Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PEUGEOT Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
Ja ne Mazda MX-5 e. Spijtig da Peugeot zo niets in dienen aard heeft. Den RCZ ja ma die maken ze ni meer en is ook geen cabrio.
Als ge gene MX5 wilt en zoiets in dat genre, koop dan ne Fiat spider
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Wat is er mis met ne mazda dat ge ne peugeot wilt?
Als ge gene MX5 wilt en zoiets in dat genre, koop dan ne Fiat spider
Ik zou het zelf zien zitten om met een pick-up te rijden, eigenlijk zou ik voor elke dag van de week nen andere wagen moeten hebben.
Comment
-
Wat een lof voor de Pug
Can a small French hatch from 1991 really compete against the greatest 911 ever made?2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk BerichtenWat een lof voor de Pug
Heb vroeger een Clio3 RS gehad, goede wagen daar niet van, maar na een tijdje vond ik die niet speels genoeg meer.
Nu heb ik een (licht aangepaste) 106 rallye en die raak ik maar niet beu, integendeel, da's altijd weer glimlachen
Comment
-
Idd ,heb reed zelf 24 jaar geleden met een 106 XSi gereden ,vriend van me had een rallye, was nog puur rijden.2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design
Comment
-
Die zie je hier niet meer rijden, behalve deze dan.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Peugeot 504 (1968-2004)
In vergelijking met zijn voorganger 404, was de Peugeot 504 een hypermoderne auto. Hij wordt onthuld tijdens de autosalon van Parijs in september 1968 en heeft een carrosserie die in eigen huis is ontwikkeld, al was Sergio Pininfarina daarbij wel komen helpen. Alle vier de wielen zijn onafhankelijk geveerd en de 504 is rondom uitgerust met schijfremmen. De 1.796 cc viercilinder-motor (82 pk) is een doorontwikkeling van de motor van de Peugeot 404. Amper een jaar na zijn introductie is hij al leverbaar met brandstofinjectie en stijgt het vermogen naar 97 pk. In datzelfde jaar (1969) werd de 504 verkozen tot Europese ‘Auto van het Jaar’ en natuurlijk komt dat de verkoopcijfers ten goede.
De productie stopt pas in 1983 en dan zijn al ruim 2,8 miljoen 504’s gebouwd. Maar zelfs dan valt het doek nog niet helemaal voor de populaire Peugeot, want in Zuid-Amerika gaat men nog jaren verder; in Nigeria en Kenia zelfs tot en met 2004. Daar maakt men sedans (Berlines), pick-ups en stationwagens (Breaks); allemaal varianten die ook in Europa populair zijn. Wij hebben ook de keuze uit een Familiale (stationwagon voor het hele gezin), Commerciale (station voor het bedrijf) én een schitterende coupé en cabriolet met een nogal afwijkende carrosserievorm. Die laatste twee versies zijn bovendien leverbaar met een V6-motor, goed voor 144 pk en een top van 185 km/h. Alle andere versies zijn ook leverbaar met viercilinder dieselmotor. In eerste instantie heeft die een inhoud van 1.948 cc, maar dat wordt eerst vergroot tot 2.112 cc en later tot 2.304 cc. De Franse firma Dangel bouwde de meest exclusieve versies van de 504: op basis van de Breaks en pick-up voorziet die de auto van vierwielaandrijving.
Last edited by Jocar; 23/01/2018, 08:43.Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Ne slappe krakende cabrio.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
-
PEUGEOT 104 ( 1972-1988 )
Als Peugeot de 104 presenteert in 1972, is het merk trots te kunnen melden dat het de kleinste vierdeurs auto ter wereld kan aanbieden. ‘Huis-ontwerper’ Pininfarina had het supercompacte model voor Peugeot getekend. Om ruimte te besparen zijn niet alleen de wielen zo ver mogelijk op de hoeken van de carrosserie geplaatst, maar ook is zo min mogelijk ruimte voor de motor ingeruimd. Het 954 cc vierpittertje (50 pk) dat samen met Renault was ontwikkeld, was niet alleen dwars voorin geplaatst, maar ook nog eens onder een hoek naar achteren. Bovendien is de versnellingsbak direct onder het blok gemonteerd, net zoals de Mini dat in 1959 al had. Later kwam er ook een 72 pk sterke versie met een cilinderinhoud van 1.360 cc. Vanaf 1977 is de 104 leverbaar met een vijfde deur en is Peugeot opnieuw trots. Nu op de kleinste vijfdeurs ter wereld. Toen hij in 1985 uit de prijslijsten werd geschrapt, dacht iedereen dat het doek voor de 104 was gevallen, maar verdraaid: een jaar later werd hij opnieuw aangeboden. Pas in 1988 is het echt afgelopen. Al die tijd was er ook een, nog kortere, coupé-versie leverbaar. Die is niet alleen 19 centimeter korter, maar ook een stuk luxer. Eerst heet hij gewoon Coupé, later 104 ZL, -ZR en -ZS. Citroën levert trouwens ook een eigen versie van de 104 die LN heette, en Talbot verkoopt hem als Samba.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
ik mis de versies van 80 pk met de 1360ccm motor, en de 93 pk varianten die vooral in de amateurralleysport zeer gewild waren. De motortjes zijn trouwens nauwelijks kapot te krijgen. Ik heb de 80pk variant in de 205 steken en daar staat al een mooie 400K op. Olie van de versnellingsbak is trouwens gewoon de motorolie. Omdat de bak haast in de motor zit (en niet aan de motor zoals gebruikelijk) gebruikt die dus dezelfde olie als de motor. Daarom de oliewissels op 7500km's in het begin en daarna opgetrokken naar 10K. De TU blokken die daarna komen zijn gewoon een doorontwikkeling hiervan (met aparte vesnellingsbak nu), tot zelfs de heel moderne variant die in de 307 is gekomen. Alle interne onderdelen zijn daarom perfect uitwisselbaar tussen de verschillende motoren en maakt dat de XY blokken (zoals in de 104) nog heel lang kunnen genieten van vervangonderdelen (wat ze maar heel weinig nodig hebben).
In mijn bescheiden mening één van de beste motoren van die periode...zoniet de beste net omwille van zijn grote betrouwbaarheid en oerdegelijk ontwerp.
Comment
Comment