Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PEUGEOT Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• IN 'FABRIEKSSTAAT'

PEUGEOT GAAT ZELF 205 GTI'S RESTAUREREN

Liefhebbers van oude Peugeots (en Citroëns) opgelet: Peugeot gaat zelf de volledige restauratie tot 'fabrieksstaat' van haar eigen legendarische oude modellen mogelijk maken. Men trapt af met de 205 GTI, later volgen meer modellen.

De Peugeot 205 GTI werd onlangs in een poll van Peugeot uitgeroepen tot de meest gewaardeerde auto die Peugeot ooit heeft gemaakt. Daar kunnen we wel inkomen. Om haar 210-jarig bestaan én de 205 GTI te vieren, is Peugeot begonnen met de volledige restauratie van een 205 GTI (zie foto's). l'Aventure Peugeot is hiervoor verantwoordelijk, de 'heritage'-afdeling van het merk. Het gaat niet zomaar om het herstellen van roest en schade, want men zegt dat de auto echt van top tot teen zo goed als nieuw gemaakt wordt. Onderdelen die niet meer leverbaar zijn, worden speciaal vervaardigd. In sommige gevallen met behulp van 3d-printers.

Het resultaat moet volgens l'Aventure Peugeot een 205 GTI zijn die haast niet te onderscheiden is van een gloednieuw exemplaar. Als men er eenmaal mee klaar is, wordt de auto voorzien van een officieel 'Par l'Aventure Peugeot'-certificaat. Voor degene bij wie het water al direct in de mond loopt: het wordt mogelijk om de auto's die zo'n behandeling ondergaan te kopen. Ze zullen niet zomaar in een museum verdwijnen. Ongetwijfeld wordt het ook mogelijk om zelf een 205 GTI langs te brengen voor een dergelijke restauratie, want in 2021 moet dit op grotere schaal gaan gebeuren in de werkplaats van l'Aventure Peugeot. Reken maar dat er voor de restauratie grof geld betaald moet worden, om over de prijs voor een reeds compleet gerestaureerde 205 GTI nog maar te zwijgen.

Wat het helemaal mooi maakt, is dat het de bedoeling is dat een dergelijke restauratie voor meer modellen mogelijk wordt. Hoewel er vooralsnog alleen over Peugeot wordt gesproken, is de heritage-afdeling ook gericht op Citroën. De kans bestaat dus dat er op den duur ook bijvoorbeeld BX'en en CX'en naartoe gebracht kunnen worden voor een zeer perfectionistische restauratie. Gaaf toch?

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Peugeot 504 2,0 GL (1974)

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• staat al een tijdje te koop
        www.peugeotforum.be

Comment

• Mijn ex schoonvader had ongeveer dezelfde vroeger, een zilveren GL, donkerblauw interieur, stalen velgen met dekseltje en ook spatlappen uiteraard

Comment

• 505 Familiale (1983)

Comment

• Peugeot 504 Cabriolet Injection (1974)

Comment

• Wat een beauty!

Comment

• absoluut, maar daar moet een kalssieke michelin op

hier was nog iemand met een lichtblauwe op forum

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    absoluut, maar daar moet een kalssieke michelin op
                    Hahaha, idd! Een XZX bv. Mijn favoriete band einde 70's, begin 80's. Superband voor die tijd

Comment

• toch maar beter moderne band, dan kan je zonder problemen genieten van het uitstekende onderstel
                      www.peugeotforum.be

Comment

• ik snap uw punt wel, maar puur visueel vind ik het altijd een een erg dikke extra als er tijds-en merkgebonden banden opstaan

en zowel michelin als pirelli hebben hun classic line...dat vind ik zo geweldig

Trouvez le pneu MICHELIN idéal pour votre voiture de collection dans notre offre de profils authentiques !

Discover the fascinating world of tires for classic and vintage cars!

ieder zijn keuze daarin natuurlijk
                        ...ik rij toch als een ouwe pee, het comfort van dat uitstekend onderstel primeert

​​​​​​​

Comment

• Peugeot 405 T16 (1993)

De topsnelheid van 235 km / u en de acceleratie van 0 naar 100 km / u in slechts 7 seconden dankt het model aan de constante vierwielaandrijving en de visco-koppeling. De viskeuze koppeling regelt de slip en verdeelt het koppel in een bereik van 53 procent naar voren en 47 procent naar achteren.

Het silhouet van de Peugeot 405 T16 (de normale 405 werd getekend door Pininfarina) is elegant en gereserveerd. De T16 erfde de voor- en achterbumpers van zijn voorganger, de Peugeot 405 Mi16, plus opnieuw ontworpen, meer aerodynamische spoilers.

Voor kenners werd de T16 echter onmiskenbaar dankzij zijn 16 inch lichtmetalen velgen met vijf spaken - in plaats van de standaard 15 inch velgen - en het standaard koplampreinigingssysteem. Zijn visitekaartje is te vinden op de achterkant, op het kofferdeksel, met de modelnaam en de rode letters "T16".

Er werden 1046 exemplaren gebouwd, waarvan er 46 naar de Franse gendarmerie gingen.

Comment

• deze heeft een variabele turbo trouwens... als één van de eerste in een productiewagen
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Ben er maar zo ene tegengekomen en dan nog op een Peugeot meeting.

@flappy

De t was er enkel in de facelift versie zeker?
                              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• ja, deze was ver op het einde van de fase II

is ook maar heel kort in productie geweest

specialer dan de deze is de 4X4 mi16
                                www.peugeotforum.be

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• dan toch liever de deze: one of a kind met 2 liter turbo erin van een 605

www.peugeotforum.be

Comment

• Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Comment

• is een SW en geen break

sw heeft 3 aparte zetels achteraan, een break heeft een zitbank achteraan
                                        www.peugeotforum.be

Comment

• edit.

Comment

Working...
                                          X