de vtec bij die 1.5 is bijna niet merkbaar, je krijgt er geen duuw van in je rug ofzo.
de 1.5 vtec-e is gemaakt voor zuinigheid, daarom heeft hij ook een versnellingsbak met zeer lange verhoudingen. wij hebben dit in het echt getest, en dankzij deze lange versnellingsbak is hij niet of nauwelijks sneller dan de 1.4.
een 1.5 vtec-e met de versnellingsbak van de 1.4 is dan weer wel een pak sneller.
als ik van u was zou ik wel voor de 1.5 gaan als je eventueel nog wil gaan tunen. de 1.5 vtec-e is te tunen zonder turbo tot 150pk. en het blok blijft toch betrouwbaar. de 1.4 kan met de cilinderkop van een 1.6 esi tot een 130pk geraken.
indien je goedkoop wil zijn met bijvoorbeeld verzekering en taxen, dan zou ik voor de 1.4 gaan met 75pk, als je de gaskleppakking van de 75pk versie veranderd voor die van de 90 pk versie, dan heb je 90pk. de motor is compleet hetzelfde als van de 1.4 90pk versie, maar dan gesmoord met een kleiner gat in de pakking bij de gasklep. dat is dus 15pk winst voor ongeveer 4euro als je het zelf kan. bij de garage kunnen ze dit ook goedkoop doen, dus je rijd met een 90pk 1.4 terwijl je heel goedkoop rijd op papier met een 75pk
de 1.5 vtec-e is gemaakt voor zuinigheid, daarom heeft hij ook een versnellingsbak met zeer lange verhoudingen. wij hebben dit in het echt getest, en dankzij deze lange versnellingsbak is hij niet of nauwelijks sneller dan de 1.4.
een 1.5 vtec-e met de versnellingsbak van de 1.4 is dan weer wel een pak sneller.
als ik van u was zou ik wel voor de 1.5 gaan als je eventueel nog wil gaan tunen. de 1.5 vtec-e is te tunen zonder turbo tot 150pk. en het blok blijft toch betrouwbaar. de 1.4 kan met de cilinderkop van een 1.6 esi tot een 130pk geraken.
indien je goedkoop wil zijn met bijvoorbeeld verzekering en taxen, dan zou ik voor de 1.4 gaan met 75pk, als je de gaskleppakking van de 75pk versie veranderd voor die van de 90 pk versie, dan heb je 90pk. de motor is compleet hetzelfde als van de 1.4 90pk versie, maar dan gesmoord met een kleiner gat in de pakking bij de gasklep. dat is dus 15pk winst voor ongeveer 4euro als je het zelf kan. bij de garage kunnen ze dit ook goedkoop doen, dus je rijd met een 90pk 1.4 terwijl je heel goedkoop rijd op papier met een 75pk
Comment