Mededeling

Collapse
No announcement yet.

FIAT Lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door 0DAVID0

Onze Punto van thuis. Een Fiat-lover ben ik niet meer (niet dat ik dat ooit echt geweest ben). Dit is de eerste Fiat die we thuis hebben en hopelijk ook de laatste. De wagen heeft ons wel nog nooit in de steek gelaten maar wat mij vooral verveeld is het eindeloze gerammel aan alles wat maar kan rammelen, een boordcomputer die zich af en toe vanzelf reset, lichtjes die gaan branden op het dashboard terwijl er eigenlijk niets aan de hand is. Zo gaat bijvoorbeeld heel vaak het lampje branden dat aangeeft dat de achterlichten niet zouden werken terwijl die werken en dit terwijl (volgens de garage) de bekabeling al 3x vervangen is. De waterpomp is ook al stuk geweest en dit al na 6 maanden dienst. De motor is een 1.2 8v met 60pk. Het is een heel vinnige motor waarvan je niet zou denken dat die maar 60 pk heeft. Maar hij verbruikt wel redelijk veel, tussen de 7-8 liter gemiddeld en dat vind ik toch wel wat veel voor zo'n motor.
    Nog effe iets toevoegen: kapotte joint de culasse (ik hoop dat ik het goed schrijf:s) en thermostaat op 59000 km. Mijn nonkel is nu al bijna 20 jaar automechanicien en dat van de joint de culasse die zo vroeg kapot gaat had hij nog nooit meegemaakt. Volgens een vriend van hem die een garage heeft waar ze enkel herstellingen aan Italiaanse wagens doen (zeer lucratieve businnes denk ik) komt dit omdat omdat Fiat slechte onderdelen gebruikt, want nu heeft hij er een 'namaak' joint de culasse erin gezet en die is volgens hem veel beter dan het origineel van Fiat...
    http://www.autoforum.be/showthread.php?t=51201

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999
      Die nieuwe Palio heeft precies de koplampen van de nieuwe Polo! Is die hier eigenlijk wel verkrijgbaar?

En Audiboy: bij die Albea staat een rood kruisje, ik zie nix!
      De Palio is enkel verkrijgbaar in de Zuid Amerikaanse landen .

Een paar jaar geleden kon men enkel de Palio Break krijgen voor een echt schappelijke prijs .

- Mazda CX-5 2.0 Skyactiv-G Premium Edition - Sonic silver - 2016
      - VW Golf Variant 1.6 TDI Highline - Tungsten silver - 2014

Comment

te koop :

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vertigo
          te koop :

*foto*
          Waar?

Comment

Fiat-liefhebbers: wie zijn ze, wat doen ze, en vooral: wat drijft hen?

Neen, 'k heb eigenlijk altijd al een zwak gehad voor de kleine Fiatjes . Zo'n Fiat 500 is en blijft toch wel een echte cult-mobiel hé. En hetzelfde zul je binnenkort ook kunnen zeggen van de Fiat Panda.

Nu blijft er van het eens zó gigantische Fiat nagenoeg niks meer over .

Maar toch, er is hoop, denk ik. Ik heb al een paar keer de nieuwe Fiat Croma gezien, en ik moet zeggen: "Da's niet slecht, verre van slecht zelfs !!". Echt, dat interieur is superknap (vooral met donkerkleurige houtinleg en beige lederen zetels ), en da's iets wat we van Fiat niet gewoon zijn. De designers van klein broertje Lancia hadden duidelijk wat in de pap te brokken bij het ontwerpen van deze Croma.
            Het exterieur is niet lelijk, maar echt knap zou ik het nu ook niet noemen. Het is gewoon een anonieme wagen, die aan zijn passagiers toch veel luxe en comfort kan bieden, en dat voor een toch aanvaardbare prijs.
            Ook kwalitatief hebben ze een reuzesprong gemaakt, vermoed ik. Het ziet er nu allemaal solide en degelijk uit. Iets wat ik bij de Stilo bvb. niet zag.

En dan zie ik vandaag de eerste foto's van de nieuwe (grotere) Punto:
            http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?cache=no&ID=3850
            Mooi, een echt mooi wagentje is dat !! En met de nieuwe 1.3 MJ-diesel van 75 of 90pk moet dat toch een best-seller worden, niet? Zelfs de 1.9 MJ-diesel van 120 of 130pk steken ze erin. Dat zullen bommetjes op wielen zijn, denk ik .

Ik hoop echt dat hun nieuwe modellen succes zullen kennen, want ik zou het spijtig vinden moest dé Italiaanse autofabrikant verdwijnen (en dit zou dan samen met Alfa Romeo en Lancia gebeuren ).
            Life's too short. Not to. Live it.
            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vertigo
              te koop :

hier ga je nog meer geluk hebben: http://www.vtm.be/auto/forum/forumdisplay.php?f=12

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigraboy1999
                Waar?
                weet niet meer juist, kanten van Kasterlee, Geel, die regio denk ik

heb wel het GSM-nummer dat erop stond...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door timothy
                  Fiat Punto HGT

Ja,
                  ik vind deze wagen ook mooi (formidabel eigenlijk!)

Later zou ik een Bravo willen, nu kan het niet. Of dat m'n vader 1 koopt als zijn auto er aan is. Dan hebben we toch 1 Fiatje.

Comment

Fiat houdt winst vast

ROME - Fiat lijkt de juiste koers teruggevonden te hebben. De Italiaanse autobouwer boekte in het derde kwartaal een nettowinst van 818 miljoen euro tegenover een verlies van 404 miljoen euro een jaar eerder. Het bedrijfsverlies bij Fiat Auto, de grootste divisie, verkleinde van 282 tot 85 miljoen euro.

Het is het derde opeenvolgende kwartaal waarin het concern winst kan neerzetten. De kwartaalomzet steeg met 2 procent tot 10,6 miljard euro. Bij Fiat Auto, de divisie die de afgelopen vier verantwoordelijk was voor de grootste verliesbijdrage, werden dit jaar al voor 500 miljoen euro aan kostenbesparingen in gang gezet. Afgevaardigd bestuurder Sergio Marchionne zette een nieuwe topman aan het hoofd van de divisie en schrapte er 19.000 banen.

De kwartaalwinst wordt wel vertekend door een eenmalige opbrengst van 850 miljoen euro door de verkoop van een 25 procent-participatie in Italenergia Bis aan Electricité de France en door de verkoop van nieuwe aandelen voor 300 miljoen euro.

Bij de truckdivisie Iveco steeg de bedrijfswinst met 38 procent tot 102 miljoen euro.

Fiat heeft op jaarbasis 1,1 procent aan marktaandeel verloren op de Europese automarkt. Nieuwe modellen, zoals de compacte Punto, moeten voor een ommekeer zorgen. Marchionne verwacht dit jaar 80.000 exemplaren van de nieuwe Punto, die in september werd gelanceerd, te verkopen. Vanaf 2006 mikt het bedrijf op 360.000 per jaar.
                    Eindelijk! Het is hun gegund. Proficiat!

Comment

Wat vinden jullie van dit Fiat model?

Comment

Fiat

Wel,

mijn eerste autootje was zo'n Fiat Bravo GT 1.8 met die originele Abarth Kit. Grandioos autootje, immens veel plezier aan beleefd.

Vervolgens mij een BMW 323 Ci gekocht (1 van de allereersten geleverd), niks dan problemen meegehad. Waterinsijpeling langs praktisch elk raam (vervangen rubbers), thermostaat kapot na 40000 km, elektro dat opeens maar uitvalt, opgesloten zitten in auto (deuren gingen niet meer open), enfin om de 2 maanden stond ik wel in de garage.
                        Nu heb ik tot januari een Saab 9-3 Vector 2.2 DTI.

Maar kan niet wachten tot het januari is, dan heb ik de nieuwe Fiat Croma Emotion JTD (150 pk) met nog een aantal opties erop (zoals de 18"). Kon nochtans makkelijk BMW of Audi A6 nemen, maar jan en alleman heeft dat al.

Mensen hebben gewoon teveel vooroordelen, is BMW slecht omdat ik er zo'n slechte ervaringen mee heb gehad?

Mijn vriendin heeft zelf de Fiat Coupe gehad (1.8 wel), zalige wagen en wat een lijn. Haar broer rijdt er nu nog mee rond.

Comment

Fiat Lovers

Vreemd geen topic van gevonden, dus bij deze.... het Fiat lovers topic

Vandaag een Fiat elba gezien, ik had er nog nooit van gehoord of gezien.
                          2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                          2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

@ Bert: Ik heb je post verplaatst naar het reeds bestaande 'Fiat Lovers' - topic...
                            OO 00 OO

Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                            Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                              @ Bert: Ik heb je post verplaatst naar het reeds bestaande 'Fiat Lovers' - topic...
                              Waarvoor dank
                              2008 Opel Corsa 1.7CDTI
                              2009 Mazda 2 1.5 Sport

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bert
                                Vandaag een Fiat elba gezien, ik had er nog nooit van gehoord of gezien.
                                Is dat een Uno break?

Waar heb jij die gezien?

Comment

Ik had een droom vannacht... over ons Fiatje 126 : cry :

Vandaar... een ode aan de Fiat 126! Onze was ook zo'n geeltje : cry :

Nu komen de herinneringen pas écht boven bij het zien van dat dash!

Comment

Fiat gaat deelnemen aan Dakar 2007:

Oorspronkelijk geplaatst door DS online
                                    De Toyota Land Cruisers en andere Touaregs in Dakar krijgen dit jaar tegenstand uit erg onverwachte hoek. Twee Fiat Panda's Cross zullen de 8.696 kilometer lange tocht door de woestijn tot een goed einde proberen brengen.
                                    De kleine Panda's beschikken over een 1.3 multi-jet turbodiesel die tot 105pk kan opwekken. Niet bepaald indrukwekkende cijfers met een van de zwaarste woestrally's ter wereld voor ogen. Toch zijn ze bij het italiaanse Fiat sterk overtuigd in het welslagen van de onderneming.
                                    bron: De Standaard Online

Comment

Zijn er nu al meer foto's van de nieuwe -veelbelovend uitziende- bravo?

Comment

vandaag gaat tigra kijken...spannend

sorry peeka, geen flauw idee

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door PeeKa Bekijk Berichten
                                          Zijn er nu al meer foto's van de nieuwe -veelbelovend uitziende- bravo?
                                          U vraagt, wij draaien;

bron: http//:www.autoscoops.eu

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Working...
                                          X