Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PEUGEOT Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • De ZS bedoel je waarschijnlijk? Ik vond er gisteren niet dadelijk een foto van. Mijn beste vriend had destijds een witte met zwarte striping, een speciale reeks die genummerd was. Prachtbakje!
    Ik wou mijn 1 jaar oude 304 nog verkopen om dezelfde als hem te kopen. Alleen waren ze thuis niet akkoord en ontbraken de centjes

    Deze reeks was het dacht ik, ik vind geen echte foto.







    Nog een paar sportieve versies,





    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • de derde is van René. Zijn motor is een samenraapsel van al de beste onderdelen plus nog wat eigen modificaties. Vermogen ligt geschat op 140pk uit een 1.4. Thierry Neuville heeft er nog mee gereden en is met een megagrote smile uitgestapt.

      ZS

      www.peugeotforum.be

      Comment


      • de rallye versie. Was een kit die je kon kopen om op de auto te laten zetten. Heel weinig verkocht geweest uiteindelijk wat maakt dat die autootjes nu veel geld gaan.

        www.peugeotforum.be

        Comment




        • Peugeot Fractal Concept.
          There are Pretenders among us.....
          Geniuses with the ability to become anyone they want to be.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy
            de rallye versie. Was een kit die je kon kopen om op de auto te laten zetten. Heel weinig verkocht geweest uiteindelijk wat maakt dat die autootjes nu veel geld gaan.

            De Visa had toen ook zo een kit als ik mij goed herinner.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • voor de visa zijn er verschillende: je hebt een heel breed geschouderde, zelfs wat bombastische, kit tot de meer light versies. Je hebt ook de Chronos versie die specfiek voor de instapklasse in de rally is gebouwd. Een hot hatch avant la lettre. Zelfde motoren als de 104/205.
              www.peugeotforum.be

              Comment


              • PEUGEOT 204 (1965-1976)

                In het begin van de jaren zestig realiseert Peugeot zich dat het de hoogste tijd is om een kleine auto te gaan maken. Pininfarina wordt voor het ontwerp van deze compacte Peugeot ingeschakeld en in 1965 debuteert hij: de 204. Deze auto betekent voor Peugeot een grote verandering. Het was de eerste Peugeot met voorwielaandrijving, maar daarmee hield het aantal innovaties niet op. De gloednieuwe 1.130 cc viercilinder heeft een bovenliggende nokkenas, is goed voor 53 pk én ligt dwars voorin, waardoor aanzienlijk ruimte wordt bespaard. Later komt er ook een 1.375 cc-versie met 60 pk. Daarnaast worden alle vier de wielen onafhankelijk geveerd en zijn op de voorwielen schijfremmen gemonteerd. Even na de introductie van de sedan (of eigenlijk: Berline) volgde de stationuitvoering (de Break) met een grote vijfde deur en een enorme laadruimte. Weer een jaar later volgde een coupé- en cabrioletversie. Die auto’s zijn tot aan de voorruit identiek aan de Berline en Break, maar daarachter tekent Pininfarina een totaal andere auto - een plaatje. Vanaf 1968 was de 204 (als Break) leverbaar met wat toen de kleinste dieselmotor ter wereld was: een 1.255 cc vierpitter met 40 pk aan vermogen. De Berline is slechts één jaar (1975-1976) met deze motor geleverd. De coupé en cabriolet blijven tot en met 1970 in productie, de Berline en Break tot en met 1976. Tegen die tijd zijn van alle uitvoeringen gezamenlijk al meer dan 1,6 miljoen exemplaren gebouwd. Van 1969 tot en met 1971 is de 204 de bestverkochte auto in Frankrijk.











                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  Peugeot 404 (1960-1981)








                  Peugeot introduceert in het voorjaar van 1960 de 404 sedan. De introductie vindt geheel tegen de traditie reeds plaats in mei in plaats van op de Salon van Parijs, die voor dat najaar gepland staat. Het tijdloze ontwerp is van de Italiaanse tekenmeester Sergio Pininfarina.
                  De 404 is oersolide gebouwd en biedt een royale portie comfort en ruimte. Daarmee is het de ideale reisauto voor gezinnen. De 4,42 meter lange 404 is in eerste instantie leverbaar als eenvoudiger GT (Grand Tourisme) en luxe SL (Super Luxe). Onder de motorkap vinden we een 1.618 cc viercilinder lijnmotor, die het met carburateurs tot 62 pk schopt. De krachtbron is goed voor een topsnelheid van 142 km/h. Vooruitstrevend is de veiligheidscarrosserie met een heuse kooiconstructie en kreukelzones. Het stuur is zo vormgegeven, dat het bij een frontale botsing niet naar binnen wordt gedrukt.
                  De 404 zal in de jaren die volgen uitgroeien tot een enorm succes: het is de eerste Peugeot waarvan er meer dan een miljoen worden verkocht. Ook volgen nog een fraaie Cabriolet (vanaf 1961 in 10.389 exemplaren) en Coupé (vanaf 1963), die eveneens zijn getekend door Pininfarina en zelfs geheel bij hem worden gefabriceerd. Daarnaast komen nog een Break en Pick-up (camionette bachée) op de markt.
                  Peugeot adverteert met de 404 als ‘Het wonder op wielen’. Vanaf september 1967 krijgt de 404 nieuwe techniek (onderstel, remmen en versnellingsbak). De 404 wordt tot april 1975 gebouwd in Frankrijk. Daarna komt de 404 nog tot 1981 uit Argentinië, voornamelijk bestemd voor niet-Europese landen. In totaal vinden 2.399.509 exemplaren een koper.



                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Komt er eigenlijk nog een cabrio versie van hun 208? Of waarom niet van hun 308? Lang geleden dat ik bij Peugeot nog iets nieuws heb gezien.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Geert
                      Komt er eigenlijk nog een cabrio versie van hun 208? Of waarom niet van hun 308? Lang geleden dat ik bij Peugeot nog iets nieuws heb gezien.
                      Cabrio’s verkopen zo niet meer hè.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                        Cabrio’s verkopen zo niet meer hè.
                        Ik wil niets anders meer!

                        Comment


                        • PEUGEOT 604 (1975-1985)

                          Tussen 1975 en 1985 bouwt Peugeot 153.252 exemplaren van de grote Berline 604. Dat lijkt heel wat, maar vergeleken met de 504 - in Berline-vorm alleen al goed voor 2.836.237 stuks - is het bar weinig. Om mee te spelen in het segment van grote en luxe auto’s is dan ook een gok voor Peugeot - sinds 1934 is het merk niet meer actief in deze markt. Jammer, want de 604 verdiende beter. Het ontwerp is net als voor de 504 opging, ook weer met hulp van Pininfarina tot stand gekomen, maar stukken minder opvallend. De auto wordt in maart 1975 onthuld op de autosalon van Genève en wordt daarop in de pers bekritiseerd om zijn conservatieve vorm. Het onderstel stamt van de 504 en ook de deuren zijn van die auto overgenomen. Hij heeft net als de 504 onafhankelijk geveerde wielen en schijfremmen rondom. Onder de motorkap nu geen viercilinder, maar een V6. Deze motor is door Peugeot ontwikkeld in samenwerking Renault en Volvo en is er met verschillende cilinderinhouden. Eerst met 2.664 cc (136 pk), later met 2.849 (155 pk) én met een tammer gemaakte 2.304 cc-versie (80 pk). Die laatste is er vooral om de auto aantrekkelijk te maken voor iedereen die bang is voor een fiks brandstofverbruik. De brandstofcrisis is immers nog altijd niet geluwd. Die crisis is ook een van de redenen dat de 604 vanaf 1978 leverbaar wordt met een V6 turbodiesel, een noviteit in die dagen. Die motor (2.498 cc – 95 pk) wordt ook in de latere 505 gemonteerd.









                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                          Comment


                          • PEUGEOT 504 COUPÉ / CABRIOLET (1969-1983)

                            Peugeot ontwikkelt in samenwerking met Pininfarina de 504 Coupé en Cabriolet. Het is inmiddels een goede traditie dat de bijzondere varianten van de familie-Peugeots door de Italiaanse meester worden getekend. De in 1969 gepresenteerde nieuwelingen zijn vrij sober vormgegeven en hebben het met negentien cm ingekorte onderstel van de in 1968 geïntroduceerde 504 limousine. In de totale lengte missen de Coupé en Cabriolet dertien cm ten opzichte van de gewone 504.
                            De carrosserieën worden gebouwd bij Pininfarina in Turijn, vervolgens vindt de assemblage plaats bij Peugeot zelf. In tegenstelling tot de 504 limousine met stuurschakeling is vloerschakeling standaard, wat als sportiever wordt ervaren in die dagen. De 1.796 cc viercilinder injectiemotor levert 100 pk, waarmee de auto’s temperamentvol zijn, maar niet uitgesproken sportief, ondanks de vrij harde onderstelafstemming.
                            De in oktober 1974 geïntroduceerde uitvoeringen met V6-motor brengen daar verandering in. De samen met Volvo en Renault ontwikkelde PRV (Peugeot Renault Volvo) zescilinder levert 136 pk. De V6 is herkenbaar aan de enkele, brede koplampen en nieuwe, rechthoekige achterlichten. De viercilinders verdwijnen in eerste instantie, maar keren drie jaar later terug in het programma vanwege de grote vraag ernaar. In 1979 krijgen alle modellen grotere kunststof bumpers en in 1981 volgt een vernieuwd dashboard. In 1983 worden de laatste exemplaren verkocht; een opvolger komt er niet.



                            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                            2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                            Comment


                            • Hier ook is even zetten.


                              ​​​​​​​

                              Comment


                              • Ik heb nog zo een sri gehad.
                                den borre


                                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                Int3x0r
                                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer
                                  Ik heb nog zo een sri gehad.
                                  Bij mijn ouders hadden we er ook zo eentje. Toen 200 per uur rijden nog cool was.
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door A160

                                    Bij mijn ouders hadden we er ook zo eentje. Toen 200 per uur rijden nog cool was.
                                    Lol
                                    Was wel knap hoe ze destijds de radio netjes wegstaken.
                                    De MI16 was toen de droom auto.
                                    den borre


                                    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                    Int3x0r
                                    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer

                                      Lol
                                      Was wel knap hoe ze destijds de radio netjes wegstaken.
                                      De MI16 was toen de droom auto.
                                      Kan me da ook nog herinneren, knopje drukken en luikje ging open.

                                      De coolste wagen die mijn pa ooit kocht! Ook graag in gereden toen ik aan het leren rijden was. Bolde eigenlijk toch wel goed, goei zetels ook.

                                      Die velgen ook. Waar de wielbouten achter het scheeltje zaten. Durfde wel is los te komen tijdens het rijden. Denk da mijn ouders er nog eentje liggen hebben die altijd op mijn slaapkamer gestaan heeft.

                                      Ik weet nog goed dat ik een flyer’ken mee naar school nam om mijn klasgenootjes te laten zien welke coole wagen mijne pa wel gekocht had. :-D

                                      Comment


                                      • Mijn ouders waren toen met vakantie, en hadden dringend een nieuwe wagen nodig voor mijn ma (ik had de mijne dubbel gereden, en ma's Jetta werd (tijdelijk) naar mij doorgeschoven). Er kwam toen een heel recente tweedehandse SRi binnen in de garage, en een donkergrijze Privilège, maar in diesel (SRD),
                                        Twee telefoontjes naar de camping in Italië later, was de groene gereserveerd.

                                        Later hebben ze er nogal wat miserie mee gehad: ik denk dat de auto een pak meer kilometers had, dan hetgeen bleek uit de kilometerteller.
                                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                        Comment


                                        • GÉRARD WELTER OP 75-JARIGE LEEFTIJD OVERLEDEN

                                          'VADER VAN DE 205' ALTIJD BIJ PEUGEOT GEBLEVEN

                                          Een treurig bericht Frankrijk. Gérard Welter, ontwerper van onder andere Peugeots succesnummer 205, is gisteren op 75-jarige leeftijd overleden.

                                          Dat melden diverse Franse media vandaag. Welter kwam op 18-jarige leeftijd bij Peugeot in dienst en heeft er zijn gehele carrière doorgebracht.

                                          Welter was tussen 1998 en 2007 hoofd van het Peugeot Style Center, maar al ruim daarvoor maakte Welter naam. Waar hij zijn Peugeot-carrière op rustige wijze begon met het tekenen van de achterlichtunits van de 404 en zich later op de 204 Coupé en Cabriolet stortte, is Welter vooral bekend als 'vader van de 205', één van de grootste succesnummers van Peugeot. Verder komen we modellen als de 304, 305 en 604 in zijn portfolio tegen. Concept-cars als de Oxia, Asphalte, 20 Heart (later 206 CC), 607 Feline, 907 en 908 RC waren tevens van zijn hand.

                                          Ook had Welter een grote voorliefde voor de autosport. Zo was hij één van de oprichters van WM, later WR (Welter Racing), een raceautobouwer die onder andere in de 24 Uur van Le Mans actief was en in 1993 zelfs won in de C3-klasse.







                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X