Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PEUGEOT Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Eén van de mooiste en meest miskende Peugeots ooit:

    Peugeot 405 T16








    Een turbogeblazen tweeliter onder de kap. En daar heb ik een vraagje over...:


    We kennen allemaal de Porsche 997 turbo: "De eerste seriewagen met een benzinemotor met variabele turbo."

    Ook deze Peugeot had al een variabele turbo! De Garett VAT 25.
    Zou het gaan om een ander soort variabele turbo, een andere manier om dat te bereiken?




    Enkele andere gegevens:

    Permanente vierwielaandrijving
    200 pk (220 in overboost)
    288 Nm (318 in overboost)
    Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
    Bestelt
    1995 Mazda MX-5 1.8

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz


      Een turbogeblazen tweeliter onder de kap. En daar heb ik een vraagje over...:


      We kennen allemaal de Porsche 997 turbo: "De eerste seriewagen met een benzinemotor met variabele turbo."

      Ook deze Peugeot had al een variabele turbo! De Garett VAT 25.
      Zou het gaan om een ander soort variabele turbo, een andere manier om dat te bereiken?

      Ha, ik heb al iets gevonden. Blijkbaar was de turbo in de Peugeot variabel door middel van een klep. Bij de Porsche zijn de schoepen echter continu variabel , variabele geometrie dus.

      Hoe zit dat? Ah zó zit dat!


      Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
      Bestelt
      1995 Mazda MX-5 1.8

      Comment


      • Hallo Peugeot lovers,

        Ik heb deze thread nog niet gelezen dus het kan zijn dat ik hier dubbele vragen stel maar doe het eventueel toch maar (om mij al het doorbladeren van al die blz. te besparen), dus de vraag is hoe men denkt over de Peugeot 1007 en of er al goeie/slechte kritieken over geweten zijn ? Reden hiervoor is dat gisteren mijn dochter sprak van een 1007 Sporty T2 te kopen maar vandaag kwam ze thuis en was ze al minder enthousiast omdat er reeds zoveel in occasie staan terwijl het model nog maar een jaar bestaat. Zou dat betekenen dat de eigenaars er zo snel mogelijk willen vanaf zijn of zo ? Nu is ze meer geneigd om voor de nieuw uit te komen Volvo C30 te gaan.

        Ikzelf heb vroeger nog nen 309 XRD gehad en was daar 'vreet' content van.
        Last edited by ; 16/07/2006, 22:02.

        Comment


        • Volgens mij heeft de mindere verkoop van de 1007 te maken met het concept.
          Te zware wagen vergeleken met de motoren, dit is tevens de aanleiding van een iets te hoog verbruik naargelang de buitenomvang van de wagen.

          Vele constructeurs proberen van een nice product een massa product te maken, weinigen slagen daar in.

          Dit wil echter niet zeggen dat zulke modellen later wel de nodige bijval krijgen maar meestal is het dan te laat om de beoogde massaproductie te verwezelijken.

          De 1.6HDi motor zou de 1007 een boost kunnen geven, maar waar wacht men eigenlijk op.

          @Lotuzzz: die T 16 is a dream car. Wel nog steeds duur in 2é hands.
          Last edited by ; 24/07/2006, 16:14.

          Comment


          • Over het merk peugeot zelf geen klachten, MAAR DE VEKOPERS AMAAAAI

            Vorige jaar reed ik met een peugeot 206cc maar verkocht wegens te klein.
            Nu had ik vorige maand een proefrit met 307cc aangevraagd.
            Gisterenmiddag belde ze terug (maar was op men werk).
            Ik belde in de namiddag terug:

            verkoper: veu wa ist?

            ik: Ik vermelde men naam en dat ik proefrit had aangevraagd met de desbetreffende wagen.

            verkoper: tja gaat ge ene kopen of ist gewoon oem der is mogen mee te rijden?

            ik: een proefritje voor dat je een wagen koopt is toch altijd wel goed.

            verkoper: allee naft of diesel?

            ik: liever benzine.

            verkoper: da ga nie want ik hem alleen hie ne diesel staan en daarbij komt is langs daan moogt ge er ne keer inzitten.

            Salut en de kost.

            Nu rijd ik met BMW en men besluit staat vast IK BLIJF BIJ BMW EN KOOP DE 1 REEKS (goede service in de garage) PEUGEOT

            Comment


            • Maar ja, das wel heel snel een conclusie getrokken he

              Dat ge 1 keer een slechte verkoper tegenkomt wil toch niets zeggen over Peugeot, wel? Bij BMW zullen er ook wel rotte appels in zitten hoor.

              Comment


              • In theorie is de Peugeot 405T16 inderdaad een prachtwagen. Hier bij CIAC hebben ze er in de loopbaan van de 405 slechts twee exemplaren van verkocht. Het was dan ook geen koopje, zeker door de vernieuwde techniek van de motor. Toch was de 405 geen betrouwbaarheidswonder en is de motor iets te zwaar voor de auto. Moet wel een heerlijk gevoel zijn als je met zo een monster naast een 206 GTi komt te staan ofzo. Want dames en heren, dit beestje trekt.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door peugeotfreak
                  In theorie is de Peugeot 405T16 inderdaad een prachtwagen. Hier bij CIAC hebben ze er in de loopbaan van de 405 slechts twee exemplaren van verkocht. Het was dan ook geen koopje, zeker door de vernieuwde techniek van de motor. Toch was de 405 geen betrouwbaarheidswonder en is de motor iets te zwaar voor de auto. Moet wel een heerlijk gevoel zijn als je met zo een monster naast een 206 GTi komt te staan ofzo. Want dames en heren, dit beestje trekt.
                  Ik weet dat je maar een willekeurige vergelijking maakt, maar zo'n 206 GTi is nu ook niet echt een snelle wagen hé, dat ding heeft 'maar' 138pk.
                  En een 405T16 heeft er 220.
                  Het blijft wel schitterende wagen voor die tijd. Ik dacht zelfs dat er maar een 400 tal van gemaakt zijn.

                  Comment


                  • Veul plezier!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwes
                    Over het merk peugeot zelf geen klachten, MAAR DE VEKOPERS AMAAAAI

                    Vorige jaar reed ik met een peugeot 206cc maar verkocht wegens te klein.
                    Nu had ik vorige maand een proefrit met 307cc aangevraagd.
                    Gisterenmiddag belde ze terug (maar was op men werk).
                    Ik belde in de namiddag terug:

                    verkoper: veu wa ist?

                    ik: Ik vermelde men naam en dat ik proefrit had aangevraagd met de desbetreffende wagen.

                    verkoper: tja gaat ge ene kopen of ist gewoon oem der is mogen mee te rijden?

                    ik: een proefritje voor dat je een wagen koopt is toch altijd wel goed.

                    verkoper: allee naft of diesel?

                    ik: liever benzine.

                    verkoper: da ga nie want ik hem alleen hie ne diesel staan en daarbij komt is langs daan moogt ge er ne keer inzitten.

                    Salut en de kost.

                    Nu rijd ik met BMW en men besluit staat vast IK BLIJF BIJ BMW EN KOOP DE 1 REEKS (goede service in de garage) PEUGEOT
                    Veul plezier,

                    Ik heb mijn twee BMW's 5 serie weggedaan vanwege problemen en rijd nu
                    al 7 jaar een sublieme Peugeot 406 Coupé. Maar de Peugeot verkopers zijn inderdaad zoals boven beschreven op enkele na natuurlijk! Ik kan er helaas geen noemen...

                    Comment


                    • Ik stel me de vraag wat er met Peugeot aan het gebeuren is ???

                      Het begon allemaal met de 205 gti, wat voor die tijd de coolste kleine wagen was. Nadien zijn er nog veel goede, en zeer snelle kleine wagens gekomen, 106 rallye, 106 gti en de 306 gti. Deze wagens zijn volgens alle autoboekskes en programma's enorm goed. Echte fun. Daarom heb ik me een maand geleden een 106 gti aangeschaft en het is waar. Supersnel voor zo'n klein ding, en enorm goed in de bochten. Ik amuseer me rot.

                      Maar kijk nu eens naar Peugeot. Ik zie in hun nieuw gamma van wagens geen kleine funbak meer staan.

                      Waar houdt Peugeot zich nu mee bezig. Met scharminkels te bouwen zoals de 1007. Hopelijk beseffen ze snel dat ze het juiste pad al hadden gevonden, maar er nu wel duidelijk van zijn afgeweken.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Wiseguy
                        Hopelijk beseffen ze snel dat ze het juiste pad al hadden gevonden, maar er nu wel duidelijk van zijn afgeweken.
                        Hoe bedoel je ? Hun huidig gevolgd pad is verre van het verkeerde voor Peugeot, vind ik.
                        Ik denk immers dat Peugeot met de 206 en de 307 nog nooit zo sterk heeft gestaan in Europa. Meer zelfs, 't zou me niet verbazen moesten ze eeuwige n°1 der Franse merken, zijnde Renault, van de troon gestoten hebben.

                        Ook kwalitatief gezien vind ik ze tegenwoordig dik O.K., zowel qua afwerking en materiaalkeuze, als qua motorisatie. De 2.7 HDi vinden we niet voor niets terug in de Jaguar S, de 1.6 & de 2.0 HDi vinden we niet voor niets terug in de Volvo S40/V50.

                        Als je 't mij vraagt, is 't met Peugeot nog nooit zo goed gegaan !
                        Life's too short. Not to. Live it.
                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door sibi
                          Hoe bedoel je ? Hun huidig gevolgd pad is verre van het verkeerde voor Peugeot, vind ik.
                          Ik denk immers dat Peugeot met de 206 en de 307 nog nooit zo sterk heeft gestaan in Europa. Meer zelfs, 't zou me niet verbazen moesten ze eeuwige n°1 der Franse merken, zijnde Renault, van de troon gestoten hebben.

                          Ook kwalitatief gezien vind ik ze tegenwoordig dik O.K., zowel qua afwerking en materiaalkeuze, als qua motorisatie. De 2.7 HDi vinden we niet voor niets terug in de Jaguar S, de 1.6 & de 2.0 HDi vinden we niet voor niets terug in de Volvo S40/V50.

                          Als je 't mij vraagt, is 't met Peugeot nog nooit zo goed gegaan !
                          Ik geef je gelijk als je het bekijkt qua verkoopcijfers en dergelijke. Maar ik heb het over de kleine funbakjes met een pittige motor (geen diesels of lome benzines). Wat ik bedoel is de gti en de rallye die ze jaren geleden maakten, en die iedereen een brede smile op hun gezicht geven zodra je ermee rijdt. Ik zou graag hebben dat deze terugkomen. Met de kwalitieit en afwerking van nu. Renault heeft trouwens zo goed als geen concurrentie meer van Peugeot op deze markt.

                          Comment




                          • spijtig da ge bij ons niet meer oldtimers in het wild ziet

                            Comment


                            • Achtklepper en turbokracht voor Peugeot 207

                              Peugeot breidt het motorenprogramma van de 207 uit. Aan de onderkant met de 1,4-liter achtklepper en aan de bovenkant met de 1,6-liter turbo.

                              De productie van de Peugeot 207 met de 1,4-liter 8V motor is begonnen. Hij wordt leverbaar als XER, X-lin en XT voor prijzen vanaf 13.750 euro. Dat is inclusief een BPM-korting van vijfhonderd euro.
                              De 1,6-liter turbo levert in de 207 150 pk. Vanaf november wordt die geleverd in het topmodel Féline voor een prijs vanaf 23.300 euro. Hij is er alleen als driedeurs versie. De 207 turbo heeft onder meer 17 inch wielen, banden in de maat 205/45, een glazen panoramadak en halflederen bekleding. Exacte prestaties zijn nog niet bekend.

                              AutoWeek is het grootste auto portaal met het laatste autonieuws, autotests, occasions, alle gegevens van een nieuwe auto en tweedehands auto's.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Wiseguy
                                Ik geef je gelijk als je het bekijkt qua verkoopcijfers en dergelijke. Maar ik heb het over de kleine funbakjes met een pittige motor (geen diesels of lome benzines). Wat ik bedoel is de gti en de rallye die ze jaren geleden maakten, en die iedereen een brede smile op hun gezicht geven zodra je ermee rijdt. Ik zou graag hebben dat deze terugkomen. Met de kwalitieit en afwerking van nu. Renault heeft trouwens zo goed als geen concurrentie meer van Peugeot op deze markt.
                                206RC... nog altijd een kleine pittige bak..

                                voorts komen ze met de 207GT 1.6 turbo 150PK
                                ik denk dat we nog Gti - RC varianten mogen verwachten ook, hoewel daar nog ni veel van geweten is...

                                Comment


                                • een 206CC



                                  meer foto's hier

                                  Comment


                                  • De 207 RC zal met dezelfde 1.6 liter motor ongeveer 170pk hebben.

                                    De motors zijn trouwens dezelfde als deze die in de nieuwe mini komen

                                    Comment


                                    • wat is nu eigenlijk het verschil tussen een peugeot 405 t16 en mi16

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant
                                        wat is nu eigenlijk het verschil tussen een peugeot 405 t16 en mi16
                                        • Mi16 - 1.9L (1905cc) 16v, 158 pk. In 1993 werd de motor vergroot tot 2.0l. Deze had iets minder pk, maar meer koppel.
                                        • Mi16x4 - Mi16 met permanente vierwielaandrijving.
                                        • T16 - 220 pk 2.0 L 16v + turbo, permanente vierwielaandrijving.

                                        Comment


                                        • Ik was vandaag bij de Peugeot dealer omdat de Partner op onderhoud moest en er stonden een aantal 207's en hij begint me meer en meer te bekoren.

                                          Maar voor een 207 GT 1.6 HDI 110 PK tel je al rap € 20.000 neer en dat is toch een aardig bedrag. Daarnaast is de pers ook niet zo positief over de 207 maar toch hij weet me te bekoren.

                                          Paar foto's van een licht aangepaste 207.



                                          Comment

                                          Working...
                                          X