Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
nee, das waar. dat is idd ne mooie wagen ,maar denk dat er niemand mee rijd hier he ;-) ah ja btw: over de zinsbouw daar denk ik niet dat over gaat he. groetjes
yo mannen, wil nu niet vervelend doen ze en tegen niemand zen heu.... (kar) rijden maar vind echt niet 1ne peugeot die mooi is of zelfs goed gebouwd is! ze kunnen wijn en goedkoop auto's bouwen ja , maar dan ist ook gedaan met uitleggen. dus waarom een compleet hoofdstuk er aan geven? en ja heb met veel autos al gereden, maar ja smaken verschillen he
Dat is jouw persoonlijke mening, en je zegt het zelf al, smaken verschillen.
Met welke peugeots heb je dan al gereden ?
Ik ben zelf ook geen fan van de meeste nieuwe modellen van peugeot.
Maar de oudere sportieve types kunnen mij zeker bekoren. zoals de 205 GTI, 106 rallye, 309 gti, en uiteraard de 306 gti.
yo mannen, wil nu niet vervelend doen ze en tegen niemand zen heu.... (kar) rijden maar vind echt niet 1ne peugeot die mooi is of zelfs goed gebouwd is! ze kunnen wijn en goedkoop auto's bouwen ja , maar dan ist ook gedaan met uitleggen. dus waarom een compleet hoofdstuk er aan geven? en ja heb met veel autos al gereden, maar ja smaken verschillen he
yo mannen, wil nu niet vervelend doen ze en tegen niemand zen heu.... (kar) rijden maar vind echt niet 1ne peugeot die mooi is of zelfs goed gebouwd is! ze kunnen wijn en goedkoop auto's bouwen ja , maar dan ist ook gedaan met uitleggen. dus waarom een compleet hoofdstuk er aan geven? en ja heb met veel autos al gereden, maar ja smaken verschillen he
Wacht effe, even resumeren.
je rijdt met een audi 80 (popular vervoersmiddel van allochtonen) en je komt hier zeggen dat peugeot geen mooie wagens maakt.
je rijdt met een audi 80 (popular vervoersmiddel van allochtonen) en je komt hier zeggen dat peugeot geen mooie wagens maakt.
sorry maar nu lig ik even kreupel van het lachen.
So? In zijn tijd was een Audi 80 toch niet lelijk? Ik ben ook van mening dat de frontjes van de laatste Peugeots nergens op lijken. Ach, iedereen zijn mening.
So? In zijn tijd was een Audi 80 toch niet lelijk? Ik ben ook van mening dat de frontjes van de laatste Peugeots nergens op lijken. Ach, iedereen zijn mening.
15 december 2005 - Peugeot introduceerde in 2000 het roetfilter op de 607. Inmiddels verlaat het merendeel van alle Peugeots met een HDi-dieselmotor, de fabriek met een FAP-roetfilter. Dat is nu al meer dan een miljoen keer gebeurd.
Het roetfilter is voortgekomen uit de door PSA Peugeot Citroen gekozen strategie om een bijdrage te leveren aan het verminderen van de uitstoot van schadelijke stoffen. Het filter zorgt in combinatie met de HDi-technologie voor een voorsprong op het gebied van het beperken en opvangen van roetdeeltjes zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties van de motor. Inmiddels zijn alle modellen met deze technologie leverbaar en dat zorgt voor verkoopsuccessen. Meer dan 500.000 keer voor 307, 220.000 keer voor de 407, bijna 100.000 voor de 607 en meer dan 80.000 bij de 807! Zelfs van de 206, die sinds mei 2004 leverbaar is met een HDi met roetfilter, zijn er al 40.000 verkocht.
Naast de toepassing van het roetfilter volgt Peugeot nog een andere strategie: down-sizing. Door de cilinderinhoud van de motor te verkleinen, met behoud van de motorprestaties, wordt de uitstoot van schadelijke stoffen ook gereduceerd. Verder is PSA Peugeot Citroen bezig om in samenwerking met BMW het aanbod van benzinemotoren te vernieuwen.
Naast het roetfilter is Peugeot ook bezig met de ontwikkeling van alternatieven voor benzine of diesel als brandstof. Allereerst is er de biodiesel, een energiebron die vandaag al toepasbaar is. Deze brandstof heeft twee belangrijke voordelen: de brandstof kan in alle bestaande dieselmotoren worden toegepast en de uitstoot van CO2 is 18% lager dan bij het gebruik van de traditionele dieselolie. Deze brandstof wordt zelfs gebruikt in de autosport. In de Peugeot RC Cup rijden de auto's op een mengsel van 50% diesel en 50% biodiesel. En ook in de European Le Mans Series zal deze brandstof gebruikt gaan worden.
Andere mogelijkheden die worden onderzocht zijn bijvoorbeeld hybrideaandrijving. Hierbij wordt de auto aangedreven door een combinatie van een verbrandingsmotor en een elektromotor. Het voordeel van een dergelijke aandrijving is een vermindering van het verbruik van fossiele brandstoffen en dus de uitstoot van CO. Bovendien is het mogelijk de verbrandingsmotor alleen bij toerentallen te laten werken waarbij het rendement optimaal is. Binnenkort zal PSA Peugeot Citroen een prototype tonen met hybridetechniek, waarbij de brandstofmotor diesel gebruikt en voorzien is van een roetfilter.
Peugeot wil graag een bijdrage leveren aan de uitdaging om de gevolgen van het broeikaseffect te verminderen en neemt daarom actief deel aan de wereldwijde vermindering van de uitstoot van koolstofhoudende gassen. Het in 1998 gepresenteerde project om in het Amazonegebied een koolstofbron op te zetten, wordt financieel door Peugeot gesteund met een bedrag van € 10.000.000,-. Het project heeft twee hoofddoelstellingen: ten eerste het op grote schaal herbebossen van kaalgekapte gebieden om koolstof op te vangen en de biodiversiteit te herstellen. Daarnaast wil men kunnen meten in welke mate een ecosysteem in staat is om CO op te kunnen nemen. Het is bovendien een levend bewijs van een theoretisch concept. Het gaat om een experiment op grote schaal, dat inzicht moet bieden in de specifieke eigenschappen van een ecosysteem als een tropisch regenwoud. De eerste resultaten van dat project zijn veelbelovend. In de afgelopen jaren zijn er meer dan twee miljoen bomen geplant.
Eind november van dit jaar werd de 5.350.000ste Peugeot 206 geproduceerd. Daarmee is dit succesnummer van Peugeot de illustere 205 in aantallen gepasseerd.
De Peugeot 205 had er van 1983 tot 1998 voor nodig om tot een productie van 5.278.000 exemplaren te komen. De 206 is daar in recordtijd overheen gegaan. Eind november waren van het model, waarmee in 1998 werd gestart, 5.350.000 stuks gemaakt. Overigens zal het aantal 206´en niet veel verder oplopen omdat in het voorjaar de productie van de opvolger van start gaat. Overigens betekent de komst van de 207 niet dat de 206 meteen van het toneel verdwijnt. Het oude model zal nog enige tijd worden verder geproduceerd en ook in Nederland in het leveringsprogramma blijven.
Eind november van dit jaar werd de 5.350.000ste Peugeot 206 geproduceerd. Daarmee is dit succesnummer van Peugeot de illustere 205 in aantallen gepasseerd.
De Peugeot 205 had er van 1983 tot 1998 voor nodig om tot een productie van 5.278.000 exemplaren te komen. De 206 is daar in recordtijd overheen gegaan. Eind november waren van het model, waarmee in 1998 werd gestart, 5.350.000 stuks gemaakt. Overigens zal het aantal 206´en niet veel verder oplopen omdat in het voorjaar de productie van de opvolger van start gaat. Overigens betekent de komst van de 207 niet dat de 206 meteen van het toneel verdwijnt. Het oude model zal nog enige tijd worden verder geproduceerd en ook in Nederland in het leveringsprogramma blijven.
bron: Autoweek.nl
van een succesnummer gesproken.
Peugeot heeft toch mooie modellen tegenover Renault en de andere PSA merken.
Momeneel niet meer. Bij Peugeot Belgie zeiden ze dat hij vanaf januari terug te verkrijgen is. Maar ik hoor al weer geruchten dat het ook juni 2006 kan zijn.
Ik ben dringend aan een nieuwe auto toe, en heb mijn zinnen op dat model gezet.
Momeneel niet meer. Bij Peugeot Belgie zeiden ze dat hij vanaf januari terug te verkrijgen is. Maar ik hoor al weer geruchten dat het ook juni 2006 kan zijn.
Ik ben dringend aan een nieuwe auto toe, en heb mijn zinnen op dat model gezet.
Misschien kan je ergens zoeken voor een occasie met weinig kms?
Niks occasie, niks Citroen. Ik wil een nieuwe. De motor zou ook iets verbetert zijn (beter koppel). Ik heb gisteren een testrit gemaakt in Nederland bij Peugeot Experience. Supergoed meegevallen daar.
Comment