Mededeling

Collapse
No announcement yet.

PEUGEOT Lovers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Peugeot 305 (1987)


























    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • A


      Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

      Comment


      • Zo kwam het concept van de Peugeot 408 tot stand

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Zelfde auto, beter beeld




          Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

          Comment





          • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

            Comment


            • Prachtige 205 GTI in Aubenas

              Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk

              Comment


              • Knappe spot...die ziet er nog mint uit zo te zien.

                Comment


                • dat die daar zo staat... klaar om gepikt te worden. kom het op facebook wekelijks tegen dat er eentje is gepikt in frankrijk...
                  www.peugeotforum.be

                  Comment


                  • 1938 Peugeot 402 Darl’mat Special Coupe by Pourtout


                    https://rmsothebys.com/en/auctions/m...urtout/1244443

                    https://www.topgear.com/car-news/ret...ds-old-peugeot




                    Comment


                    • The Peugeot 505 Was the End of Peugeot in the USA

                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • WAAROM DE PEUGEOT 104 PAS NA VIER JAAR EEN VIJFDE DEUR KREEG

                        'OORLOG' MET RENAULT

                        Bepaalde auto’s associeer je direct met één specifiek detail. Bij de Peugeot 104 is dat waarschijnlijk de achterklep. In 1972 wordt het 3,58 meter tellende autootje met veel bombarie aangekondigd als de kortste vierdeurs sedan ter wereld. Zelfs bij het wat stijve Peugeot is eind jaren 60 doorgedrongen dat een grote achterklep de toekomst heeft. Waarom kreeg de Peugeot 104 dan toch maar vier deuren?

                        De oorzaak ligt een paar honderd kilometer oostwaarts, en een paar jaar terug in de tijd. De Amerikaanse gigant Chrysler neemt een flink belang in Simca en bijna tegelijk beginnen Citroën en Fiat hevig met elkaar te flirten. Peugeot en Renault zien de bui al hangen: concurreren met het machtige Chrysler-concern en een ­potentiele Fiat/Citroën-groep gaat geen feest worden. In 1966 sluiten Peugeot en Renault een gentlemen’s agreement, waarin ze afspreken elkaar in bepaalde marktsegmenten niet te beconcurreren. Renault richt zich op een trendy publiek met handige hatchbacks, en Peugeot bedient de bourgeoisie met degelijke sedans. Ook voor het nieuwe supermini-segment wordt de buit verdeeld: Renault ontwikkelt een mini met een grote achterklep, maar slechts drie deuren. De nieuwe kleine Peugeot krijgt een traditionele kofferklep, maar wel vier portieren.



                        Beide wagens komen bijna tegelijk op de markt in 1972. De Renault 5 is een instant hit, met zijn schildbumpers en zijn hippe uiterlijk. Maar de Peugeot 104 blijkt een moeilijk geval. Hij is prijzig en mist vooral zo’n handige achterklep. Ondertussen is de relatie tussen Peugeot en Renault er niet ­beter op geworden. De mannen van de Régie lopen de deur plat in Sochaux, en nemen de nodige geheime informatie mee terug. De overname van Citroën door Peugeot, eind 1974, schiet bij Renault weer in het verkeerde keelgat. Begin 1975 ­escaleert de situatie. Renault lekt voortijdig - en tegen de afspraken in - informatie over de nieuwe 3.0 V6. Dat trekt klanten weg bij de Citroën CX, die géén V6 heeft. Peugeot is furieus, en de Franse ­bladen koppen ‘Renault-Peugeot - c’est la guerre!’. Het is oorlog. De samenwerking is overduidelijk voorbij en Peugeot pakt door. In 1976 krijgt de vierdeurs Peugeot 104 alsnog een grote achterklep, nadat reeds in ’74 de ingekorte 104 Coupé mét derde deur het levenslicht zag. Zo begint de kortste ­sedan ter wereld aan zijn tweede leven: een carrière als vijfdeurs hatchback, die nog tot en met 1983 zal duren.






                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Comment






                          • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                            Comment


                            • Peugeot 205 (1985)







                              Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                              2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                              Comment



                              • Hdi

                                Vlg mij kwam die eens in de rubriek ruilhart oid


                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                Comment






                                • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

                                    Hdi

                                    Vlg mij kwam die eens in de rubriek ruilhart oid


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk


                                    al van 2014 weer geleden

                                    Comment






                                    • Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                      Comment


                                      • Zo kreeg de Peugeot 208 designtrekjes van de 205

                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                        Comment


                                        • 2022 Rallye International l'Aventure Peugeot - Das Peugeot Klassik Treffen | Oldtimer Youngtimer

                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X