idd das mooi , moet gezegd worden
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PEUGEOT Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door demokeyo mannen,
wil nu niet vervelend doen ze en tegen niemand zen heu.... (kar) rijden maar vind echt niet 1ne peugeot die mooi is of zelfs goed gebouwd is! ze kunnen wijn en goedkoop auto's bouwen ja , maar dan ist ook gedaan met uitleggen. dus waarom een compleet hoofdstuk er aan geven? en ja heb met veel autos al gereden, maar ja smaken verschillen he
Met welke peugeots heb je dan al gereden ?
Ik ben zelf ook geen fan van de meeste nieuwe modellen van peugeot.
Maar de oudere sportieve types kunnen mij zeker bekoren. zoals de 205 GTI, 106 rallye, 309 gti, en uiteraard de 306 gti.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibiDeze kun je nu toch moeilijk "niet mooi" noemen hé !!! :
Oh jawel hoor. Althans wat het exterieur betreft. De verhoudingen kloppen niet om esthetisch te zijn. Vooral de overhang vooraan is veel te groot. En dat tracht men dan te verdoezelen door langwerpige koplampen te ontwerpen. Jammergenoeg zijn deze koplampen té lang. Deze 407 Coupé lijdt duidelijk aan het Citroën C5-syndroom, en ik vind ook die wagen ronduit lelijk (eigenlijk zowat de lelijkste wagen momenteel op de markt). Feit is wel dat die grote overhang zeker zijn nut heeft voor een wagen met voorwielaandrijving en met het oog op het beschermen van voetgangers als deze zouden worden aangereden door een wagen als deze, maar niettemin vind ik deze "constructie" ronduit lelijk. Het interieur daarentegen ziet er zalig uit.
Comment
-
GELUKKIG
wil nu niet vervelend doen ze en tegen niemand zen heu.... (kar) rijden maar vind echt niet 1ne peugeot die mooi is of zelfs goed gebouwd is! ze kunnen wijn en goedkoop auto's bouwen ja , maar dan ist ook gedaan met uitleggen. dus waarom een compleet hoofdstuk er aan geven? en ja heb met veel autos al gereden, maar ja smaken verschillen he
rode 406 Coupé stap, tja, dan ben ik weer in de zevende hemel!
Meer foto's --> http://autofoto.4muller.com/406coupe.html
Comment
-
je rijdt met een audi 80 (popular vervoersmiddel van allochtonen) en je komt hier zeggen dat peugeot geen mooie wagens maakt.
sorry maar nu lig ik even kreupel van het lachen.
A Twist of the Wrist
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 911turboWacht effe, even resumeren.
je rijdt met een audi 80 (popular vervoersmiddel van allochtonen) en je komt hier zeggen dat peugeot geen mooie wagens maakt.
sorry maar nu lig ik even kreupel van het lachen.
So? In zijn tijd was een Audi 80 toch niet lelijk? Ik ben ook van mening dat de frontjes van de laatste Peugeots nergens op lijken. Ach, iedereen zijn mening.
Comment
-
Audi 80
Oorspronkelijk geplaatst door BikefreakSo? In zijn tijd was een Audi 80 toch niet lelijk? Ik ben ook van mening dat de frontjes van de laatste Peugeots nergens op lijken. Ach, iedereen zijn mening.
Zelf heb ik in 1986 een Audi 100 Avant gereden, maar....
Ik ga voor Peugeot...
PS Indien je nog folders van Audi zoekt van half jaren 80, ik heb bijna alles
liggen en wil wel ruilen, desnoods verkopen.
Comment
-
Peugeot produceert miljoenste roetfilter
15 december 2005 - Peugeot introduceerde in 2000 het roetfilter op de 607. Inmiddels verlaat het merendeel van alle Peugeots met een HDi-dieselmotor, de fabriek met een FAP-roetfilter. Dat is nu al meer dan een miljoen keer gebeurd.
Het roetfilter is voortgekomen uit de door PSA Peugeot Citroen gekozen strategie om een bijdrage te leveren aan het verminderen van de uitstoot van schadelijke stoffen. Het filter zorgt in combinatie met de HDi-technologie voor een voorsprong op het gebied van het beperken en opvangen van roetdeeltjes zonder dat dit ten koste gaat van de prestaties van de motor. Inmiddels zijn alle modellen met deze technologie leverbaar en dat zorgt voor verkoopsuccessen. Meer dan 500.000 keer voor 307, 220.000 keer voor de 407, bijna 100.000 voor de 607 en meer dan 80.000 bij de 807! Zelfs van de 206, die sinds mei 2004 leverbaar is met een HDi met roetfilter, zijn er al 40.000 verkocht.
Naast de toepassing van het roetfilter volgt Peugeot nog een andere strategie: down-sizing. Door de cilinderinhoud van de motor te verkleinen, met behoud van de motorprestaties, wordt de uitstoot van schadelijke stoffen ook gereduceerd. Verder is PSA Peugeot Citroen bezig om in samenwerking met BMW het aanbod van benzinemotoren te vernieuwen.
Naast het roetfilter is Peugeot ook bezig met de ontwikkeling van alternatieven voor benzine of diesel als brandstof. Allereerst is er de biodiesel, een energiebron die vandaag al toepasbaar is. Deze brandstof heeft twee belangrijke voordelen: de brandstof kan in alle bestaande dieselmotoren worden toegepast en de uitstoot van CO2 is 18% lager dan bij het gebruik van de traditionele dieselolie. Deze brandstof wordt zelfs gebruikt in de autosport. In de Peugeot RC Cup rijden de auto's op een mengsel van 50% diesel en 50% biodiesel. En ook in de European Le Mans Series zal deze brandstof gebruikt gaan worden.
Andere mogelijkheden die worden onderzocht zijn bijvoorbeeld hybrideaandrijving. Hierbij wordt de auto aangedreven door een combinatie van een verbrandingsmotor en een elektromotor. Het voordeel van een dergelijke aandrijving is een vermindering van het verbruik van fossiele brandstoffen en dus de uitstoot van CO. Bovendien is het mogelijk de verbrandingsmotor alleen bij toerentallen te laten werken waarbij het rendement optimaal is. Binnenkort zal PSA Peugeot Citroen een prototype tonen met hybridetechniek, waarbij de brandstofmotor diesel gebruikt en voorzien is van een roetfilter.
Peugeot wil graag een bijdrage leveren aan de uitdaging om de gevolgen van het broeikaseffect te verminderen en neemt daarom actief deel aan de wereldwijde vermindering van de uitstoot van koolstofhoudende gassen. Het in 1998 gepresenteerde project om in het Amazonegebied een koolstofbron op te zetten, wordt financieel door Peugeot gesteund met een bedrag van € 10.000.000,-. Het project heeft twee hoofddoelstellingen: ten eerste het op grote schaal herbebossen van kaalgekapte gebieden om koolstof op te vangen en de biodiversiteit te herstellen. Daarnaast wil men kunnen meten in welke mate een ecosysteem in staat is om CO op te kunnen nemen. Het is bovendien een levend bewijs van een theoretisch concept. Het gaat om een experiment op grote schaal, dat inzicht moet bieden in de specifieke eigenschappen van een ecosysteem als een tropisch regenwoud. De eerste resultaten van dat project zijn veelbelovend. In de afgelopen jaren zijn er meer dan twee miljoen bomen geplant.A Twist of the Wrist
Comment
-
Eind november van dit jaar werd de 5.350.000ste Peugeot 206 geproduceerd. Daarmee is dit succesnummer van Peugeot de illustere 205 in aantallen gepasseerd.
De Peugeot 205 had er van 1983 tot 1998 voor nodig om tot een productie van 5.278.000 exemplaren te komen. De 206 is daar in recordtijd overheen gegaan. Eind november waren van het model, waarmee in 1998 werd gestart, 5.350.000 stuks gemaakt. Overigens zal het aantal 206´en niet veel verder oplopen omdat in het voorjaar de productie van de opvolger van start gaat. Overigens betekent de komst van de 207 niet dat de 206 meteen van het toneel verdwijnt. Het oude model zal nog enige tijd worden verder geproduceerd en ook in Nederland in het leveringsprogramma blijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999Eind november van dit jaar werd de 5.350.000ste Peugeot 206 geproduceerd. Daarmee is dit succesnummer van Peugeot de illustere 205 in aantallen gepasseerd.
De Peugeot 205 had er van 1983 tot 1998 voor nodig om tot een productie van 5.278.000 exemplaren te komen. De 206 is daar in recordtijd overheen gegaan. Eind november waren van het model, waarmee in 1998 werd gestart, 5.350.000 stuks gemaakt. Overigens zal het aantal 206´en niet veel verder oplopen omdat in het voorjaar de productie van de opvolger van start gaat. Overigens betekent de komst van de 207 niet dat de 206 meteen van het toneel verdwijnt. Het oude model zal nog enige tijd worden verder geproduceerd en ook in Nederland in het leveringsprogramma blijven.
bron: Autoweek.nl
Peugeot heeft toch mooie modellen tegenover Renault en de andere PSA merken.
1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertwestHeeft er iemand een idee wanneer dit model leverbaar is in Belgie ?
Is die nu dan niet meer leverbaar ofzo?1991 Mazda MX-5 NA
Professional Photographer - www.facebook.com/DennisNotenPhotography
www.dennisnoten.com - Flickr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BertwestMomeneel niet meer. Bij Peugeot Belgie zeiden ze dat hij vanaf januari terug te verkrijgen is. Maar ik hoor al weer geruchten dat het ook juni 2006 kan zijn.
Ik ben dringend aan een nieuwe auto toe, en heb mijn zinnen op dat model gezet.1991 Mazda MX-5 NA
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door denniskeMisschien kan je ergens zoeken voor een occasie met weinig kms?1991 Mazda MX-5 NA
Comment
Comment