Oorspronkelijk geplaatst door Jarno
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PEUGEOT Lovers
Collapse
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDe gewone 407 is toch ook niet mis he.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gaston Bekijk Berichten
wat een contrast met een fully loaded G AMG
de pedalen zijn anders samen met al de rest, dees is peugeot
Comment
-
In the late 1960s, the French army decided that its 10,000 Jeeps needed to be replaced. The replacement vehicle would carry four men with radio equipment and would be small enough to be parachuted and transported by plane.
After lots of technical issues, the new vehicle was designed in the 1970s. An agreement was settled between Peugeot and Mercedes to co-produce the vehicle by a proportion of 50% each. Peugeot mounted the engine of the Peugeot 504 and the transmission of the Peugeot 604 on the Mercedes-Benz G-Class; it also installed the electrical systems, soldered the exterior and painted the car. The rest was done by Mercedes. Peugeot did not have a licence to export the vehicle anywhere else than to the African countries bound to France by defence agreements. The plant in Sochaux did the final assembly. The first prototype was tested in 1978, beginning a long series of tests and trials, notably a rally in south Algeria with a petrol and a diesel P4.
The French Army ordered 15,000 P4s, both petrol and diesel versions, in 1981, order downgraded to 13 500 units with the downsize of the Army. From 1985, production was transferred to Panhard in Marolles-en-Hurepoix, where 6,000 vehicles were produced.
A civilian version was made, but encountered little success because of a high price and a poor mass/power ratio.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jarno Bekijk Berichtenik vind de 407 coupé verdomd geil
ben mijn ouders aan't proberen te overtuigen om de 407 weg te doen en de coupé te kopen.
pa ziet het zitten, maar de moeder niet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichten1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Denniske Bekijk BerichtenZaaaalig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door arnev. Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten205 3.0 V6
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk Berichten205 3.0 V6
Volgens mij rijdt dat ding voor geen meter.
Comment
-
In 205 jes steekt men vooral in Nederland en Engelend nogaleens een straffer motortje.
En die dingen gaan voor elke meter. (mits een fatsoenlijk inbouw en met de nodige aanpassingen aan remmen en ophanging)
Hier zit bijna een industrie rond zoals dat in Engeland het geval is bij verschillende oldie's.
Vooral Mi16 motors tot 190 pk zijn goed in trek, maar ook de turbo motoren van de 405T16 (vanaf 220pk) ziet men redelijk.
Een V 6 komt minder voor vanwege de moeilijkere inbouw.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Darl'mat Bekijk BerichtenIn 205 jes steekt men vooral in Nederland en Engelend nogaleens een straffer motortje.
En die dingen gaan voor elke meter. (mits een fatsoenlijk inbouw en met de nodige aanpassingen aan remmen en ophanging)
Hier zit bijna een industrie rond zoals dat in Engeland het geval is bij verschillende oldie's.
Vooral Mi16 motors tot 190 pk zijn goed in trek, maar ook de turbo motoren van de 405T16 (vanaf 220pk) ziet men redelijk.
Een V 6 komt minder voor vanwege de moeilijkere inbouw.
Allemaal goed en wel, maar jij hebt het vooral op de 4 cilinder 16 klepper motoren.
Dat is niet zo wreed, want dat is niet veel groter en niet veel zwaarder dan de standaard blokjes.
Zo'n V6 however weegt toch aanzienlijk meer.
Dat is volgens mij toch al niet evident om een FWD karretje van 900-1100kg met V6 motor en 2XXpk een deftig weggedrag te geven...
Gewichtsverdeling is om te beginnen al totally fucked up.
Comment
Comment