Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PEUGEOT Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenMoesten ze nu eens wat sportievere bakken gaan makenOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenVoor een schamele 60K heb je een 205 T-16
En btw zo een 308rc, tis te hopen dat dat komt.
Voor wanneer zou het zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Rabbit Bekijk BerichtenGeef jij me geld.
En btw zo een 308rc, tis te hopen dat dat komt.
Voor wanneer zou het zijn?
maandag 15 juni 2009
Kennen jullie de Peugeot RC-Z nog? Deze spectaculaire conceptcar schitterde op de IAA-editie van twee jaar geleden. Na lovende reacties besloot Peugeot de auto in productie te nemen en daarvan zien we hier de eerste levenstekenen.
De Peugeot 308 RC-Z lijkt een soort spin-off van de eerste generatie van de Audi TT, maar de Fransen willen hiervan niets weten. Toch zal de Duitser als toekomstige tegenstrever worden gezien. In de motorsteunen van de 308 RC-Z zullen naar verwachting de sterkere krachtbronnen van de 308 huizen. Er wordt zelfs gesproken over een 250 pk sterke benzine. Sportief ingestelde klanten met dieselminnende gedachten worden eveneens niet overgeslagen.
Nauwelijks afwijkend
Toen Peugeot de RC-Z in 2007 onthulde zag de coupé op basis van de 308 er behoorlijk productierijp uit. Enthousiastelingen hoopten en verwachten dan ook dat de auto snel in productie zou gaan. Helaas, uiteindelijk hebben deze personen ruim tweeënhalf jaar moeten wachten. De 308 RC-Z zal namelijk niet eerder in de showrooms verschijnen dan in het eerste kwartaal van 2010. Het showdebuut staat eerder gepland, en wel begin september tijdens de IAA in Frankfurt. Ondanks de ‘vertraging’ heeft de 308 RC-Z niet aan looks verloren. Peugeot heeft, zoals we dat van hen gewend zijn, de verschillen tussen het studiemodel en het productiemodel zeer beperkt gehouden. Maar dat hadden jullie natuurlijk allang gezien aan de hand van de spionagefoto’s.
Bron: http://www.autowereld.com/spyshots/d...p?artikel=8167Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichtende 6 bak zit aan de marge van iets meer dan 370 Nm, de 2.2 hdi heeft dezelfde bak en die zit aan 370 nM
bronnen? bij peugeot zelf
zolang ge tot 370 gaat hebt ge geen problemen, gaat ge erover KUNT ge problemen krijgen
Sjiek. Allé, wel spijtig.
Weet je toevallig welke versnellingsbak er in de Bipper HDI wordt gebruikt? En hoeveel koppel die aankan?
Comment
-
daar hangt het vanaf welk type bak ge hebt. De 1.4 is indertijd geleverd in de 206 en de 307. In de 206 had die 150 Nm omdat de bak niet meer aankon. Voor de 307 had peugeot de vernieuwde vijfbak gebruikt en die kon dan meer koppel aan zodat men voor deze auto de motor niet op koppel heeft begrensd. Die levert dan 10Nm meer dan in de 206.
Als ge het type bak te weten komt dan kan ik zien tot hoever ge kunt gaan.
Maar ook hier weer een grote maar! Ik kende een paar jaar geleden iemand die een C3 1.4 hdi had (zelfde bak als 206). Die experimenteerde daar zelf wat mee. Die had na chiptuning, vergrootte intercooler en ethanol injectie voor nog meer koeling 125 pk (en ja op de testbank gemeten). Die heeft zijn eerste koppelingsplaat er al na 2000 km door geblazen. Daarna rijstijl wat aangepast (geen volgas meer op maximum koppel toerental) en nooit geen problemen meer gehad, zelfs niet met extra speling op de bak zelf. Op 120.000 km auto verkocht.
Comment
-
Bipper heeft de nieuwste 1.4 HDI met 70pk en 160Nm (dus niet de 68pk en 150Nm van in de 206/207), dus ik vermoed dat 'ie die versterkte boite ook al heeft?
Mijn plan is voorlopig niet om daar 130pk uit te krijgen, maar wil gewoon weten of er speling is voor wat meer koppel door een chipje.
Comment
-
-
Mijn favoriet is de 207
Zilver, driedeurs en liefst een 1.4 benzine.
Aangezien ik nog niet meerderjarig ben, rijd ik er nog niet mee, maar ik vind het wel een supermooie auto!
Mijn vader en ik hebben onlangs eens een testritje gaan maken met de 207 en dat voelde fantastisch (het was trouwens een vijfdeurs, zwart en 1.6 HDi).
Comment
-
Ik hoor nu ook bij de Peugeot-rijders. Na 9 jaar met enkel VW-Seat-Audi gereden te hebben was dit wel een omschakeling. Het is een 407Sw 2.0 HDi 2008 JBL-uitvoering geworden (zie voor foto's bij Mijn franse auto). Tot hiertoe alleen tevreden met uitzondering van het verbruik. Ik rijd eerder rustig en vooral autosnelweg en zit toch aan een verbruik van 6.5 à 7.5. Ik had gedacht dat dit iets minder zou zijn. Maar het is ook een redelijk zware auto. Ik hoop gewoon dat hij lang meegaat.
Comment
-
Iemand hier die weet wat er met garage Collin in Sint-Truiden gebeurd is?
In juli was die d'r nog en gisteren heb ik gezien dat de toonzaal daar volledig leeg is, volgens de Peugeot site bestaat de garage niet meerOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
Comment