Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Civic vti sedan
Oké die moet exterieur standaard blijven, bompa-kar met zalige motor
Op dit moment is er trouwens een Belg bezig met zo een sedan, turbo-kit naar 350pk en exterieur standaard behalve de velgen
"kleine update in zijn project" ==> make that 597pk op dit moment
zijn 1000cc injectors zijn aangekomen en de turbo blaast nu op 2.2bar, kar moet nog verder afgesteld worden...
600pk op de voorwielen
Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.
Sinds een erg kort ritje met een nieuwe Civic ben ik ook liefhebber
De looks zijn nog niet mijn ding, maar het interieur en hoe 'ie rijdt is magistraal goed gewoon... als een perfect gegoten handschoen
Beschrijft zowat perfect het gevoel, wegligging heb ik wel niet kunnen testen, maar hier zeggen ze zelfs dat 'ie niet moet onderdoen voor een MINI...dat wilt toch wel al wat zeggen
Sinds een erg kort ritje met een nieuwe Civic ben ik ook liefhebber
De looks zijn nog niet mijn ding, maar het interieur en hoe 'ie rijdt is magistraal goed gewoon... als een perfect gegoten handschoen
Beschrijft zowat perfect het gevoel, wegligging heb ik wel niet kunnen testen, maar hier zeggen ze zelfs dat 'ie niet moet onderdoen voor een MINI...dat wilt toch wel al wat zeggen
Ik heb hem nog altijd niet gereden, maar dat handschoen-gevoel is wel een feit dat ik ook ervoer.
Je zit redelijk laag en ver naar achter ten opzichte van het dash en de voorruit, maar dat stuurtje priemt dan helemaal het interieur in en die pook vlak ernaast... Erg touringcar allemaal.
Al een goed begin voor een leuke rij-ervaring, imo.
De Honda motor is vééél stiller en verfijnder dan de koffiemolen van de Mercedes, bij normaal rijden zou je écht niet zeggen dat je met een diesel rijdt, zonder dat je het weet plak je aan 4500 toeren...
Ik merkte wel een lichte vertraging op het gaspedaal, alsof er eerst een hoop computertjes een seconde moesten nadenken om te kijken of het wel oké was om gas te geven, dat heeft de E niet.
De E is sinds zijn vitaminekuur een héél pak lineairder geworden en trekt ook in 1 zucht door van 1800 toeren tot 4200 zonder af te nemen in vermogen. De Honda doet daar nog een schepje bovenop, deze klimt zo gemakkelijk en verfijnd in toeren dat je amper merkt dat het een turbodiesel is en gaat ook nog eens een paar 100 toeren verder zonder een krimp te geven.
Qua snelheidsgevoel zou je niet denken dat hij sneller is, want in de E voel je toch wel meer een stevige duw (heeft dan ook 60Nm en 30PK meer), maar een blik op de digitale kilometerteller en het verkeer rondom je verraad toch wel dat je minstens even snel vooruit gaat als het uiterlijk van de auto doet vermoeden
En het verbruik...tsja, met dezelfde rijstijl in de E zou ik makkelijk een litertje of 2 meer verbruiken denk ik
Hoe zit het eigenlijk werkelijk met de betrouwbaarheid daar bij jullie?
De verkoper zei me dat we in de werkplaats mochten zoeken naar een kapotte alternator of starter of wat dan ook en als we eentje vonden dat we een auto mochten uitkiezen
En jij hebt er waarschijnlijk al meer km's mee gemaakt, positieve/negatieve bevindingen?
Ik probeer zoveel mogelijk negatief te zoeken om hem uit mijn hoofd te krijgen
Eén van de beste voorwielaangedreven auto's op de markt, in mijn ogen.
Kwalitatief zijn ze super en de dieselmotor presteert ook in de accord geweldig. Verslavende motor met heerlijke koppelcurve.
Qua design vind ik een Accord standaard wat tam. Maar mits wat dropwerk en een dikke velg is het absoluut een geweldige auto.
Comment