Civic CRX
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
HONDA Lovers
Collapse
X
-
idd, 'k had graag zo eentje gehad. Maar de meeste zijn compleet gemarginaliseerd en/of compleet afgeragged. Komt er nog eens bij dat ze meestal nog duur betaald worden en dat de verzekeringsmaatschappijen hun red allert afgaat bij het horen van de lettercombinaties "CRX" en "Vtec"
In 2003 ben ik naar eentje gaan kijken bij willems in d'monde. een orginele groen/blauwe CRX 1.6 Vtec. Ik kende de auto want de man die hem had ingeruild tegen een accord 2.2 woont hier in 't dorp. Ik wist dat hij perfect onderhouden was en zeker niet afgebeuld.
Spijtig genoeg moest het ding nog 5000€ kosten, 't was een bj '90 en had 205000km op de teller. Dat vond ik eerlijk gezegd van het goede teveel om nog maar te zwijgen over de reactie van men verzekeringsmakelaar....
Comment
-
das iets raar, accord aerodeck. niet?
voor de nsx lovers:
Comment
-
Man dien accord aerodeck blijft zalig. Vroeger hier thuis nog zo één gehad. 2.0i 122pk in zilver en met sportwielekes. Je moest al flink je best doen om dat ding af te schudden. M'n vader reed er super graag mee terwijl m'n moeder hem simpelweg haatte!
Enige foto die ik ervan heb is eentje van aan de zee, en dan nog op de achtergrond...
greets,
Avantus
Comment
-
En nog een foto van onze vroegere CRX van de eerste generatie. (1 van de 7 of 8 Honda's die we gehad hebben) Was de aller-allereerste CRX in België geleverd ('83). Moteur kon je niet kiezen, twas die kleur of niets, geen opties te kiezen...schuifdakske had hij uiteraard wel.
M'n vader vertelde overlaatst nog dat toen hij opt straat in knokke stond, iedereen daar rond kwam staan, foto's nemen, en vragen wat dat ding was
Hij heeft er nog eens vollenbak mee vanaf de zee naar sint-niklaas mee geraced tegen een Golf GTI.
Paar dagen later komt hij met de CRX bij vrienden en die zegt "ah zo ne nieuwe crx, mijn broer me zijne GTI heeft daar vorige week gansen tijd op den expresweg tege gereden. Da is naart schijnt nie bij te houden!" ....
Foto'ke is van de dag van de aflevering. Originele wielen gingen er meteen af en er kwamen sportievere honingraatjes op.
Jammer trouwens dat het imago van CRX'n zo omzeep geholpen is door al die tunerkes ....aah the good old days...
greets,
Avantus
Comment
-
http://honda-tech.com/zerothread?id=1652172
friday afternoon.... finished work......50 mile hike home down the m40-a40 and through london. (plus a private stretch of road)
same crappy drive, different day. but today would prove to be different
got to about hanger lane/park royal on the a40. and onto my private stretch of road, im poodling along, and an nsx flys by. being a honda owner, i thought i'd follow it and just admire it.
now i've just finsihed fitting a turbo to my DD.
pretty rapid, and its got an open downpipe as i aint fabbed up a exhaust for it yet.
so trying to follow an nsx without being noticed is kinda hard.
heres the nsx
and
so im tailing it, and i pass it cos of traffic,(yup, traffic on my private land) i get a glance, and thought, hmm, he looks familiar, he passes me cos of traffic, and now im sure i deff know him. so now im trying to pull up next to him. by now, partial throttle isnt an option. he floors it off the (drag) lights, i chase, stick with him upto end of 4th. cant get side by side with him. too busy (on my own land!!!!)
get to an open stretch, both gone for it, still on his ass, cant shake me. i back off as were approaching 3 figure marks and to the end of my private road. i start braking, but he aint, even my anticipated point of braking had i been going all out, he still aint braking, boy does he brake late!!!!!!
we both slow and we roll off my private land, and back onto the traffic ridden streets of london. by this point, i stil aint pulled up next to him to have a chat.
suprisingly/luckily, he pulls off the same exit as me.
onto the slip road, and i finally get to pull up next to him.
we roll down our windows, and he gives me the thumbs up, u wont believe who it was........................................... you wont believe it even wen u see it............................
yup.............. the man himself!!!!!!!!!!!!
HONDA RACING F1 DRIVER JENSEN BUTTON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
boy was i in shock wen i saw him in the drivers seat.
talk about being the luckiest sod on the planet, getting to race the UK's elite/best. most people only get to meet him/autograph.
try goin wheel to wheel with him, it feels good!!!
i think its a sign, i am an elite :yikes:
we spoke briefly for about a minute, he was shocked how quick my car was, asked me wat i done, and i told him, blah blah blah, that made my weekend.
so that was my claim to fame, hope u all enjoyed it. and hopefully next time i see schumy in a enzo when im boosting around 25 pounds
Comment
-
I don't know, en eerlijk gezegd hoeft dat voor mij ook niet!
Ik ben vorige week kort met de vernieuwde S2000 gaan rijden, en ik was op slag weer verliefd. M'n eerste keer S2000 was toen 'ie nog niet zo lang uit was, en ik was toen al verliefd. De nieuwe ziet er nog 1.000 keer knapper uit met z'n knappe 17" velgen en z'n modernere snoet. Binnenin is en blijft het pover, maar dat ding is zo'n rijmachine dat je daar na 10 seconden al geen oog meer voor hebt.
Ik had wel de indruk dat 'ie trager was dan de eerste, maar dat zal wel te maken hebben met het feit dat ik toen, zo'n 5 jaar terug denk ik, nog niet zo'n pk-monsters gewoon was. Ondertussen heb 'k al wel wat lekkers onder m'n poep gehad, en aangezien we steeds meer gewoon geraken aan koppelbeesten, is 't ferm aanpassen aan de (overigens sublieme) motorkarakteristiek.
Het lag nat toen ik 'm reed, en ik ben dus no way voluit kunnen gaan. Ik zou 'm maar wat graag 'es op Zolder kunnen testen... Anderzijds laat die auto zich op weinig grippy ondergrond zo subliem rijden, zelfs binnen de snelheidslimieten kan je 'm op érg veel plaatsen mooi dwars zetten (niet tevéél, want als je zwarte strepen achterlaat op 't wegdek kan de Pliesie je beboeten voor "het beschadigen van het wegoppervlak" ...). En nog maar 'es is gebleken dat 't "driften" met geen enkele andere auto zo goed gaat dan met een erg evenwichtige achterwielaandrijver met een atmosferische benzinemotor : de gasrespons en de lineariteit is zo verdomde goed, dat je daarmee als met een scalpel door boter zo precies kan sturen met de achterwielen. Dat lukt no way met een (turbo)diesel, en ook drukgevoede benzines kunnen dat zo secuur niet.
Wat een machine...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa
Ik had wel de indruk dat 'ie trager was dan de eerste, maar...
Hij Ãs ook wel degelijk een beetje trager dan de eerste, heb ik gelezen in de Autogids. Had dat niet te maken met versnellingsbakverhoudingen, of detailveranderingen aan de motor (milieunormen?)
Ik zou het eens moeten opzoeken...
S2000 op circuit Zolder
Comment
Comment