gezien de wieldoppen... eentje van de laatste
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
PEUGEOT Lovers
Collapse
X
-
-
-
die lichte vracht... die vindt ge bijna nergens meer. Allemaal opgereden of weggerot.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenzit 1 304 tssEen "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
PEUGEOT KEERT IN 2023 TERUG NAAR NOORD-AMERIKA
Groupe PSA maakt er bepaald geen geheim van dat het graag terugkeert op de Noord-Amerikaanse markt. Nu blijkt er een concreet plan klaar te liggen voor over drie jaar.
PSA heeft sinds 2017 alweer in zekere zin voet aan de grond in de Verenigde Staten. Toen zette het een Noord-Amerikaanse tak op waaronder autodeelservices Free2Move en TravelCar vielen. Uiteraard was dat nog slechts een voorzet op het grote doel: auto's verkopen in de VS. Dat doel is al jarenlang een stip aan de horizon, maar nu wordt het wat concreter. De topman van de Noord-Amerikaanse tak van PSA, Larry Dominique, laat aan The Detroit Bureau weten dat 2023 het jaar is waarin men weer auto's wil gaan verkopen.
Volgens Dominique is Peugeot het merk dat het in de Verenigde Staten aanvankelijk moet gaan doen voor PSA. Historisch gezien is dat ook het meest verantwoord; Peugeot verkocht in het verleden onder andere de 404 en 505 in de VS. Citroën is er vrijwel uitsluitend bekend van de DS en Opel is er nu het losgeweekt is van GM helemaal een vreemde eend in de bijt. Toch is het niet uit te sluiten dat ook zustermerken van Peugeot, bijvoorbeeld het 'premium' DS, op den duur de oversteek maken.
Het eerste hoofdstuk van de terugkeer van Peugeot was het opzetten van de mobiliteitsdiensten. De volgende stap is gebruik van eigen auto's daarvoor. Vervolgens is het de bedoeling dat de auto's er ook weer gaan worden verkocht. Volgens Dominique wordt daarbij ingezet op 'franchisedealers', dus bestaande dealers die Peugeot aan het aanbod willen toevoegen. Ook zet men volop in op online verkoop. Een fenomeen dat volgens Dominique, mede vanwege de huidige situatie in de wereld, snel breder wordt geaccepteerd.
Het feit dat PSA samengaat met Fiat Chrysler Automobiles helpt ongetwijfeld. Waar FCA op de Europese markt juist meer graantjes hoopt mee te gaan pikken dan nu het geval is, kan PSA omgekeerd de expertise van de Amerikaanse tak van het concern goed gebruiken om er voor het eerst sinds 1991 weer nieuwe auto's te verkopen.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
RETRO
PEUGEOT KRIJGT 'NIEUW' LOGO
Het lijkt erop dat Peugeot in de nabije toekomst een oud logo of een retroversie daarvan gaat gebruiken. Het zou de grootste verandering in decennia betekenen.
Peugeot gebruikt al vanaf eind jaren 90 in grote lijnen het huidige logo. De rechtopstaande leeuw wordt zelfs al vanaf de jaren 50 gebruikt. Tot de vroege jaren 70 stond die leeuw in een schildje en stond de merknaam erboven. Een iets andere variant, waarbij er geen leeuw in zijn geheel in stond maar een gedetailleerde leeuwenkop, was daarnaast ook lange tijd in omloop. Dat laatste logo lijkt nu terug te keren bij Peugeot. In de testende nieuwe Peugeot 308 die onze spionagefotograaf heeft gespot, zat dat 'nieuwe' logo namelijk gewoon al op het stuur (zie foto 1). Overigens zagen we het ook bij de E-Legend Concept al (foto 3), maar nu heeft het dus zijn weg gevonden naar een productieauto.
Peugeot is bij lange na niet het eerste merk dat haar logo op de schop neemt. Tal van merken, waaronder Volkswagen, BMW en Nissan, introduceerden recent nieuwe logo's. Daarbij wordt er over het algemeen gekozen voor meer tweedimensionale logo's, omdat dat 'beter werkt in het huidige digitale tijdperk'. Peugeot lijkt echter terug te grijpen naar het verleden. Het 'klassieke' beeldmerk is wel enigszins aangepast naar een meer tweedimensionale versie.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Een Peugeot 604 waarmee ooit de president van Niger werd vervoerd, staat nu te bewonderen aan... restaurant Terminus in Watou. Pieter Verheyde, de uitbater van het eethuis, kon het voertuig op de kop tikken in Versailles. “Of ik ermee ga rijden? Tuurlijk”, zegt de gewezen sommelier van het Hof van Cleve.
Comment
-
-
PEUGEOT TERUG IN HET WEC
PEUGEOT MET HYPERCAR-PROTOTYPE NAAR LE MANS
Peugeot gaat vanaf 2022 weer meedoen aan het World Endurance Championship en keert daarmee ook terug in de beroemde 24 Uur van Le Mans. Bij 'Les 24 Heures' van dit jaar toont het merk alvast een vooruitblik op haar nieuwe raceauto.
Peugeot schotelt alvast drie teaserfoto's voor van de hypercar die dit weekend bij de 24 Uur van Le Mans in zijn geheel word getoond t. De conceptauto is een vooruitblik op de bolide waarmee Peugeot per 2022 mee gaat doen in de nieuwe hypercar-klasse van het WEC. De LMH gedoopte klasse biedt volgens Peugeot 'meer aerodynamische vrijheid' dan de lagere LMDh-klasse, waar ieder team vanaf een vaststaande Ligier-basis moet werken. Vandaar de keuze om een volledig eigen LMH-auto te ontwikkelen.
In de LMH-klasse mogen de auto's maximaal 4,65 meter lang en 2 meter breed zijn, moeten ze minimaal 1.100 kilo wegen en de motor moet minimaal 180 kilo wegen. Uiteraard zijn er meer reglementen, maar het belangrijkste is dat de fabrikanten qua motorkeuze enorm veel vrijheden hebben. Zolang de krachtbron maar niet meer dan 681 pk (500 kW) vermogen levert. Daarbij geldt er ook een homologatieplicht voor de aandrijflijn en het (eventuele) ERS.
Het gevaarte op de teaserfoto's ziet er alvast veelbelovend uit. Peugeot heeft overde koets, die met geen enkel model is te vergelijken, toch duidelijk herkenbare ontwerpdetails weten te gieten. Zo springen de drie 'slagtanden' als koplampen direct in het oog en aan de achterzijde komen de drie 'strepen' opnieuw terug. Het past ook goed bij het eveneens uit drie strepen bestaande nieuwe logo van Peugeot Sport.
Peugeot deed in het verleden ook al mee in de hoogste prototypeklasse, toen nog LMP1 geheten, en schreef drie keer de 24 Uur van Le Mans op zijn naam. Dat was in 1992, 1993 en het meest recent in 2009. Die laatste keer was met de Peugeot 908 (foto 4). Hoe de nieuwe raceauto heet, is nog niet bekend. 908 lijkt echter een kansrijke naam om nieuw leven in te blazen.
Met de terugkeer van Peugeot in het WEC - en in de 24 UUr van Le Mans - lijkt een Franse titanenstrijd op handen, want eerder deze week bevestigde Renault-dochter Alpine haar deelname aan het WEC op het hoogste niveau.
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
hmmm, fase I
wel de 'kleine' 16"s terwijl de auto smeekt om grotere velgen
Comment
Comment