Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dezelfde als mijn 304 GLD, enkel de versnellingspook aan het stuur. Ik had er ook een sportstuur en andere meters (volt, vacuüm en de derde weet ik niet meer) in bijgeplaatst. Toen niemand gevonden die er een toerenteller in geplaatst kreeg tegen een schappelijke prijs, was destijds in geen enkele diesel te vinden. Ook in de Golf I D die net gepresenteerd was vond je die niet. Frustratie!
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
hoewel ik nu 40 jaar later er toch nog wel eens een ritje zou willen in maken
ik geniet van alle comfort en luxe van de s, maar...ik vond die bremer-camper ook zo plezant rijden he, die diesel die oorverdovend in de cabine ratelt, die traagheid, dat mechanische, het schakelen met een pook die absoluut niet ergonomisch stond maar daar waar de boite achter de motor hong
weet je nog hoeveel die zoop, die 3-nul-4, was dat al zo weinig als een golfke?
maar een diesel heeft geen vacuum, das iets inherent aan een benzine
Mogelijk, zal die kennis mij toen wijsgemaakt hebben, ik was en ben daar technisch niet genoeg onderlegd voor Ik weet alleen nog dat ik persé een toerenteller wou en dat hij dat niet kon plaatsen dus heeft hij maar andere metertjes erin gezet die wat bewogen
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
weet je nog hoeveel die zoop, die 3-nul-4, was dat al zo weinig als een golfke?
Een liter of 6 verbruikte die. Die motor was toen al redelijk verouderd tov de nieuwe Golf motor destijds. Moest ook gestart worden aan een trekker en stilgelegd met een hendel links onderaan het dash. Je ziet er een beetje van op de foto, ook de rode gloeilamp. Ik wou een diesel maar de moderne Golf was iets te hoog gegrepen toen
ik was ook zo zot van diesel, ik had van matchbox een rode golf gti, maar in mijn gedachte was dat een golf c basisdiesel met automaat en servostuur
die prestaties zoals een 200d/8, wel een sjonnie maar pk's hoefden niet, all show no-go
Autogek, ik ken er alles van en het moest diesel zijn de eerste jaren. Dat kwam vooral omdat er thuis destijds achtereenvolgens een 180D (1964), een 200D (1969), een 220D (1974) en een 300D (1977) stonden. Als je het met de paplepel ingegoten krijgt natuurlijk....
Niettegenstaande werd ik met onderstaande prestaties dik uitgelachen door de vrienden met de Kadett, de Escort en de Mazda 818 Coupé
Peugeot 304 GLD Prestaties
Topsnelheid : 131 km/h
Acceleratie van 0-100 km/u in seconden : 26.8 s
Acceleratie van 0-400m : 22.6 s
Acceleratie van 0-1000m : 43.4 s
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment