heel knappe indruk. Wel moet ik zeggen dat hij er een beetje zwaar uit ziet. Vraag me af hoe ze dat bij de Type-R gaan oplossen!
ik heb de nieuwe civic al gezien bij willems in dendermonde. Hij is gewoon af. echt knap! 't was een 1.8 met gps en zo'n panoramisch dak of hoe heet dat.
het interieur is irl echt ferm, lekker vernieuwend en het stuurtje is sportief klein.
zoals hij daar stond moest em wel 25000€ kosten en das er ondanks de volledige uitrusting er toch wa over.
nog een reden waar die S2000 zijn imago vandaan haalt: number one in top gear's tevredenheids onderzoek
Proficiat voor Honda, los daarvan was het wel een gedurfde uitspraak van Jeremy om effe te doen alsof er nog geen enkele Honda V-Tec de geest gegeven heeft.
Een paar jaar geleden was ik tot over m'n oren verliefd op die bak, en deed ik dus wat research. Je moet maar een beetje smurfen op het net om te weten dat er een probleem is bij de eerste generatie van de S2000 motoren. Schuim enkele fora af, of tweedehands sites... en je komt gegarandeerd (jonge) exemplaren tegen met al een nieuw motorblok. Ik kan mij niet meer herinneren wat nu weer juist het probleem was, het was iets kleins ... maar 't kon wel grote gevolgen hebben. Normaliter moet dat probleem bij de officiële dealer reeds verholpen zijn. Dus altijd checken of een compleet onderhoudsboekje van een officiële dealer aanwezig is!
anyways, ik was verliefd totdat ik achter het stuur plaatsnam... 1m95 hiero. Hoofdruimte viel goed mee (in tegenstelling tot een Lotus Elise waar ik helemaal niet in kan). Maar de beenruimte is een probleem, 't stuurtje staat te laag, of de stoel kan niet ver genoeg achteruit (whatever). Ik zit met m'n knieën tegen het stuur... en dat is uitermate storend bij het schakelen.
Ik ben naar een Honda dealer gestapt met de vraag of ze daarvoor een oplossing hadden, en vreemd genoeg was ik de eerste (in 4 jaar tijd?) die dat bij hen vroeg.
We hebben naar de bestuurderszetel zitten kijken of ie lager kon, maar volgens hem viel daar weinig of niets te winnen... de rails van de zetel loopt ook over de dwarsbalken van het chassis dacht ik, dus dat leek al hopeloos.
De zetel verder naar achteren plaatsen was ook al geen optie, of je moet gaan slijpen in de carrosserie.
Echt supermooi heb ik hem misschien nooit gevonden (vooral de achterkant valt wat tegen). Maar als je een S2000 naast andere wagens ziet staan. Zo laag en sportief bakkie
Het S2000 gevoel leeft weer effe op na het lezen van dat topic, als je hiermee echt 5 cm kan winnen... 't mag nog altijd meer zijn, maar dan valt ermee te leven.
Zijn er hier nog mensen vertrouwd met andere oplossingen of daar weet van hebben?
en op elk salon moet ik er mezelf eens inpassen en met mijn 1m90 lukt het nog zonder problemen.
Op www.s2ki.com zitten vrij veel Amerikanen... hebben doorgaans ook een iets groter gestalte dan de Jappen dus vandaar dat ik ginder eens ging kijken. Eigenaars met 6'4" zijn daar geen uitzondering, dus ik zeg het, het is maar een kwestie van een paar extra centimeters vinden, maar zolang je gekneld zit tegen het stuur kan je weinig plezier beleven aan een S2000. Tip/hiel schakelen... laat staan de koppeling in alle vrijheid bedienen, is gewoon onmogelijk. Of mits Puma schoentjes en veel vaseline.
Nee, er is er daar zelfs ene die 6'6" meet, nog groter als mij en die kan daar dan wel mee rijden? Die heeft veel wilskracht waarschijnlijk.
maar zolang je gekneld zit tegen het stuur kan je weinig plezier beleven aan een S2000. Tip/hiel schakelen... laat staan de koppeling in alle vrijheid bedienen, is gewoon onmogelijk.
ge moet u eens proberen in een opel speedster te wringen, of een elise.... die zijn zelfs te klein voor mij.
Comment