Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
En als het die blok niet is eentje van een mi16 405
Mits wat knutselwerk haalt men daar ook bijna 200pk uit
En is het die niet dan wel het turboblok van een 406\Xantia\xm met 150 pk. Daar haalt men zoonder veel wijzigingen ook plus 200pk uit. Er rijden er zelfs een paar rond met het v6 blok uit de 406/607.
waarom de 309 eigenlijk? vind ge die schoner of rijdt dat (nog) beter?
Als 18 jarige was dit mijn favoriete auto.
Vrienden reden met een Golf Gti, 205 of GT Turbo maar ik vond de 309 16V leuker rijden en stoerder van look.
Elke km die ik er mee gereden heb was genieten.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Mijn broer heeft zo ooit is een 205 1.6 GTI gehad, wat een bommetje! Had toen wel pas mijn rijbewijs, ik geraakte zelf met moeite van de oprit, zo vinnig! Ik heb zo ooit is mijn broer zien vertrekken terwijl hij tot in 3de! aan het patineren was, zot gewoon.
Heeft deze dan verkocht en heb ik al spijt gehad da ik deze ni heb overgehouden, had al een 1.1 205'je gekocht toen om te leren rijden en heb daar denk ik een jaar nadien de 1.9 GTI velgen onder gezet. Moet zeggen da da ook wel plezant rijden was, maar is toch ni hetzelfde natuurlijk.
Dan ooit is de kans gehad om een 1.9 te kopen, maar er was teveel werk aan, als ge die op zijn staart trapte ging ik een paar stappen achteruit, die ging opstijgen! Was nog ni veel gewoon toen...
Heb zo ook is 2 vrienden een weddenschap weten doen om zo van een parking via het gras bergje op te rijden naar de straat toe, onder tsnelst!
Was een Peugeot 309, geen idee kwa motor, tegen een Toyota pickup van ongeveer dezelfde leeftijd denk ik, is zolang geleden.
De Peugeot was het eerst boven en de pickup is er nooit geraakt.
Zulke momenten had ne mens moeten filmen!
waarom de 309 eigenlijk? vind ge die schoner of rijdt dat (nog) beter?
Eigenlijk is de 309 GTI(16) heel lang de ongeschreven (en zelfs onuitgesproken) beste hot hatch geweest. De iets langere wielbasis maakte hem veel stabieler dan de 205/golf/R5...-jes uit die tijd.
Schoonheid, bwa, t is voor mij vooral omdat het altijd een beetje een buitenbeentje geweest is, is zijn leven begonnen als Talbot, tot PSA de stekker uit dat project trok en er dan maar een Peugeot badge op plakte, vandaar ook de 309. Want eigenlijk past die niet echt in het rijtje van de jaren 80, er was de 205, 305, 505, en eind jaren 80 kwam ook de 405.
Als 18 jarige was dit mijn favoriete auto.
Vrienden reden met een Golf Gti, 205 of GT Turbo maar ik vond de 309 16V leuker rijden en stoerder van look.
Elke km die ik er mee gereden heb was genieten.
De dag nadat de laatste baksteen van mij huis gelegd is verhuist mijn GTi16 naar mijn nieuwe garage.
Dat project moet na 'huis' echt zo snel mogelijk afgewerkt worden. RCZ rijdt helemaal niet slecht, maar kwa sturen/genieten/rijden, kan er toch niet veel (fwd) tippen aan de 309 voor mij.
Mijn hart heb ik eigenlijk verloren aan de fase 1 gti met die rubber spoiler onderaan de ruit, maar vind zo nog maar eens eentje die nog een beetje roestvrij is...
En als het die blok niet is eentje van een mi16 405
Mits wat knutselwerk haalt men daar ook bijna 200pk uit
En is het die niet dan wel het turboblok van een 406\Xantia\xm met 150 pk. Daar haalt men zoonder veel wijzigingen ook plus 200pk uit. Er rijden er zelfs een paar rond met het v6 blok uit de 406/607.
Mi16 zijn bijna allemaal aant vervangen worden door de 8v turbo blokken of gti-6. Mi is veel te gevoelig voor op circuit.
Laatste tijd beginnen ze ook al aan de 2.0 RC blok uit een 206. Of, en daar verschiet ik elke keer van hoeveel er dat eigenlijk zijn, de T16.
Met zo eentje in wit heb ik een paar jaar geleden een weekendje naar Engeland mogen mee rijden van ne kameraad. Lag juist een GTi-6 blok in, moest nog ingereden worden.
Terug naar huis kreeg ik de sleutels van dit beest:
T16 blok van een 405 met stock 220pk, hier rond de 250.
Eigenaar heeft buiten de 309 Dimma (is sinds vorig jaar verkocht, spijtig genoeg niet aan mij (wegens GTi-6 blok)) nog een gewone 306 Dimma, een lading 205 Dimma's incl een paar cabrios, deze 306 Dimma, en nog een paar 504's (coupe en cabrio)
Eigenlijk is de 309 GTI(16) heel lang de ongeschreven (en zelfs onuitgesproken) beste hot hatch geweest. De iets langere wielbasis maakte hem veel stabieler dan de 205/golf/R5...-jes uit die tijd.
Schoonheid, bwa, t is voor mij vooral omdat het altijd een beetje een buitenbeentje geweest is, is zijn leven begonnen als Talbot, tot PSA de stekker uit dat project trok en er dan maar een Peugeot badge op plakte, vandaar ook de 309. Want eigenlijk past die niet echt in het rijtje van de jaren 80, er was de 205, 305, 505, en eind jaren 80 kwam ook de 405.
De dag nadat de laatste baksteen van mij huis gelegd is verhuist mijn GTi16 naar mijn nieuwe garage.
Dat project moet na 'huis' echt zo snel mogelijk afgewerkt worden. RCZ rijdt helemaal niet slecht, maar kwa sturen/genieten/rijden, kan er toch niet veel (fwd) tippen aan de 309 voor mij.
Mijn hart heb ik eigenlijk verloren aan de fase 1 gti met die rubber spoiler onderaan de ruit, maar vind zo nog maar eens eentje die nog een beetje roestvrij is...
De jouwe staat nu al een hele tijd stil zeker?
2500€ voor deze.
Heeft wel niet meer de originele achterlichten en pinkers.
Hier een 16V met een rode lijn.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Zalig karreke , in 2001 ook aan 't twijfelen geweest om eentje aan te schaffen ,nieuw , toch maar niet gedaan omdat ik toen te veel km's deed. Heb er wel een testrit mee gedaan en da ging idd goe vooruit.
Comment