mijn vorige wagen een megane had dat ook erg...nu een clio,heeft het niet zo erg....
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
FIAT Lovers
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thorens Bekijk BerichtenProbeer die maar proper te houden... Onmogelijk. Alle vuil van de achterwielen wordt gekatapulteerd op de achterklep. Ik heb al zitten zoeken naar spatlappen, maar Fiat maakt er geen, vrees ik.
Oorspronkelijk geplaatst door chummy dj Bekijk Berichtenben benieuwd naar fotos van je 500 astraatje...vuil of niet
Ondertussen staat de teller op 280 km. Vanavond nog eens een ruime 100 km er bij dus dat gaat vlot . Volgens de boordcomputer hebben we nog een rijbereik van +/- 435 km en staat het gemiddeld verbruik momenteel op 7,4l/100 km.
Het autootje rijdt echt plezant. Af en toe ben ik al eens over de 4.000 o/m gegaan en dan merk je dat ie toch wakker begint te worden . Maar omdat ie nog zo jong is, wordt ie toch nog wat gespaard maar 't kriebelt toch om eens flink in de toeren te gaan . De bredere banden zorgen voor een enorme grip. Het autootje plakt als het ware op de baan. Bochtjes nemen is leuk maar dan merk je wel dat de zetels toch net iets te weinig steun bieden.
Voor de rest is de combinatie van interieur en exterieur énorm mooi. De witte buitenkleur, de 16" spaakvelgen, de gespikkelde zetelbekleding met witte hoofdsteunen en wit stuur. Mooi en klassevol. Een mens heeft er bekijks mee.
Ondertussen heb ik ook de GSM van mijn ma gekoppeld aan het Blue & Me systeem en al uitgebreid getest. Werkt behoorlijk goed en na enig gebruik is het best wel handig. Het enige waar ik nog geen blijf mee weet, is de gevarendriehoek en verbandkistje. Dat ligt nu in de koffer te slingeren... Jammer dat ze niet voor iets gezorgd hebben om dat, uit het oog, weg te bergen.
Aja, niet onbelangrijk. De bomma (85 jaar) vindt het een ideale auto om in en uit te stappen. Daar waar we ze vroeger uit de Z3 moesten trekken, stapt ze nu zelf vlot in en uit de 500 .--------------------------------------------------------------
2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01
Comment
-
Enkele, en ik geef toe slechte , foto's van de nieuwe Fiat 500.
Samen met z'n broer (waar ik mee op pad was)
--------------------------------------------------------------
Comment
-
Slechte foto's, da maakt niet uit
Heeft dat nu te maken met de foto's waarmee hij geïntroduceerd is of zo ? Want deze configuratie (kleur + velgen) blijf ik toch heel erg mooi vinden
Vooral dat stukje over de bomma deden mij erg denken aan ons ma haar beklag over onze BMW1 (met sportophanging), 'nog efkes en ge hebt een takel nodig voor mij deruit te hijsen'
Tof karreke !
Comment
-
Ondertussen hebben mijn ouders de Fiat 500 iets meer dan een week en staan er al meer dan 1.000 km op de teller ( ). Je merkt dat de motor losser begint te komen en nu durf ik er ook al iets verder mee gaan . Qua looks is het een schitterend autootje. Echt, als ik bij mijn ouders kom en ik zie de 500 buiten staan, dan krijg je spontaan een lach op je gezicht van "zie daar, wat een koddig ding". Het rijden zelf is wennen maar de 1.2 staat zeker z'n mannetje in het verkeer en je kan er op een vlotte manier overal mee mee. De auto wordt door mijn ma gebruikt en zij doet veel korte ritten "rond de kerk" dus voor haar voldoet de 1.2 meer dan genoeg. Het verbruik staat momenteel op 6,8l/100 km. Ik vrees ervoor dat dit veel zal dalen maar persoonlijk vind ik dit best OK (voor een benzine die toch vaak goed z'n werk moet doen).
Het enige nadeel tot nu toe is dat ie énorm snel vuil wordt (op 1 week tijd al 2 maal gewassen ) en dan vooral z'n achterklep. De 16" spaakvelgen zijn maar niet zo leuk om te wassen (lees: veel werk aan ).
Gezien het slechte weer van de afgelopen dagen/weken, heb ik er nog geen deftige foto's van genomen. Die volgen later...--------------------------------------------------------------
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Astraatje Bekijk BerichtenHet enige waar ik nog geen blijf mee weet, is de gevarendriehoek en verbandkistje. Dat ligt nu in de koffer te slingeren... Jammer dat ze niet voor iets gezorgd hebben om dat, uit het oog, weg te bergen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk BerichtenTip: koop wat velcro en kleef dit aan de zijkant van de koffer of zo.--------------------------------------------------------------
Comment
-
Vandaag eens een toereke gaan doen met de 500 (en het digitale fototoestel meegenomen). Momenteel exact 2 weken oud en 1.300 km op de teller. Ik begin het autootje meer en meer te mogen. Mits goed schakelen komt ie vlot mee in het verkeer. De 16" alu velgen zijn énorm knap maar zorgen ook dat ie aan de baan plakt. De regio waar de foto's genomen zijn ( ) laat toe dit eens te "testen".
Comment
-
Het interieur:
De kofferruimte (check de hoedenplank) . In de voormiddag ermee naar IKEA Gent geweest. Gelukkig bleven de aankopen zeer beperkt (we moesten wel met zo'n klein autootje ).
Comment
-
TK Fiat 500 Lounge 1.4
Fiat 500 Lounge, Benzine 1.4 100pk 16v. In perfecte staat, altijd binnengestaan, wit parelmoeffect, rood lederen interieur, dashboard ivoorkleurig, lederen stuur, open dak, boordcomputer, navigatiesysteem, abs, asr, manuele airco, blue & me, weg wegens firmawagen,
dit is een parel van een wagen.
Als nieuw, 10000 EUR.
foto's op aanvraag
kowalskie007@hotmail.com
Comment
-
Ja, Astraatje, de koffer is echt puzzelen om wat in te krijgen, hoor Heb ik al meermaals meegemaakt.
De mijne zit trouwens al aan +31000 km. Miljaar zeg, dat gaat snel.2015 Renault Mégane Coupe GTI - Blauw - 1.5 dCI 110 pk
Comment
-
Een korte update over bovenstaand wit Fiat 500'tje .
Ondertussen is ie 4 maanden oud en staan er, denk ik toch, zo'n 4.500 km op de teller. Jammergenoeg heeft ie al 2 kleine deukjes op de motorkap door 2 grote stenen en ben ik 2 weken geleden met de rechtervoorvelg blijven schuren tegen een stoeprand .
Met mijn Astra heb ik 't nog nooit voorgehad (op bijna 9 jaar en 250.000 km, met de Z3 idem na 13 jaar en 160.000 km en met het Fiat'tje is het al prijs na 4 maanden ).
Verdorie, was kwaad op mezelf .
Voor de rest is't wel een leuk autootje maar 't is en blijft klein en niet zo snel. Aangezien de auto enorm veel korte afstanden doet door mijn moeder, haalt ze een gemiddeld verbruik van 7,5l/100 km. Niet slecht maar ook niet echt weinig voor een 1.2'tje . Voor mijn moeder voldoet ie echter ruimschoots om rond de kerk mee te crossen want ik denk dat het autootje nog niet aan 10.000 km/jaar zal komen.--------------------------------------------------------------
Comment
-
't 500'tje op een nacht in Zeebrugge
't 500'tje in beweging afgelopen zondag. Op weg naar de zus en plots zag ik een witte Fiat in de achteruitkijkspiegel. Moeder spaarde de 1200 niet en liet al snel de Z3 (waarmee ik op pad was) een poepie ruiken (allé, dat dacht ze toch ).
En kijk, 't geraakt zelfs over het viaduct in Gentbrugge
Comment
-
Fiat wil de autotak van het bedrijf scheiden van de andere industriële activiteiten en de vrachtautotak. Dat heeft Sergio Marchionne gisteren gemeld tijdens zijn presentatie naar aanleiding van de overname van Chrysler.
Fiat hoopt rond het einde van het jaar de autotak van het bedrijf te hebben gescheiden van de rest van het concern. “Het onderdeel auto’s heeft een geheel andere levenscyclus en investeringseisen,” vertelt Marchionne. “De auto’s zijn te lang afhankelijk geweest van de steun van de andere takken van het concern. En dat is niet eerlijk.”
Fiat gaat verregaand samenwerken met Chrysler, maar sluit in de toekomst een alliantie met een ander merk niet uit. “Op het moment is dat niet nodig, maar dat betekent niet dat het nooit gaat gebeuren.” In 2014 moeten Fiat en Chrysler samen zes miljoen auto’s maken. Dat is volgens Marchionne het minimale om een globale speler te zijn.
Fiat
Naast de plannen met het concern, doet Marchionne ook de productplanning van zijn merken uit de doeken. Het start met Fiat waar in 2011 een nieuwe Panda verschijnt en een SUV die is gebaseerd op de Dodge Journey. In 2012 komt er een goedkope, kleine auto die waarschijnlijk de Uno is. Ook komt er een grote mpv die als vijf- en zevenzitter leverbaar wordt en een nieuwe sedan van het formaat van de VW Jetta. In 2013 komt er nog een nieuwe stadsauto die de Seicento vervangt die op sommige markten nog leverbaar is. Verder komt er in dat jaar een vervanging voor de Punto Evo en de Bravo, die tegen die tijd het C-evo-platform van de Giulietta krijgt.
Bij Fiat worden aan het einde van het jaar de Croma, Multipla en de Ulysse uit het programma gehaald. Die laatste twee waren al niet meer leverbaar op de Nederlandse markt.
Bron: www.autoweek.nlfreude am fahren
Comment
-
Gisteravond nog eens bij moeder en vader gepasseerd en gevraagd of de Astra eens tegen de Fiat 500 mocht geruild worden. Natuurlijk werd dit niet geweigerd dus besloten we eens de 500 aan een flinke trip te onderwerpen.
Na 6 maanden in het bezit van mijn ouders, mocht het wel eens tijd worden dat het autootje gebruikt werd waarvoor ie in feite totaal niet dient namelijk... een heen- en terugritje naar de Ardennen en dit op 1 avond .
Rond 19u30 het tankje volgegooid en vertrokken...
Al tuffend op de E40 richting Brussel. Niet al te druk dus we rijden continu zo'n 120 - 130 km/h op teller (tellerafwijking is wel vrij groot, bij 130 km/h op de teller, toont de GPS een reële snelheid van 121 km/h).
Ondertussen wat leuke CD's meegenomen en natuurlijk een memory-stick vol muziek. We laten de boxen knallen .
Eénmaal op de Brusselse Ring reden we voorbij Zaventem. Nog geprobeerd een laagvliegend vliegtuig te fotograferen door het glazen dak maar dit bleek niet goed gelukt te zijn . Jaja, de 1.2 is ondertussen al bijna over de Brusselse Ring geraakt .
De rit ging verder naar het 4 armen kruispunt om zo de zéér rustige E411 op te snorren. Quasi geen kat op de baan dus lieten we de snelheid iets omhoog gaan en bleef de teller op zo'n 140 km/h. Tot nu toe verliep alles nog zeer comfortabel en was ik aangenaam verrast dat ik (1m88 groot), toch vrij makkelijk zat.
wordt vervolgd in volgend bericht...--------------------------------------------------------------
Comment
-
Na de E411 volgt de superleuke N4 en ook daar mocht het 500'tje zich eens uitleven. Superleuk in de afdalingen, iets minder wanneer er moest geklommen worden. Ondanks het planken van het gaspedaal en een flinke stijging van het momentane verbruik, bleef de snelheidsmeter onbeweegbaar op 120 km/h (bij iets steilere stukken zakte ie zelfs wat ). Dat was ik niet gewoon en op zo'n momenten mis je het koppel van een diesel. Maar kom, omdat het een stadswagentje is, wordt het hem vergeven .
Uiteindelijk afslag "La Roche" genomen en toen moest ik toch even aan de kant omdat het water bij iemand te hoog kwam ( ). Van de gelegenheid gebruik gemaakt om eens een foto te maken .
Na de korte pauze, werd de rit verder gezet en mocht de 500 even genieten van een korte rustpauze op één of andere parking (merk de burcht in La Roche op (en natuurlijk de kleine 500 ) ).
Hmmm, mijn Canon IXUS 40 blijkt toch al flink verouderd te zijn dus iets mindere foto's maar kom, 't is nog toonbaar (denk ik toch ).
Na het (korte) bezoek aan La Roche, werd de terugrit richting Lokeren ingezet. Kort genoten van het toch wel leuke rijden op de Ardense baantjes maar toch ingezien dat de 1.2 hier flink wat paarden mist. Qua wegligging wel aangenaam verrast en plakt ie vrij goed in de bochten. Enkel mis je dan wel énorm veel steun van de zetels (sportstoelen in de Astra gewoon en dat mis ik dan ENORM).
Opnieuw over de N4, E411, Brusselse Ring, E19 en E17 naar huis gereden.Last edited by Astraatje; 16/05/2010, 22:10.--------------------------------------------------------------
Comment
-
Na 2 uur rijden, werd de Fiat 500 de garage ingereden en toonde de boordcomputer volgende gegevens:
Zo'n 424 km afgelegd op 1 avond...
... en dit aan een gemiddeld verbruik van 6,7l/100 km
Zoals je kan zien was het tankje bijna leeg en is het net niet gelukt om de 6.000 km op de teller te krijgen (vandaag wel al gelukt in het opnieuw gaan wisselen met de Astra).
Voila, het Fiat 500'tje is gedoopt. Hopelijk heeft ie er evenveel van genoten als ik .
Vorig jaar hetzelfde traject met de Astra gedaan (april 2009) en met de BMW Z3 (oktober 2009).--------------------------------------------------------------
Comment
Comment