Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PEUGEOT Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Peugeot 508 SW 1.6 THP – 2011 – 316.493 km - Klokje Rond

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• 402 Andreau prototype

Het is 1936. Europa worstelt nog steeds met een recessie. De uitbundigheid van de jaren ’20 is niet meer. Door de sterke economische teruggang zijn grote bedrijven als Automobiles Peugeot genoodzaakt efficiënt te werken. Producten en productiewijze van het merk worden hierop aangepast. Bij autodesign speelt aërodynamica een steeds belangrijkere rol. Kracht en snelheid worden…

Comment

• PEUGEOT 2008 IS POPULAIRSTE AUTO VAN EUROPA

FRANSE MERKEN AAN DE LEIDING

De Peugeot 2008 was in oktober de populairste auto in Europa. Dat blijkt uit cijfers van Jato Dynamics. De Franse merken zijn overigens goed vertegenwoordigd in de Europese verkoopranglijst.

In oktober zijn met 665.000 stuks in de Europese Unie maar liefst 30 procent minder auto's verkocht dan in diezelfde maand vorig jaar. Dankzij Jato Dynamics weten we nu ook welke auto's er in die maand wel een nieuw Europees baasje vonden.

In oktober zijn in Europa 18.109 exemplaren van de Peugeot 2008 verkocht en daarmee was het die maand de best verkochte auto van Europa. De compacte cross-over weet enige afstand tussen de nummer twee te houden, op die plek vinden we met 14.639 verkochte exemplaren namelijk de Renault Clio.

Positie drie is voor de Dacia Sandero, een auto waarmee de Roemenen al tijden goede zaken doen. Dacia verkocht er in oktober 14.034 exemplaren van. Op plek vier vinden we nog een Peugeot, de nieuwe 208 claimt deze positie met 13.978 verkochte exemplaren in oktober. De Ford Focus staat met 12.704 verkochte auto's in het midden van de verkoop top 10, gevolgd door twee Fiats. De Fiat 500 (12.555 stuks) en Fiat Panda (12.391) staan achtereenvolgens op plek zes en zeven. Op de achtste plek staat Opels broertje van de Peugeot 208: de Corsa. Opel wist in oktober 12.355 Corsa's te slijten. Landgenoot Volkswagen claimt de negende plek met de T-Roc en de al jaren niet meer uit de hogere regionen van Europa's verkoopstatistieken weg te denken Renault Captur sluit de top 10 af met 12.099 stuks.

Bron: Autoweek

Top 10 Europese autoverkopen oktober 2021

Merk Model Aantal
        1 Peugeot 2008 18.109
        2 Renault Clio 14.639
        3 Dacia Sandero 14.034
        4 Peugeot 208 13.978
        5 Ford Focus 12.704
        6 Fiat 500 12.555
        7 Fiat Panda 12.391
        8 Opel Corsa 12.355
        9 Volkswagen T-Roc 12.116
        10 Renault Captur 12.099

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Die Fransen doen het goed verdorie. Terecht.

Comment

• die focus verbaast me ook...en die 2 oude knarren panda/500

Comment

• In Italië verkopen die nog als zoete broodjes. Die cijfers moeten zeker niet vergeleken worden met onze onbelangrijke markt in Europa, er zijn veel grotere landen waar mensen hun auto nog zelf moeten betalen.

Comment

• zet de 2008 naast een 3008 en dan is de 2008 best wel groot
                www.peugeotforum.be

Comment

• auto's blijven maar groeien, een 500 is zo groot als een polo uit mijn jeugd en die polo is groter als een golf geworden

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                  er zijn veel grotere landen waar mensen hun auto nog zelf moeten betalen.
                  in àl die grotere, of kleinere landen krijgt de werknemer naar verhouding ook een beter pensioen, slechte compensatie ik zou het liever ook anders willen, maar het is tenminste iets

Comment

• 406 Coupe 3.0 V6 (1997)

Comment

• Peugeot 404

Comment

• Peugeot 405 (1995)

Comment

• Peugeot 306 Cabriolet (1996)

Comment

• fasse I model
                            zie je aan de aparte koplamp en pinker vooraan

de fase II & III hadden 1 unit
                            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                              Peugeot 405 (1995)

2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

• Om maar te zeggen dat dit heerlijke auto’s waren. Mijn ma had zo een donkergroene 405 SRi phaseII, met een grijs fluwelen interieur en een schuifdak.
                                ZALIGE auto toendertijd. Was in de normen van toen een behoorlijke snelle reiswagen. Regelmatig +200 aangetikt met die auto.
                                Ouders van een vriendin hadden een SRDT break, ook in dat donkergroene metaalkleur. Ook daar hebben de serieus wat comfortabele en snelle kilometers gereden.

De 306 was ook zo een echt goede en ook mooie auto. Mijn broer had een vijfdeurs platte diesel. Onverslijtbaar. Peugeot zat toen in een echte top-periode.
                                m

Comment

• toen de 406 coupe en deze cabrio uitkwamen, hoorden ze bij de knapste auto's ooit vond ik...de 406 coupe is dat nog altijd...maar om de 1 of andere reden vind ik deze cabrio irl als je hem zeldzaam nog eens ziet, er erg belabberd uitzien, de hatchbacks zien er eigenlijk altijd veel frisser uit

een bevriend jong koppel indertijd had een cabrio en de hatch als platte diesel, knap koppel

Comment

• Die cabriolets zijn ten prooi gevallen aan kappers en geblondeerde frituristen

Comment

• mmm, diepblauwe kleur op de cabrio met beige lederen interieur... mogen ze hier toch komen afzetten. Kappersauto of niet, genieten zal ik er dan toch van doen.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• De Peugeot cabrio's door de jaren heen heb ik altijd mooi gevonden.

Comment

• ja, en de 206 en 7 als cc ook, de grotere horen imo niet meer in dat illustere rijtje

Comment

Working...
                                          X